• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • mamma2kids

varje vecka gör ju så otroligt mycket just nu.livmodern måste nå över bäcknet så att säga.vara framme.min ligger i bäcknet ännu.kan inte känna den.läste att någon fått höra i v.10+5 med hemma doppler tom.dom lyssnar på magen med en hjärtlyssningsapparat/doppler jag hinner precis gå in i v.13 när jag har tid.dom kanske vill att 12 hela veckor har gått.har köpt en sånn aparat från teknikmagasinet.se.men inte lyckats hitta några hjärtljud ännu.på paketet står de att man kan börja lyssna från v.12 ca.skulle ju vara en himlans lättnad.

maximumtaste:fy fasiken vilken dag du haft,o morgonpass på det usch.kämpa på sängen väntar på dig inte länge kvar:)

• Maximumtaste

Mamma2kids: jag är sugen på att köpa en sån där doppler men har hört att det är skadligt för barnet att lyssna för ofta.. Nått med strålningen.. Vet ej om det är sant., googlade lite och hittade det.. Jag ska till bm nu till veckan som kommer och hoppas få göra ul eller lyssna på hjärtat:) om det går så tidigt.. E i v11 då.

Jaa snart får jag äntligen gå hem.. Har så ont i höften nu.. Lär sätta mig hela tiden.. Jobbar inom vården som uska så det är mycket spring..

• Milou88

Hmm.. Lät ju inte alls bra om det kan vara skadligt för barnet.. Annars tänkte jag oxå köpa en sån då min kille ändå säljer på jobbet.

• emeilee

Hörrni, tycker ni ska vänta tills det blir UL på riktigt. De där apparaterna skapar bara onödigt mycket oro. Vi är ju gravida inget annat. :) Bara att njuta och vänta på att magen växer!

• mamma2kids

läst olika om de me skadrisken.ingen skillnad mot att springa på vul o hos bm o lyssna varje vecka?de ska jag endast anv.till jag börjar känna rörelser.nån vecka då.efter 5 graviditeter som gått åt skogen så gör jag allt för att lugna mig.stressen oron skapar är nog ändå mer skadlig.

• Milou88

Oj, 5 graviditeten :(
    Det måste varit Fruktansvärt jobbigt! Håller tummarna för att allt ska gå vägen denna gången!

• mamma2kids

jo,de är jätte jobbigt.men nu är de över 8år sen sist.så nya tag,nya krafter.har haft 2 lyckade graviditeter på raken efter det men oron finns där.går in i v.11 idag så snart är dom läskigaste 12 veckorna över.

• Milou88

Oron kommer man nog aldrig ifrån, detta är min första graviditet och även om ja aldrig haft mf finns oron där. Jag har väldigt mycket "växtvärk" i livmodern (tror jag att det är iaf, vad jag läst mig till). Och när det känns som mest blir jag livrädd och likaså när det inte känns. Idag känns det väldigt mycket :/

• vicki 83

så skönt nu är 40 timmar arbete avklarat dennan veckan, bara 10 timmar kvar!!sen är jag ledig 9 dagart tjooho!! bestämmt mig att jag ska vara pigg och glad då och hitta på massa mysiga saker med min lila grabb!!Det är han verkligen värd efter att ha haft en hemsk mamma sista veckorna!

Mitt lillamående är mycket bättre nu,har inte kräkts på en-två veckor, och mår inte alls lika illa längre!! lider verkligen med er tjejer som fortfarande mår som urvridna disktrasor!!!
    Samtidigt blir jag lite nojig att allt inte är bra där inne, men jag orkar inte hålla på att oro mig längre känns det som..jag kan ju ändå inte påverka vad som händer där inne!

Svar på tråden Aprilbebis 2012