• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Kaosmamma

Milljor: jupp! I v 10 med två barn gick jg med kryckor. Är hormonellt! Inte kul men vad göra?

• ÄlskadeT
    juskus skrev 2011-09-26 09:55:17 följande:
    Skriver inte så ofta men läser varje dag, v 13 idag....bara 3 veckor till inskrivning, jag som lovat mig att njuta denna gång, mår inte alls bra, vill att det ska vara april nu, har sån kroppsångest, gått upp 4 kilo redan och känner mig mest ledsen hela tiden. ...ledsen för detta negativa inlägg, kände att jag ville skriva av mig lite...
    Känner igen mig i det du skriver. Jag är jättedeppig. Har varit hos en kurator på KK idag som vände ut och in på mig. Jag grät i en timme. :(
  • Thelma08

Hej tjejer! Hur e det med sexlusten!? Här är den som bortblåst. Finns ingenstans.
    Jätte tråkigt

• juskus

Älskade T, usch va tråkigt att jag inte är ensam om att må dåligt, ska du fortätta gå där eller hur går ni vidare?hoppas verkligen att vi får må bättre snart och att tiden till april går fort, förstår inte hur jag ska orka.....

• fjälla

Huvva för alla dessa missfal! Egentligen borde jag väl inte vara här och läsa alls eftersom jag blir så nojig... Är i v11+2 och har börjat berätta för lite fler vänner, hoppas på att inget händer nu! Det värsta illamåendet och humörsvängningarna har lugnat sig, brösten är fortfarande ömma men inte riktigt lika mycket som för två veckor sedan. Har börjat få lite halsbränna för första gången i mitt liv. Så symtom har jag ju men iaf...

Har en fråga till er som varit med förr: När började ni känna att magen blev hård, eller att livmodern stack upp ovanför blygdbenet? Min mage har visserligen blivit rund men tror inte att jag kan säga att jag känner nån större skillnad på de olika delarna.

• chiqita

Fjälla: jag kunde ana livmodern sticka upp över blygdbenet för ngn vecka sedan. Kände den när jag låg på rygg som en vattenballongliknande sak där inne. Går in i 14e veckan i morrn

• fjälla

Okej, då är jag kanske lite tidigt ute då? Det känns väl som att om man känner att livmodern växer samtidigt som man har andra symtom så finns ju inget som pekar på att det inte ska gå rätt. Har tidigare känt växtvärk som slutade för drygt någon vecka sedan, så då blir jag ju lite fundersam...

Syntes det när du drog in magen? För än så länge syns inget när jag gör det.

• JohannaB

Hallå tjejer, jag måste dela min hittils fantastiska dag!
    Mannen fixade med skolan, så vi kunde vara med vid barnmorskornas fortbildningsultraljud tillsammans. Åh, helt fantastiskt, ett litet, men starkt pickande hjärta.
    Älskade Peanut! Jag var så nojig innan, tänk om det skulle vara tomt där, att jag bara inbillat mig allt, men så tydligt och fint låg Peanut först och sov och vaknade sedan och började göra kullerbyttor! SÅ mycket kärlek Hjärta Hjärta Hjärta

• Karisma

Hur tidigt kan bm höra hjärtljud? Kommer vara 12+2 på min inskrivning om jag räknat rätt. BF 16 April om allt går vägen. Vore ju trevlig med lite mer bekräftelse än ett positivt gravtest att luta sig mot. Börjar vara svårt att hålla det hemligt då jag mår så illa som jag gör, ungarnas kompisar undrar om jag är sjuk (hmm i flera veckor??) de på jobbet vill ju knappast ha mig där om jag har "magsjuka".

/K

Svar på tråden Aprilbebis 2012