• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Majsan242
    TusenTankar skrev 2011-12-30 01:01:45 följande:
    Vi fick en Bilstol av killens Jobbarkollega... Detta är det ena vi har än. Blir lite stressad av att det verkar vara så många som redan har de mesta förberett. Vi ska sätta oss och börja skriva en lista i dagarna på allt som ska handlas. Men för oss har det känts för tidigt. Men med tanke på hur jag mådde de första 4 månaderna så kanske man ska börja fixa saker... Man vet ju faktiskt inte hur mycket ork och hur man mår den sista tiden i graviditeten ( även om jag gett mig fan på att jag SKA få må bra ) hihi.

Tur är väl att vi alla är olika och huvudsaken är att vi alla gör vad vi mår bäst av :)
    Tror inte du behöver vara stressad! Fast det är en bra poäng du har att man kanske inte kommer orka så mkt senare, sen kan ju bebisen titta fram för tidigt också (en väninna födde 6 veckor för tidigt...). 

En idé med att vänta kan ju vara att man inte ska köpa på sig onödiga saker som man sen inte kommer använda, utan vänta o se vad man har för behov. Men vissa basic needs tycker jag nog man kan förutse, som säng, barnvagn och kläder...kanske nåt mer :)
  • Kaosmamma

Vi har inte köpt någonting eller förberett direkt heller... förutom ett par byxor från polarn som jag inte kunde hålla mig borta från. Annars inget. Vagnarna hade vi ju redan :) annars har jag nog börjat köpa saker och börjat fixa runt v 30, vilket nog blir fallet med nr 4 också :) vilket har känt bra för oss.

• A85

Vi var på Ullared runt vecka 14, egentligen för att köpa julklappar och saker till nya huset.
    Vi passade på att köpa en del bebissaker när vi ändå var där. Annars hade vi nog väntat lite längre med de första inköpen.

Vagn beställde vi efter Rul. Brio Happy med lufthjul! Ska hämta ut vagnen i mars.
    Spjälsäng ska vi få låna.
    Blir en sväng till Ullared och en till Ikea. Känns ganska skönt att ändå ha fixat en del redan eftersom vi inte har någonting sedan innan.

För min del har det varit viktigt att få köpa en del bebissaker för att känna att det är på riktigt. Lite svårt att ta till mig att det bor ett litet liv i mig.

• Majsan242

Var på stan med mamma idag och hon tyckte det var för tidigt att köpa kläder till bäbisen men hon köpte garn för hon ville sticka en filt, och eftersom vi inte firat jul ihop köpte hon en jättesnygg kjol från desigual - riktigt rolig faktiskt - det är en egyptisk flicka som håller uppe magen åt mig :D 
    www.redlane.ie/images/powersktfrt.jpg <--- den här =)

Jag har mycket humor så gillar precis sånt här :D
    Fick dessutom en jättefin amningströja från PoP som jag tänkte ha till + att jag kan använda den hela amningen sen! LYX! <3 mor... (hennes första barnbarn iofs så hon tycker det är jätteroligt allt mammigt och barnigt :))

Ha det bra! 

• Majsan242

Glömde säga att jag ska ha kläderna imorgonkväll på 4-rättersmiddagen vi ska knåpa ihop med lite vänner

• Milou88

Jag har nog varit väldigt tidig med att börja shoppa bebis kläder.. Blir kanske så med första barnet?:) eller så är det bara för att ja älskar att shoppa och nu är de inte lätt att köpa kläder till mig med den här magen haha..
    Var till Ullared i v19 och då köptes det endel och även lite nu på rean. Sen har vi fått lite i jul:)

Detta har vi nu:
    Storlek50
    Pyjamas 2st
    Bodys 2st
    Byxor 2st
    Strumpor några i alla storlekarna

56
    Pyjamas 2st
    Bodys 7st

62
    Pyjamas 1st
    Bodys 2st
    Byxor 2st
    Skjorta 1st

68 (ja vet, de är tidigt min sambo skrattar åt mig)
    Byxor 1st
    Skjorta1st
    Tröja 1st

Dreggelhaklappar
    Sängkläder +täcke+ kudde
    Flaskborste
    Nappflaska
    Nappar
    Badcape
    Plastad frotté, nagelsax och mer små saker..

Fått:
    Blöjhink
    Skötväska
    Badstol
    Haklappar
    "boken om mig"

Svar på tråden Aprilbebis 2012