• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Thelma08

Jag fick inte inskrivning för än v 14. Nej håller med dig juskus att det e inte lika bra ordning denna gången som förra. Men sen e min son 2,5 så dom har ju hunnit ändra lite.
    Ja jag tror det e järn värdet som e dåligt. Har haft mycket problem med det sen förra graviditeten låg på ett hb på 88 flera månader efter förra förlossningen.
    Så jag blir ju inte förvånad.

• ÄlskadeT

Vad det är många som får inskrivning "sent". Jag ska på inskrivning imorgon och är bara i v. 8+2.
    Bor dessutom i en kommun där inskrivningstiderna nyligen var uppe på politikernivå för att många fick vänta så länge.

• JohannaB

Jag känner verkligen med er som inte mår så bra!! Stackars flickor! Hoppas att det blir bätttre allt eftersom {#emotions_dlg.flower}. Tänk att något så litet som våra små kan vända hela kroppen upp och ner.

Idag ska jag på inskrivning. Lite läskigt att bm bad om morgonurin och sa att det helst skulle stå i kylen. Jag VÄGRAR ha ett urinprov i kylen på jobbet, så nu ligger det ett provrör hemma i kylen insvept i typ fyra icakassar. Kiss i kylen liksom, eeeh nej!

Vad händer mer på inskrivningen? Jag har ju redan varit på hälsosamtal, så all den infon har jag ju redan fått...

v 11 nu, galet. 10+2 idag. Vill så gärna att tiden fram till efter v 12 ska gå ännu fortare!!!

• Milou88

Frågade min kille angående sån där maskin som man kan lyssna på hjärtljud (då de såldes på hans jobb ett tag). Men tydligen var det inte bra för bebisen och de har slutat säljas, olagliga i Sverige nu trodde han? Så jag tror nog man ska undvika maskinerna.

• mamma2kids

Dom har inte alls slutat säljas.köpte ju en nyligen!På mitt paket står det ofarliga strålar eller nått,inte så jätte bra på engelska.Men så mycket förstod jag

• mamma2kids

vad är då skillnaden på dopplers man kan köpa själv och bm på mvc?

• Milou88

Jag hade min första träff med bm redan i vecka 6(5+2). Kände att jag behövde träffa henne tidigt då jag hade många funderingar och väntar första barnet.
    Ska nu ska vi dit nästa gång i v 11(10+5), vilket är om en vecka. Längtar!

• Milou88

Okey, då kanske han blandade ihop med något annat de haft förr.. För de är väldigt stränga regler när det gäller saker med bebisar osv. Så säljer de sånna nu så är det nog helt ofarliga.

• mamma2kids

man vet ju inte vad man ska tro liksom.tycker varningstexterna borde synas om dom isåfall.dom säljs ju hela tiden överallt.kanske använda dom me måtta helt enkelt.1 gång i veckan.

• Milou88

Nej jättesvårt att veta, men som sagt vore de farliga så tror jag företag har skyldighet att skriva ut det. Om man nu ens får sälja då. Tror inte du behöver oroa dig, men som du skrev man ska nog hålla sig till en gång i veckan

Svar på tråden Aprilbebis 2012