• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Milljor
    Maximumtaste skrev 2011-09-20 13:58:30 följande:
    Åååh jag e så lycklig nu! Va in och tog cellprov och fick göra vul samtidigt, min lilla bebis va så söt! Nu såg man huvudet och allt jättebra! Till och med munnen och ögonen och lite av nästippen:) den rörde på sig jättemycket och man såg hur den viftade med armarna och gjorde små skutt typ:) hon skrev ut en bild men sen när hon skulle rycka av den så va pappret typ slut så det va bara en halv bild och jag hade klätt på mig precis så får snällt vänta till rul med att få bild.. Va verkligen skithäftigt att kunna se allt så tydligt., är i v11 nu:)
    WOW häftigt så underbart kul för dig!!!!!
  • Milljor
    meghan26 skrev 2011-09-20 13:29:45 följande:
    Nu har jag berättat om graviditeten för min chef OCH kommit ut om det på min blogg!
    Så skönt att ha det officiellt för jag gillar inte att hålla saker hemligt. Det är lixom inte jag.
    Så alla som vill läsa min blogg  gå in här: www.ida-maria.com

Kikae in i din blogg, härlig familj du har! Kommer nog följa dig lite i smyg ja till en början iaf :)
  • funnybunny84

är så himla lycklig nu går omkring och ler...varför? jo jag o min underbara sambo förlovade oss i fredagsGlad

• chiqita
    Maximum: Vilken härlig överraskning! Visst är det fantastiskt att något så litet kan ha både armar, ben, händer, fötter! Sände bilden till min syster och skrev "visst är den söt" - hennes svar: "nja, söt kan väl diskuteras"

Helgmamman: Så härligt! Grattis!  
    (¯`°? Vår snutta kom 2/7-09 *kärlek* ?°´¯)
  • jensan1
    funnybunny84 skrev 2011-09-20 15:13:23 följande:
    är så himla lycklig nu går omkring och ler...varför? jo jag o min underbara sambo förlovade oss i fredagsGlad
    Stort grattis!!! vad underbart!

Cherstin, så otroligt jobbigt. Jag hoppas att ni kan stötta varandra i detta hemska ni går igenom och att du har nära och kära kring dig som du kan vända dig till! Stora kramar till dig!

Själv var jag på vul i går och bebisen ser ut som en liten haribo gummibjörn ungefär :) Tydligen rörde den på sig sa läkaren, men det var inget jag uppfattade, men hjärtat slog som det skulle så nu måste jag väl ändå kunna slappna av lite iaf.
    Nu har jag till och med vågat återgå till mina emmm... "äktenskapliga göromål i sovrummet" ;) och det var verkligen nått jag nu känner att jag har saknat.
    Men tur att jag har en sån förstående sambo!

Tre veckor kvar till KUB, känns som en evighet...
  • chiqita
    Jensan: Hehe var så liten såg ut när jag var på UL sist, som en liten nalle.. Härligt att se att det ligger något där inne och växer. Du kommer att se stor skillnad på KUB om 3 veckor
  • Milljor
    funnybunny84 skrev 2011-09-20 15:13:23 följande:
    Härligt stort Grattis!!! Har ni planerat datum för bröllop också?
  • Milljor

En fråga tjejer... jag har läst och hört om det här med att man ska smörja magen för att minimera risken för bristningar mm. Har då läst att man ska börja göra det tidigt typ första trimestern för att förebygga. Är det ngt som ni läst/hört ochär det någon som smörjer in magen ja mer än med vanlig lotion då alltså!

• chiqita

Jag åt ett tillskott från hälsokosten (flytande kisel) silicagel när jag var gravid förra gången. Sägs också kunna hjälpa mot bristningar och fick tipset av en näringsterapeut. Om det hjälper eller inte vet jag inte men själv fick jag inga bristningar så kanske.. I tillägg ska det hjälpa tröga magar så det är nog knappast negativt att ta det. 

Annars har jag också hört om att smörja magen. Tänkte börja med apotekets olivkräm som jag fått för mig ska vara naturlig och bra. Silicagel ska jag också ta, men just nu är jag för illamående för att få i mig tror jag, även om det är i princip smaklöst.

• jensan1

vad jag har hört så är det lönlöst att smörja magen för att motverka bristningar. Man kan göra det för att bevar fukt i huden och för att lindra klåda, men bristningar ska visst vara ärftligt och det är de undre hudlagren som brister och är inget man kan göra nått åt.
    Jag har då inte själv forskat i detta då jag inte haft problem med det, men det är vad jag har läst. Men skam den som ger sig, man kan alltid pröva ju!

Svar på tråden Aprilbebis 2012