• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • juskus

Stackare alla som redan känner foglossning..... Spännande att se vilka trevliga krämpor man får denna gång:)

• JohannaB

Åh nej, det verkar alltså vara som jag befarat. Hur får man det bekräftat och vad hjälper? Är ju helt ny på detta ...

• Kaosmamma

Johanna: prata med bm, beror ju på hur illa det blir men jag fick väldigt illa i tidiga veckor. Är hormonellt. Jag använde ett bälte som jag fick av sjukgymnast, kryckor och tens. Samt värktabletter. Sen får man försöka ta det lugnt. Korta steg, helst tomtesteg och inga konstiga vändningar. Man luckra upp mer med belastning. Men är ju lättare sagt än gjort att ta det lugnt.. Har tre små barn och man kör på så gott det går. Det du gör under dagen får du tillbaka på kvällen kan jag säga :/

• Julia87

Fick höra de lilla hjärtat slå idag! Först hitta hon den inte men när hon gick längre ner så hitta hon ett hjärta som slog, enligt henne är jag 13+4 och enligt familjeliv är jag 13+2 nå får veta mer exakt om en månad då RUL är. Då kanske jag får veta kön oxå :)

• JohannaB

Vad härligt, Julia87! Jag hoppas så innerligt att få höra ett litet hjärta picka imorgon.

• Milljor
    storebrorM skrev 2011-09-26 15:57:26 följande:
    Här är en som småblödde lite från och till sedan i fredags, inga störtblödningar och inte direkt ont. Dock konstaterades det idag att där inte längre är något hjärta som slår i magen :( (v9+2)

Choken har lagt sig och man har ställt in sig på detta, imorgon blir de skrapning och sen hoppas jag att jag kan njuta av semester trots allt.

Lycka till allesammans!    
    Åh jag lider med dig, beklagar verkligen!!!!!
  • juskus

Julia87 va härligt att få göra hjärtat, ett väldigt vackert ljud:) Johanna b- hoppas du också får höra hjärtat, det lugnar ju en lite

• Maximumtaste

Idag köpte jag en angelsound och både jag och killen har hört bebisens hjärta slå:D va svårt att hitta först men sen gick det bra.. Hörde bara mitt eget hjärta först sen när jag provade lite längre ner så galopperade det på så fint:) det låg på typ 160 slag minut:)

• Milljor
    Maximumtaste skrev 2011-09-28 15:04:56 följande:
    Idag köpte jag en angelsound och både jag och killen har hört bebisens hjärta slå:D va svårt att hitta först men sen gick det bra.. Hörde bara mitt eget hjärta först sen när jag provade lite längre ner så galopperade det på så fint:) det låg på typ 160 slag minut:)
    WOW så häftigt vart köpte du det?

Foglossning.....usch kan få det så tidigt??? 
  • Maximumtaste

Milljor: köpte på teknikmagasinet:)

Jag fick konstaterat foglossning v8 av läkaren.. Har grymt ont mellanåt.. Ska iväg till sjukgymnast.. Det är hormonellt sa läkaren och kan komma tidigt..

Svar på tråden Aprilbebis 2012