• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • AnnkAn80

Gott slut önskar jag er och ett gott nytt 2012! :)

Hur ska ni fira och vad ska ni äta?

Läste någonstans att det enligt de vidskepliga innebär otur att skaffa barn när det är skottår...Även giftermål och köp av hus kan innebära otur.
    Gift är jag redan och hus vill jag inte ha, än. :)
    Får se hur det blir med resten. :p

Vad gäller föräldrakurser så rekommenderar även jag dem. Dock förstår jag inte skillnaden mellan föräldrakurser och mammakurs??
    Pappakursen har jag mer förståelse för i sådana fall.

Vad gäller profylax så gick inte jag på det, men jag läste lite om det hemma och kollade lite på nätet.
    Jag klarade mig galant på förlossningen med den lilla kunskapen jag hade! :)
    Även om personalen är kunnig m.m så kan de aldrig "andas rätt" åt en...Lite behöver man göra själv också, man kan inte tro att alla andra ska göra jobbet åt en bara för att de är profesionella.

Med önskan om en härlig afton! :)

• Majsan242

Pratar ni om föräldrakurser som erbjuds av landstinget eller sådana man betalar för själv? Vi har ingen föräldrautbildning i Lund just nu, de skyller på omstruktureringen av MVC's utan det är bara 2 föreläsningar som enligt utsago är riktigt dåliga :/ Men jag får prata med BM nästa gång...

• Miss Giggle

Jag känner inget behov av föräldrakurs nu m nr 2. Men med 1an var det bra- även om
    mkt bara var blaj. :-€

• AnnkAn80

Mottagningen som vi gick/går på erbjuder föräldrakurser, sedan finns det säkert privata kurser också.
    Har man barn sedan tidigare känner man kanske inte ett lika stort behov av att gå på f-kurs.
    Visst, de kurserna är lite sisådär :), men jag tycker ändå att det är bra att de finns. :)

• Miss Giggle

Absolut värda att gå på om man inte har barn sedan tidigare. Men nu känner jag inget behov o det var ju inte alltför mkt som jag kan känna att jag hade nytta av som förstagångsförälder.

• Karisma

Har någon av er koll på crescentvagnarna? Skulle så gärna vilja köpa en ny vagn. Eller bättre begagnad går bra det med. Crescentvagnen tycker jag är supersnygg (bara sett på nätet) MEN är det en värdelös vagn?

/K

• Miss Giggle

Jag har en crescent vagn. Föregångaren till diva- det är en m-300.
    Väldigt nöjd och ska man ha en vårbebis kommer det fungera bra. Det som är lite dumt är att kombivagnar inte har fullt liggsäd i sittdelen så att säga. Så när de ska sova så kan man fälla men benen förblir liksom i sittposition. Förstår du hur jag menar?
    Min unge brydde sig inte, men andra barn kanske reagerar?

• Floff

Miss Giggle: Fast min Mistral S är en kombivagn och har fullt liggläge på sittdelen. Så det beror nog på vilken vagn man har - vilket du kanske menade också

• Karisma

Funderar på en crescent classic. En sån här.

http://www.blocket.se/vasterbotten/Crescent_2011__tillfallig_KAMPANJ_FRAKTFRITT__27468469.htm?ca=2&w=1

Funderar dock hur barnen ryms när de är 2.5-3år. Om den är alldeles för kort för benen och ja för trång. Ska kolla i butik sen men allt är ju stängt idag. Jäkla nyår. Tungan ute Och sen är man ju rädd att det är dålig kvalitet på dem och att man borde satsa på emmaljunga istället. Om tyget tex bli väldigt lätt solblekt på dem.

/K

Svar på tråden Aprilbebis 2012