• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Simpan

Tusen tankar: jag har varit hemma sen 17 augusti. Det känns vill jag lova. Ja vill inte vara hemma. Jag vill må bra och Kunna njuta. Varje dag är en pina. Usch!

• ÄlskadeT
    TusenTankar skrev 2011-09-17 05:03:57 följande:

ÄlskadeT och Simpan:

Jag är också gnällig... nått fruktansvärt. Men det är fan inte roligt längre! Åå visst är jag lycklig och glad över att vara gravid, men att gå och vara illamående HELA tiden är ju.... för jobbigt. (och ändå har det inte gått så lång tid... själva tanken på att detta inte kommer vända snart, skrämmer skiten ur mig). Jag vill ju vara lycklig och glad... men känner mig just nu bara ledsen och deppig.
    Har ni varit hemma från jobbet länge?
    Hur hemskt det än är att säga, så känns det "skönt" att man inte är ensam.

Du sätter precis fingret på hur jag känner!
    Jag har "tur i oturen" som är arbetslös och kan ligga hemma och tycka synd om mig själv... Men min handläggare jagar mig och det är ganska stressande nu när jag mår så dåligt.
  • ÄlskadeT
    mamma2kids skrev 2011-09-17 08:58:07 följande:
    ja de är inte kul de här,som idag strålande sol men jag känner mig som bakis alltså!så jäkla seg och trött,illamående,värsta huvudvärken.orkar inte må såhär dåligt längre!blir grinig om jag inte får miljöombyte o träffa andra,men noll ork!
    Bakis, så känner jag mig också!
  • Simpan

Så känner jag mig också, och i o med att jag mår illa hela tiden, och bästa lindringen är när jag ligger ner så betyder det att jag sover bort hela dagarna. idag har jag nog varit vaken kanske högst tre timmar sen jag "vaknade" i morse kl 8.  Jag pressar mig själv att vara vaken, men mår då skit i stället. Usch va negativ ja känner mig ;-( jag är inte sån här negativ i vanliga fall, och det är också läskigt, att man inte riktigt känner igen sig själv.

• Milou88

Om allt går som det ska så kommer jag också bli mamma i April, väntar mitt första barn :)

• ÄlskadeT
    Milou88 skrev 2011-09-17 16:18:40 följande:
    Om allt går som det ska så kommer jag också bli mamma i April, väntar mitt första barn :)
    Grattis!
  • Milou88

Tack så mycket och desamma till dig & alla andra som också väntar barn i April =)
    Fast just nu kan jag inte riktigt njuta av min graviditet, illamåendet är förjävligt och vågar ju inte hoppas för mycket så här tidigt. Men om två veckor går jag in i vecka 12 och då släpper kanske lite av oron?

• mamma2kids

Här väckte min 6åring mig kl.6 kul!pigg som en mört.så har varit uppe 9h och de känns!precis kommit hem från ett skrikit lekland,det va inte speciellt kul att sitta där för mig med måendet kan jag säga

Jag längtar också till v.12,oron min kommer inte släppa för det,men har iaf chans att kanske få höra hjärtljuden på mvc hon skulle iaf prova lyssna.och har lyckats med mina 2 barn går in i v.11 imorn.så de närmar sig.

Äntligen är stunden här!VILA!!Zzzz....

• Milou88

mamma2kids:

Det måste vara en häftig upplevelse att få lyssna på hjärtljudet. Görs detta via ultraljud eller kan barnmorskan lyssna på något annat sätt? Jag ska till barnmorskan i v11(10+5) tror du att det går att höra hjärtat redan då?

Jag har otroligt dålig koll på allt som har med gravidiet att göra, först bland mina vänner att få barn & inte så på läst ännu..

• Maximumtaste

Hallo alla.. Usch idag har jag ett monsterpass på jobbet..7-21.. Börjar känna av min foglossning som fan nu.. När jag är ledig känner jag knappt av det.. Bara 3 timmar kvar nu sen ska jag hem och soooova.. Jobb imorgon kl 7 igen men jobbar bara till kl15 så det e lugnt.. Hoppas ni andra har en skön ledig helg hehe

Svar på tråden Aprilbebis 2012