• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • chiqita
    TusenTankar: Ett tips är att testa med pepparmyntste mot illamåendet. Hjälper mig i a fall för en liten stund så att jag får några minuter utan illamående så jag kan hitta ngt att äta och i bästa fall försvinner därefter illamåendet för en stund.. Känslan är som att klumpen i halsen bedövas eller liksom kyls ner för en stund.
    (¯`°? Vår snutta kom 2/7-09 *kärlek* ?°´¯)
  • TusenTankar

Hormonstinn; tack för tipset, ska se till att få det hemköpt. Just nu är mariekex det enda som lindrar när det är som värst.

JohannaB; hehe, låter som att du har en mycket stöttande och mysig sambo. Håll oss uppdaterade om ifall du kan byta tiden eller hur det går :)

• LillaTjorven
    Elsa1981 skrev 2011-09-21 10:28:08 följande:
    Någon som har några erfarenheter om tandläkarbesök under graviditeten? Jag har fått världens tandvärk pga en djup lagning som stör nerven. Enda alternativet är att rotfylla den eller avvakta och hoppas att den slutar göra ont. För att stå ut med smärtan äter jag nu Citodon, som jag har förstått är det det enda man kan ta som är starkare än panodil. Det känns inte helt bra att ta starka tabletter just nu (är i 11+1) men vill ju gärna undvika en rotfyllning också. Någon som vet vad som är värst för bebisen?
    jag har varit hos tandläkaren. Det enda som dom gjorde speciellt för att jag var gravid var att jag fick ha ett stort förkläde över bröst o mage när dom röntkade för att skydda barnet i magen.
  • Milljor
    JohannaB skrev 2011-09-21 13:39:25 följande:
    Tack för era tankar och synpunkter. Jag vill ju verkligen göra detta och min man är precis som din, Tusen tankar. Han har gjort olika funkarrangemang på Ekorrn satt i granen och skrivit en egen barnvisa som han sjunger för magen fastän han vet att peanut inte kan höra något än. Igår påstod han att han hörde någor när han la huvudet mot magen. Sjukt töntigt, men jag bara smälter. Så han vill ju verkligen med.
    Jag har lugnat mig lite nu och vi ska försöka flytta tiden och om det inte går att få en annan tid snart, så ska han försöka lösa det med skolan. Hoppas hoppas!
    Åh vilken gullig kille du har!!!!! min är lite likadan :) lägger huvvet på magen och pratar med Tussen. jag tycle rmest det känslie konstigt att han lägger huvudet på min småfeta magen som är allt annat är hård fin gravudmage :) men det är oerhört mysigt!!!!
  • hannisfashionista

Elsa1981- jag har röntgat tidigt i denna graviditet, typ vecka 4. Tänkte mig inte alls för... Men googlade och hittade information om att det inte är skadligt med några få bilder, även utan det där skyddet. Man får mer strålning av att flyga utomlands en vecka!! Det var det en tandläkare som skrev här på familjeliv. Gällande lokalbedövning så var det inte heller några problem MEN oftast vill de vänta med ingrepp tills man passera v. 12 så inte de blir anklagade om man skulle få missfall. Anledningen till att jag vet allt detta? Jag har en tid planerad för att operera implantat och det skulle inte vara några problem. Du får dock inte lugnande eller högre smärtstillande! Lycka till! Kram

• Elsa1981

Tack för era svar. Jag frågade min svåger som är sjukhusfysiker om röntgen och han sa också att det inte är någon fara. Det är så lite strålning som dessutom är riktad mot munnen, inte magen. Litar på att tandläkaren inte ger mig ngt farligt. Jag är mest rädd för stresshormoner eller nåt ska störa det lilla livet i magen. Och stressad blir jag för jag hatar att gå till tandläkaren. Men det är ju inte bra att ha ont heller. Pest eller kolera. Skit att det skulle hända just nu.

• nenniz
    chiqita skrev 2011-09-19 18:14:31 följande:
    Hej tjejer!

Är det någon fler som  upplever att det är "jobbigt" att djupandas. Känns som att det tar emot när jag andas vanligt, som att jag inte får tillräckligt med syre, då försöker jag dra djupa andetag. Det går men det är liksom känslan av att det tar emot som är jobbig. Någon som känner igen sig?

Har i tillägg fått ännu ondare i höfterna idag. Får gå med små, små myrsteg men absolut inte ta några cm för långt  steg för då hugger det till ordentligt djupt inne i skinkan och strålar antingen upp mot korsryggen eller ner över låret och ner i smalbenet, Det gör oooont.
    Som tur är ska vi köra in till sjukhuset för MKP i morgon och ev får mannen helt enkelt köra mig hela vägen hem efter.

Håll gärna en extra tumme för mig i morrn.    
    Jo jag upplever precis samma sak. de känns som man inte syresätter sig ordentligt, så man vill djup andas mer men det känns som det inte räcker?! de låter så konstigt. Men jag har hört med min MVC sköterska och hon sa att det är normalt, en del känner så, men att vi allt syresätter oss som vi ska.

• chiqita

Nenniz: tack för ditt svar och skönt att bm säger att det är normalt. I mitt fall tror jag det har att göra med att jag typ konstant är lite täppt i näsan och att det därför "tar emot".. Andas jag genom munnen går det fint att djupandas men det känns ändå lite obehagligt att det inte "går" genom näsan...
    Vi får väl hålla tummar att det är något som går över...

• Maximumtaste

Nu har vi varit på inskrivningen:) allt gick bra så nu är det bara att vänta på rul.. Sen är det inte besök hos bm igen förän v24 typ.. Evighet ju.. Hur är det för er andra? När har ni nästa besök hos bm efter inskrivningen.. Jag bor i Borlänge..

Svar på tråden Aprilbebis 2012