emeilee skrev 2011-12-31 11:20:36 följande:
Var hos BM i torsdags och hälsade på. Blev blodprover, viktkontroll, mått på magen och lite allmän info. Har gått upp 6,3kg sedan v8 men det verkade som om hon tyckte att det var "normalt". Tyvärr har blodvärdet sjunkt en del och låg nu på 115 och ska därför börja äta järntabletter. Är en av de människor som drabbas av sväljsvårigheter under graviditeten och måste därför har väldigt små tabletter för att de inte ska komma upp igen men det verkade som om hon hittade det.
Bebisen verkar må fint med, måttet som hon tog som jag glömt av vad det heter var 26cm i v25+2 vilket tydligen var lite i överkant då min kurva låg över den normala. Tolkar ni det precis som jag att bebisen är stor? Hjärtljudet låg omkring 150.
Vi anmälde oss även till en föräldragrupp och en profylaxkurs. Frågade efter gravidyoga men det verkar som om den enbart finns till hösten 2012, lite tråkigt men så är det.. Får väl kolla grannkommunerna och se vad de erbjuder.
Ditt SF-mått (symfys-fundus) verkar helt normalt. Det brukar ju vara vecka +- 1cm men kan ju skilja mer. Det viktiga är ju att din kurva går uppåt i rätt takt inte att den ska ligga precis på medel. Tror inte din bebis är större än normalt.
Nifrex är tabletter som man kan öppna o hälla i lite jos o dricka istället. Det kanske är lättare än att svälja tabletter?
Hoppas kurserna du ska gå är bra, själv bor jag i Lund o har inte fått nån info alls om nåt sånt, men det kommer kanske senare? Har fått en bibba papper att läsa igenom dock :)