• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • ÄlskadeT

Ännu mer negativt härifrån.

Har sen ett par timmar tillbaka haft riktigt ont långt nere i magen, så ont att jag inte kunnat somna. Var uppe på toa och upptäckte blodblandade flytningar. Rynkar på näsan

Ringde KK akut och de tyckte att det lät som spontant missfall. Jag skulle ta Panodil och avvakta.

Fasiken också, som om jag inte mådde tillräckligt dåligt innan?!

• Julia87

ÄlskadeT: låter inge vidare hoppas du får det undersökt i morgon sänder Styrkekramar! Har burit tunga kassar idag och hoppas att jag inte överansträngt mig.. Nu ska jag sova iaf så man orkar upp och hjälpa mamma med sömnads saker :)

• Maximumtaste

ÄlskadeT: usch vad jobbigt! Hoppas det ser bra ut ändå! Vilken vecka är du i? Du har gjort vul nyss va? Tänkte så att du har sett ett hjärta.. Håller tummarna!

• Kaosmamma

Älskade T: men nej :( massa kramar! Har också otroligt ont i magen vissa dagar men är tarmarna och trög mage som spökar. Inget blod. Blod vill man inte se :( hoppas för dig ändå!

• Thelma08

Älskade T hoppas det lilla knytet stannar kvar!
    Jag har me haft jätte ont i magen i mellan åt men inga blödningar. Hoppas det inte är något fel. Kramar

• juskus

Älskade T, nä men fy, hoppas du får en tid att kolla upp och att det bara är falskt alarm
    Tack alla som säger så snälla saker.....

JohannaB- hur känns det för dig att kroppen ändras då? jag har också en gammal ätstörning som triggas igång när jag är gravid, jag tycker det är superjobbigt och äter och äter hela tiden....

• chiqita

ÄlskadeT: stor kram till dig och hård tumhållning att det bara är falskt alarm...

• Karisma
    Maximumtaste skrev 2011-09-29 14:01:30 följande:
    Johanna: visst är det mysigt att se lilla livet därinne:)

Karisma: jag hörde min bebis hjärta igår med angelsound.. v11+2.. Så v 12+2 kan du absolut höra hjärtat..
    Då ska jag fråga henne om hon kan kolla. Vet att förra gången (minns inte vilken vecka jag var i) så sa hon att hon eg inte ville för att om hon inte hittade hjärtljudet kunde hon göra mig orolig i onödan. Men mitt lugn lyckades övertala henne och jag fick höra pyrets hjärta slå. :)

Jag är då ytterst redo för att illamåendet ska försvinna så jag får äta en kebabpizza. ;P Har än så länge tappat 5kg. Suck vill må bra from idag!!!

Tack för ditt svar maximumtaste. :)

/K
  • Milljor

Hej tjejer!

Har varit lite frånvarande ett tag..men har läst ikapp lite nu.

Gläda med er som varit på positiva vul/UL. UNDERBART!!!!! och lider med er som blöder/mår illa/och har ont. Hoppas verkligen allt är som det ska.

Jag behöver dock er hjälp.....det är ju mitt första baran och har noll koll vad gäller mammapeng. Har försökt läsa på FK men tycker det är så krångligt.....

JAg blev av med jobbet igår :( eller iaf 50% av det. HAde heltid men blev nu nedsatt till 50% från 1 nov. Hur funkar det med mammapeng då?

Jag har fattar det som att mammapeng är i 3 delar

Del 1 och 2: samma för alla

Del 3: beror på inkomst SGI påverkas den om jag går ner till 50%? vilken tidsperiod baseras SGI på? kan jag stämpla? har aldrig varit arbetslös så har dålig koll :(

TAck snälla för hjälp om ngn har koll och har tid att svara!

• mamma2kids

de är inte alls säkert att man hör hjärtat.jag hörde hjärtat i v.10+5 tror jag det var och inte hört något förens idag v.11+5.ingenting på en vecka alltså!man hör hjärtat om man har TUR står det tom på gravid sidor.

Svar på tråden Aprilbebis 2012