• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Lepanden

Blir nog så skulle jag tro. Har en kompis som är i v7 och dom har i princip köpt allt redan... Inkl ny större bil. Kändes i mina tankar lite väl snabba pix. Men sen har dom haft otroligt svårt att bli med barn så deras glädje vill jag absolut inte ta ifrån dem. Jag hade visst kunnat tänka mig att handla grejer tidigare än vi gjort.. Tur man har en sansad sambo haha. Kommer spara så mycket som möjligt av det vi köper nu för eventuella framtida syskon tror jag.

• Anilo

Vi har beställt vagn och handlat lite kläder på rean. Jag har städat ur en byrålåda och vi har namnförslag.
    Annars har vi mest kollat runt vad som finns för spjälsängar, om vi ska köpa bil..osv

Nästa inköp blir nog en tvättmaskin, det känns som en sån bra att ha grej :)

• Majsan242
    AnnkAn80 skrev 2011-12-29 21:13:19 följande:
    Helt ärligt kan jag tycka att många "skyndar på" för mycket, alldeles för tidigt. De springer och köper kläder och vagn så fort de har plussat, vilket JAG tycker är lite tokigt. ;)
    Jag förstår lyckan, men man behöver vara realistisk också.
    Jag är ju inte mindre lycklig över att jag ska ha barn bara för att jag inte köper grejer till bebisen eller tänker på namn minuten jag har plussat.
    Missförstå mig rätt nu...:)

Du får försöka kolla med din gubbe hur han tänker helt enkelt. Hoppas du lyckas få fram någonting.
    Tack för svaret! Jag tror det kommer gå bra i slutändan ändå
  • grästuva
    Vi köpte våra första bebiskläder igår. Har så många gånger varit inne i affärerna, hittat och plockat på mig för att sen hänga tillbaks det igen. Denna gången tog jag med mig det till kassan och det kändes riktigt bra.
    Vi behöver köpa så gott som allt..

Jag tror det kan vara bra att våga handla, prata om namn ect.. ja våga hoppas helt enkelt

Vi pratar mycket om namn, tjejnamn har vi redan klart sen länge så det är mest pojknamn som vi pratar om nu.

Sonen på 4 år heter Theo (Robert, Elias) och så har vi ju vår lille ängel Oliver (lillebror, Billy)
  • Majsan242

Va roligt att läsa om vad ni har hittat för saker! Känns som om jag inte är på helt fel ställe ändå... har smygbudat på lite bodies och sparkdräkter och har tillgång till barnvagn och spjälsäng från familjen, ska nog köpa det mesta begagnat - det passar vår ekonomi bäst  

• AnnkAn80
    Lepanden skrev 2011-12-29 21:47:39 följande:
    Blir nog så skulle jag tro. Har en kompis som är i v7 och dom har i princip köpt allt redan... Inkl ny större bil. Kändes i mina tankar lite väl snabba pix. Men sen har dom haft otroligt svårt att bli med barn så deras glädje vill jag absolut inte ta ifrån dem. Jag hade visst kunnat tänka mig att handla grejer tidigare än vi gjort.. Tur man har en sansad sambo haha. Kommer spara så mycket som möjligt av det vi köper nu för eventuella framtida syskon tror jag.
    Oj, men jag kan förstå deras lycka! :)
    Läste precis en tråd om en tjej som fick missfall i vecka 6...:(

Är det ert första barn?
    Vi har sparat allt som tillhör vårt första barn, man kan kanske inte återanvända allt, men mycket. Billigt och bra. :)
  • Aaglars

Har inte köpt ett klädesplagg...Tredje barnet och vi har det mesta
    Men med första barnet köpte jag bebiskläder under hela graviditeten. Åh vad fantastiskt det var. Saknar den känslan!

• Lepanden

Det är vårt första barn :) och ett livligt sådant verkar det som :O brås väl på far sin när han var liten (efter vad jag fått höra) Det är både läskigt och otroligt spännande. Just nu är det lite jobbigt som sker runt oss då sambons mormor är väldigt sjuk och tyvärr nog kommer att dra sista andetaget snart. Han brukar ligga med huvudet mot min mage och bara blunda och känna att det rör sig där inne...lite tröst i det jobbiga kan jag tro, en person som varit viktig i hans liv håller på att försvinna, och en annan skall snart komma in.

• TusenTankar

Vi fick en Bilstol av killens Jobbarkollega... Detta är det ena vi har än. Blir lite stressad av att det verkar vara så många som redan har de mesta förberett. Vi ska sätta oss och börja skriva en lista i dagarna på allt som ska handlas. Men för oss har det känts för tidigt. Men med tanke på hur jag mådde de första 4 månaderna så kanske man ska börja fixa saker... Man vet ju faktiskt inte hur mycket ork och hur man mår den sista tiden i graviditeten ( även om jag gett mig fan på att jag SKA få må bra ) hihi.

Tur är väl att vi alla är olika och huvudsaken är att vi alla gör vad vi mår bäst av :)

Svar på tråden Aprilbebis 2012