• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Angiiee

Heeej brudar, tänkte bara komma in och fråga hur det går med er? Skrattande

Min blödning är snart slut, blöder inte lika mycket längre, har iofs blödigt i 2 veckor nu.
    Men snart kör vi igång här igen och hoppas på 3de försöket håller sig Solig

Och läste Cherstins inlägg, Massa stora styrkekramar till dig!! {#emotions_dlg.flower}

• chiqita

Angiiee: gott att höra att ni mår bra trots allt. Här rullar det på med illamående-berg-och-dal-bana, svullen mage, tror jag redan känt av bebisbubbel och i tisdags gjorde vi vårt mkp. Provet gick bra och har vi riktig tur väntar vi max två veckor till på svar

Kram!

• vicki 83
    Maximumtaste skrev 2011-09-25 17:40:57 följande:
    Vicky: vilken v är du i? Rosa flytningar e ingen fara så länge du inte har ont.. Jag har en liten grej på min livmodertapp som kan börja blöda sa läkaren när jag gjorde cellprov.. Kom inte ihåg vad det hette men är väldigt vanligt att ha det.. Har fått lite rosa flytningar då och då men mest vid ansträngning.. Brukar sluta väldigt fort.. Du kanske har lika som mig.. Hon sa nå latinskt namn och barnmorskan visste också va det va.. Gjorde ul senast förra tisdagen och det va full aktivitet där inne.. v 12 imorgon:)
    är i vecka 10 nu, jo jag vet att det inte e helt ovanligt men man blir ju så nojig...! eller jag blir det iaf!!
    ska ringa imorgon och höra vad de säger, jag hoppas så att allt e bra där inne!!
  • Thelma08

Usch förstår din oro vicki 83.
    Men som sagt så e det väldigt vanligt. Men du gör rätt i och ringa imorgon.

Själv har jag precis varit på min dans träning och jag blev andfådd redan innan vi började får väl göra det officiellt nästa vecka så dom inte undrar varför jag flåsar som en häst

Mitt illamående kommer och går fortfarande
    Hoppas det släpper helt snart.

• Julia87

Hej 
    Jag är i v 14 (13+1) väntar mitt första barn 

På tisdag ska jag få höra den lilles hjärta för första gången! Hjärta
    Önskar dock att min pojkvän kunde varit med! dock har han satt sig i klistret och varit borta över en månad nu..
    Går inte in på detaljer..

Iaf, den 26.10 så ska jag på första UL borde då vara i v 18 (17+ 4) om jag räknat rätt Tungan ute tycker de e knöligt att dom räknar så här? får veta en mera exakt BF då oxå och även kön Skrattande

Min pappa har beställt hem en ny barnvagn och min pojkväns mamma köpte sitter och skötbord 
    Min mamma kommer säkert att sy kläder åt vårt barn då hon är sömmerska, även jag har sömnadstalang och kommer att sy egna kläder åt bebisen, man kommer billigare undan då.

Sen har vi redan kläder från de att jag och mina syskon var små som kommer att användas och även från när min pojkvän var bebisGlad

Skall ordna en pinnsäng oxå men jag har tillgång till en babysäng som är en flätad korg som bebi kommer att få ha i början då den är mindre och kan vara brevid sängen,

Ska bli intressant att se hur mina djur kommer att reagera oxå.

Illamåendet börjar avta, sakta men säkert men jag är fortfarande jätte trött.

Hur mår ni andra?  

• Milljor
    JohannaB skrev 2011-09-24 21:12:27 följande:
    Idag gick jag in i v 12! Det blir riktigt skönt nästa lördag, men även idag känns som något av en milstolpe! Äntligen v 12!!!
    Grattis det ÄR verkligen en milstolpe!!!!!
  • Milljor
    vicki 83 skrev 2011-09-25 17:21:42 följande:
    var på liseberg idag med min lilla kille! när jag gick på toa där hade jag fått rosa flytningar!!!hjälp!! är detta tecken på mf e på g??? Kom inget på paprett när jag torkade mig och det var inget klart blod på trosskyddet!!!
    Har inte ont i magen eller nåt!
    usch man blir ju så orolig! Vad gör man nu?!?
    Åh förstår din oro och det är ju omöjligt att säga vad det kan bero på...men det jag läst/hört och om jag utgår från egna mf så är det klarrött och färskt så bådar det inte gott men om det är rosa så kan det bara vara sköra slemhinnor. Jag är lite nojjig av mig så jag hade ringt och rådfrågat gyn/BM, och de brukar ju då var ganska snälla och låta en komma på ett vul. Men det där känner du bästa själv. Hur är det idag ff rosa eller?

Det är säkert ingen fara men jag vet precis hur du känner!!!!!
  • Maximumtaste

Äntligen v12!!! Jag firade med att skicka efter ett par mammabyxor och en fin tröja :) dem har skitfina mammakläder på Nelly.com..
    Igår kväll kände jag tydliga fladder inifrån magen när vi låg i soffan! Så underbart.. Känns som en fisk som sprattlar därinne:) kände i v13 med sonen så det är lite tidigare denna gången:)
    Mitt illamående håller i sig men är bättre på dagarna då jag har fått tillbaka matlusten men mornarna är jobbiga.. Blir otroligt trött på eftermiddagarna och brösten är fortfarande ömma.. Tror dom kommer vara det hela tiden faktiskt.. Hoppas det är bra med alla:) nu har vi ju kommit en bra bit på vägen.. Wiieee:D

• juskus

Skriver inte så ofta men läser varje dag, v 13 idag....bara 3 veckor till inskrivning, jag som lovat mig att njuta denna gång, mår inte alls bra, vill att det ska vara april nu, har sån kroppsångest, gått upp 4 kilo redan och känner mig mest ledsen hela tiden. ...ledsen för detta negativa inlägg, kände att jag ville skriva av mig lite...

• vicki 83
    Milljor skrev 2011-09-26 09:04:28 följande:
    Åh förstår din oro och det är ju omöjligt att säga vad det kan bero på...men det jag läst/hört och om jag utgår från egna mf så är det klarrött och färskt så bådar det inte gott men om det är rosa så kan det bara vara sköra slemhinnor. Jag är lite nojjig av mig så jag hade ringt och rådfrågat gyn/BM, och de brukar ju då var ganska snälla och låta en komma på ett vul. Men det där känner du bästa själv. Hur är det idag ff rosa eller?

Det är säkert ingen fara men jag vet precis hur du känner!!!!!
    pratade med barnmorskan imorse och hon menade på att blöder man inte rikligt och har ont så är det normalt..men kunde inte heller garantera att allt var bra såklart!
    fick tid på torsdag för inskrivning istället för nästa vecka och då skulle de tydligen göra ul också sa hon!
Svar på tråden Aprilbebis 2012