• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Thelma08

Han op för ljumskbråck och ena testiklen togs ner i pungen.

• Milou88

Usch snart ska jag iväg och jobba 25timmar, vet inte hur detta ska gå med mitt illamående.

• Elsa1981

Någon som har några erfarenheter om tandläkarbesök under graviditeten? Jag har fått världens tandvärk pga en djup lagning som stör nerven. Enda alternativet är att rotfylla den eller avvakta och hoppas att den slutar göra ont. För att stå ut med smärtan äter jag nu Citodon, som jag har förstått är det det enda man kan ta som är starkare än panodil. Det känns inte helt bra att ta starka tabletter just nu (är i 11+1) men vill ju gärna undvika en rotfyllning också. Någon som vet vad som är värst för bebisen?

• JohannaB

Åh dessa hormoner... sitter på jobbet och är helt lipig nu! På min barnmorskemottagning har de precis köpt in en UL-apparat och vissa mammor blir tillfrågade om de vill vara "försökskaniner" när två barnmorskor lär sig apparaten. Jag blev tillfrågad och blev jätteglad, men naturligtvis ligger tiderna just när min man måste vara i skolan. Jag vill inte uppleva detta utan honom (framförallt inte om det skulle bli ett jobbigt besked) och samtidigt vill jag ju inte gå miste om att få se att det verkligen finns ett litet hjärta som slår.
    Vad hade ni gjort? Jag blev bara så himla ledsen, tramsigt me jag skyller på hormonerna!

• Milljor

Tack för bra åsikter om bristningar och krämer...!!!

JAg kommer göra KUB är 33 år.

Annars mår jag toppen förtuom riktiga "hugg" i magen om kvällarna!

• Milljor
    JohannaB skrev 2011-09-21 11:54:29 följande:
    Åh dessa hormoner... sitter på jobbet och är helt lipig nu! På min barnmorskemottagning har de precis köpt in en UL-apparat och vissa mammor blir tillfrågade om de vill vara "försökskaniner" när två barnmorskor lär sig apparaten. Jag blev tillfrågad och blev jätteglad, men naturligtvis ligger tiderna just när min man måste vara i skolan. Jag vill inte uppleva detta utan honom (framförallt inte om det skulle bli ett jobbigt besked) och samtidigt vill jag ju inte gå miste om att få se att det verkligen finns ett litet hjärta som slår.
    Vad hade ni gjort? Jag blev bara så himla ledsen, tramsigt me jag skyller på hormonerna!
    Jag förstår dig helt men jag skulle ta möjligheten och sen återberätta ALLT i detalj när ni ses. Kan han verklgen inte smita ifrån en liiiiten stunda då han behöver juinte var med hela besöket?
  • Thelma08

JohannaB jag hade nog gjort ul själv. Man får ju hoppas på att allt ska se bra ut.
    Det kommer bli mysigt att se sin lilla böna
    Men gör det som känns bäst för dig!

• Maximumtaste

Johanna: jag hade gått dit själv. Du får ju säkert en bild med dig hem, och det kommer säkert gå jättebra:)

Nu i två dagar har jag börjat kunna känna livmodern ännu tydligare än innan och jag låg med handen bra länge ovanför livmodern och tryckte ner lite igår kväll och kände ett litet buff därinne men kan ju vara en tarm el nått men det kändes som det gjorde med sonen.. Kände första buffarna i v13 med han:) vet ju iaf att det är full aktivitet därinne.. Läkaren skrattade igår när hon gjorde vulet när hon såg hur den skuttade runt därinne:D

• TusenTankar

Här kämpas det vidare med illamående. Kul att läsa vad vi andra har för er även om jag inte orkat skriva till er:) imorgon går jag in i v.11 :)))

Milljor: kallpressad mandel, vegetabilisk olja, är vad jag har fått tips om att smörja kroppen med. Från en hudterapeut och en massageterapeut. Om det funkar? Ingen aning...hehe

JohannaB: detta är vårat första barn, och min sambo tjatar och längtar nog mer efter UL än vad jag gör (om det är möjligt). Så för mig är det en självklarhet att vi ska dela denna upplevelsen och att han ska få vara med. Han hade blivit jättebesviken. Fanns det ingen annan tid att välja på? Eller kan din man verkligen inte ta ledigt en kort stund? Hur du än bestämmer dig för att göra så blir det säkert bra! Jag skulle bara se till att ni är överens om beslutet:)

Elsa1981: de får ju inte röntga dina tänder, pga strålningen. Men att gå med en infekterad tand är inte bra, vare sig du är gravid eller inte. Jag skulle träffat tandläkaren och kolla om det är infekterat och utgå från det.

Milou88: hoppas det går bra på jobbet!

• JohannaB

Tack för era tankar och synpunkter. Jag vill ju verkligen göra detta och min man är precis som din, Tusen tankar. Han har gjort olika funkarrangemang på Ekorrn satt i granen och skrivit en egen barnvisa som han sjunger för magen fastän han vet att peanut inte kan höra något än. Igår påstod han att han hörde någor när han la huvudet mot magen. Sjukt töntigt, men jag bara smälter. Så han vill ju verkligen med.
    Jag har lugnat mig lite nu och vi ska försöka flytta tiden och om det inte går att få en annan tid snart, så ska han försöka lösa det med skolan. Hoppas hoppas!

Svar på tråden Aprilbebis 2012