• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Maximumtaste

Johanna: visst är det mysigt att se lilla livet därinne:)

Karisma: jag hörde min bebis hjärta igår med angelsound.. v11+2.. Så v 12+2 kan du absolut höra hjärtat..

• ÄlskadeT
    juskus skrev 2011-09-29 08:03:47 följande:
    Älskade T, usch va tråkigt att jag inte är ensam om att må dåligt, ska du fortätta gå där eller hur går ni vidare?hoppas verkligen att vi får må bättre snart och att tiden till april går fort, förstår inte hur jag ska orka.....
    Jag ska fortsätta gå till kuratorn. Hon ville träffa mig så snart som möjligt igen men hade ingen tid förrän den 14/10. Får försöka kämpa på...
    Ja, hoppas att vi snart mår bättre och kan vara glada igen. Det är ju meningen att man ska vara glad! Känns lite "förbjudet" att gå omkring och vara ledsen och ha en massa konstiga tankar. Men kuratorn försäkrade mig om att det är högst normalt.

Förlåt alla ni andra för mina tråkiga inlägg!
  • JohannaB

ÄlskadeT och juskus: det är inte alls ovanligt att man är nedstämd. Det är dessutom lättare att bli det när alla förväntar sig att man ska vara superharmonisk för att man väntar barn. Jag har en gammal ätstörning som spökar och både bm och min man har hökögon på mig för att kolla hur jag mår. När både kropp, själ och hormoner förändras är det helt ok att ångest och oro dyker upp. Ta hand om er flickor och skäms inte. Ni är superduktiga! Kram!

• TusenTankar

ÄNTLIGEN mår jag bra!!! Andra dagen nu som jag mår... Riktigt bra! Är lite rädd för att det ska komma tillbaka men just nu är livet bara tipptopp. Och så firar vi v.12 idag :)

Johannab - åhhh va mysigt! Och vilken lycka!

Älskadet

• TusenTankar

Skit iphone:)

ÄlskadeT och juskus : håller med Johanna i sitt inlägg till er. Ni ska INTE känna er dumma, om ni bara visste hur många det är som känner som ni gör. Och självklart ska ni skriva här och inte känna att ni är negativa, ni är starka som pratar om det! Kramar till er båda!

• Kaosmamma

Var på ul idag, fick se litet pyre sprattla som en tok och hjärtat slog. Nu känner jag mig mer till freds :) mår också bättre nu! Fast jag går in i v 11 på måndag.

• meghan26

Ni som känner livmodern som en vattenballong- hur stort/litet i bredd pratar vi om? 

• chiqita

Meghan: har inte känt i det sista och slutade känna när jag kände av "ballongen" om man säger så. Blev så glad att jag faktiskt hittade den

Fjälla: Tja.. du kan vara på gränsen för att kunna börja känna.. men det varierar nog lite från person t person.. Tror därtill att om man är lite kissnödig så kan det vara lättare att känna.

JohannaB: Så härligt!!!

Juksus och Älskade T: Håller med om att det är starkt av er att prata om det.Stora kramar till er!

Tusen Tankar: Så härligt för dig som mår bra! Här hemma går det fortfarande upp och ner.. och mer ner än upp.. :-/ men, men.... det ger sig väl med tiden...

Anime: Grattis!

Själv gav jag mig ut på en liten cykeltur till shoppingcentret idag... tyckte det gick riktigt bra och jag tog det lugnt, men väl framme höll jag på att svimma.. Det var ju galet varmt idag och i tillägg har jag ju inte ätit så bra sedan jag började må dåligt.. Så vår au-pair fick ta cykeln hem så tog jag tåget..

(¯`°? Vår snutta kom 2/7-09, Skrutt*n 5/4-2012..? *kärlek* ?°´¯)
  • Summerheaven

Ang det här med att höra hjärtljudet. Jag var på inskrivning igår o enligt min bm får dom inte kolla hjärtljudet förrän efter rutin-ulj pga att det ej är bra för fostret. Bor i Göteborg, är det bara här? Låter som många hört hjärtljudet.

• TusenTankar

Summerheaven : tycker också det verkar vara många här som hört hjärtljud redan och känner att man kanske är "dum" som inte gör ett vul eller så innan v.17(?) man blir nervös av den extremt långa väntan. Men att det vore skadligt låter ju knepigt. I England gör man sitt första UL runt v 14. Nästan 1 månad innan oss i Sverige. Fattar inte varför det skilljer så. Ska prata med bm på min inskrivning nästa vecka och kanske blir lite lugnare.

Hormonstinn: jag är glad för varje timme jag har utan illamående just nu. Kämpa på, jag grät så fort jag läste att någon här blivit bättre för jag var så grymt avundsjuk och trött på att må dåligt. Men så blev det min tur! Så håll ut, snart e det din tur! Skönt att du verkar kunna komma utanför huset i allafall och har en aupair som finns i nöden:)

Svar på tråden Aprilbebis 2012