• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Milljor
    vicki 83 skrev 2011-09-26 09:55:38 följande:
    pratade med barnmorskan imorse och hon menade på att blöder man inte rikligt och har ont så är det normalt..men kunde inte heller garantera att allt var bra såklart!
    fick tid på torsdag för inskrivning istället för nästa vecka och då skulle de tydligen göra ul också sa hon!
    Åh så bra, det måste kännas skönt! Som sagt allt är säkert bra men ändå skönt att dubbelkolla. Skönt att du fick tiden framflyttad!!!!!!!!!
  • vicki 83

jo det kändes skönt att de var så gulliga där!!Innerst inne vet jag ju att det är normalt att få små blödningar ibörjan,men man tänker ju inte så!! är jättebra på att peppa andra men fasiken inte mig själv ;-(

• TusenTankar

Hej brudar!
    Nu är jag inne i vecka 11 och illamåendet är fortfarande kvar. Känns som att man testat allt nu. Funderar starkt över ifall det är folsyran som gör mig så illamående, men jag vill ju inte sluta med den heller. Så nu ska jag försöka ta den nattetid istället. Åksjukebanden använde jag i rädsla om att illamåendet skulle bli ÄNNU värre om jag tog av dom, men nu är dom av och illamåendet är detsamma. Just nu går humöret på lågvarv och jag börjar bli allmänt depp av att inte kunna göra någonting. Jag vill ju också kunna träna, laga nyttig mat, vara glad och lyckig osv...hehe. Men,men... håller mitt fokus på att vi faktiskt ska ha ett barn, och för en sekund tänker jag: Skit samma om jag så mår dåligt HELA gravititeten... Vi ska ju få ett barn! wiieee.... 
    Och jag vet faktiskt inte vad jag hade gjort utan alla era inlägg... man känner sig såååå mycket mindre ensam i detta =)

Vet ni någon bra sida man kan skicka efter bra bh/sportbh som har snabba leveranser? Har ingen bh som passar mig nu och den dagen jag orkar ta mig utanför huset kommer jag inte kunna det pga att brösten har blivit gigantiska bollar.

• Chinirauring

Hej har vart en liten tjuvkikare i denna tråd. Till dig tusen tankar: jag misstänker oxå att det e folsyra som förrvärrar illamåendet därför brukar jag ta den innan jag ska sova! Lycka till

• Maggen

Jag har gått in i vecka 12 och mår bara bättre och bättre.. Den kroniska tröttheten består men lär nog lätta snart! 

Kan vi inte börja visa upp våra magar här nu ;) här är min hårda putmage... 

Jag har  inte lagt till mig i nån bf lista , vet inte hur man gör :( men jag har beräknad bf 14/4 (första barnet) :)

• chiqita
    Maggen: grattis till minskat illamående, önskar jag kunde säga det samma..
    För bilder finns en helt egen bildtråd, www.familjeliv.se/Forum-2-12/m60324373.html, såg nu att du hittat den  

Tusen tankar: tack för inspirerande inlägg trots illamående. Det är klart vi ska ha en frisk bebis och att det är värt allt detta. Jag vågar ännu inte hoppas helhjärtat att det faktiskt ska gå bra, men så snart vi har ett bra svar från mkp så ska jag skrika ut min glädje trots illamående, extrem trötthet och sömnlösa nätter...
    Tror förresten inte att det har något med folsyran att göra.. Själv har jag inte tagit de varje dag, just p g a illamåendet, och ändå fortsatt att må illa. Det är nog bara så att en del "ska" gå igenom sådant jobbigt på vägen mot den stora lycka som ett barn ger en.

Vicki: i vecka 10 omkring så fäster moderkakan har jag läst och då är det inte ovanligt med blödningar.. Skönt med tidigare inskrivning i a fall. Kram!

Julia: Grattis och välkommen. Härligt med så engagerade föräldrar från bådas håll! När det kommer till säng sov vår dotter i vår säng för det mesta under första halvåret, så det är nog ingen brådska med en spjälsäng redan från början

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, Skrutt*n 5/4-2012 *kärlek* ?°´¯)
  • storebrorM

Här är en som småblödde lite från och till sedan i fredags, inga störtblödningar och inte direkt ont. Dock konstaterades det idag att där inte längre är något hjärta som slår i magen :( (v9+2)

Choken har lagt sig och man har ställt in sig på detta, imorgon blir de skrapning och sen hoppas jag att jag kan njuta av semester trots allt.

Lycka till allesammans!    

• chiqita

StorebrorM: Stor kram!!! 

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, Skrutt*n 5/4-2012 *kärlek* ?°´¯)
Svar på tråden Aprilbebis 2012