• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • mamma2kids

vilken vecka e du i vicki?9dgrs ledighet lät riktigt härligt!!har också sånn ångest,va slö man varit.men va iaf till lekland igår och höstpysslat idag.har spikat fast att 2 aktivitetsdagar MÅSTE vi ha hur skit jag än mår i veckan då.blivit badhus,grillning o sånt.man mår faktiskt bättre efteråt,piggnar som till
    helt rätt varför lägga ner sånn energi på att oroa sig??borde ju njuta istället o ta vara på detta,för de blir inga fler barn här efter trean.allt känns så pirrigt igen,de är över 6år sen sist.

• vicki 83

jag går in i vecka 10 på onsdag, du då`?
    imorgon blir det busland för mig och grabben och nåra vänner,sen tänkte vi åka till lerums badpalats på onsdag! Jag längtar massor oxå,ska bli så mysigt!
    ja för mig blir det nästan exakt 5 år sen sist om allt går som det ska, och för min sambo blir det första barnet.
    så det känns väldigt spännande här med

• JohannaB

Hoppas ni har haft en bra helg allihop. Imorgon ska jag på inskrivningssamtal. Spännande. Var på hälsosamtal för ca en månad sen, så det ska bli skönt att få träffa bm igen och ställa alla dumma frågor :)

• Thelma08

Hej alla fina mammor
    Har ni mycket yrsel?
    Jag blir yr flera gånger om dan ibland så det svartnar för ögonen och huvudet håller på och sprängas.
    Ringde mvc nu och bm skulle ringa upp.
    Har haft detta den i vecka 8 e i v 10 nu.

• Thelma08

Hej alla fina mammor
    Har ni mycket yrsel?
    Jag blir yr flera gånger om dan ibland så det svartnar för ögonen och huvudet håller på och sprängas.
    Ringde mvc nu och bm skulle ringa upp.
    Har haft detta den i vecka 8 e i v 10 nu.

• juskus

Jag har väldigt mycket yrsel, har legat hela helgen, pratade med en bm nu när jag ringde och bokade inskrivningstid, hennes svar va bara att ja så kan det ju va....Skönt att nån skulle ringa upp, kan ju va så att du behöver extra järn redan nu, på inskrivningen ska de ju ta hb och feretinvärde, du kanske har inskrivning snart?

Jag fick inskrivningstid när jag är i v 16, helt galet...hela den här graviditeten känns väldigt annorlunda än de andra två...

• Milljor
    emeilee skrev 2011-09-18 00:22:56 följande:
    Hörrni, tycker ni ska vänta tills det blir UL på riktigt. De där apparaterna skapar bara onödigt mycket oro. Vi är ju gravida inget annat. :) Bara att njuta och vänta på att magen växer!
    Jag håller faktsikt med dig här...dumt att utsätta sig för ev risker men samtidigt förstår jag oron och nyfikenheten. Vi väntar ju friska underbara barn..så håll ut till UL/RUL!!!!
  • Milljor
    mamma2kids skrev 2011-09-18 10:04:49 följande:
    jo,de är jätte jobbigt.men nu är de över 8år sen sist.så nya tag,nya krafter.har haft 2 lyckade graviditeter på raken efter det men oron finns där.går in i v.11 idag så snart är dom läskigaste 12 veckorna över.
    Håler tummaran att aööt verkligen går vägen för dig den här gången!!!!! det är ju nära till v 12 nu :)
  • Milljor
    vicki 83 skrev 2011-09-18 16:07:31 följande:
    så skönt nu är 40 timmar arbete avklarat dennan veckan, bara 10 timmar kvar!!sen är jag ledig 9 dagart tjooho!! bestämmt mig att jag ska vara pigg och glad då och hitta på massa mysiga saker med min lila grabb!!Det är han verkligen värd efter att ha haft en hemsk mamma sista veckorna!

Mitt lillamående är mycket bättre nu,har inte kräkts på en-två veckor, och mår inte alls lika illa längre!! lider verkligen med er tjejer som fortfarande mår som urvridna disktrasor!!!
    Samtidigt blir jag lite nojig att allt inte är bra där inne, men jag orkar inte hålla på att oro mig längre känns det som..jag kan ju ändå inte påverka vad som händer där inne!
    Härligt at du mår så mycket bättre! Vilken v är dui nu?
  • Milljor

EGO: måste klaga lite har haft en skithelg legar däckad med huvudvärk hela helgen och haft galet ont i magen. Fy fasen säger jag hela helgen bara försvann :( Nu längtra jag till inskrivning på torsdag :)

Svar på tråden Aprilbebis 2012