• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • grästuva

Insåg nu att du kanske precis skrev det du försökte skriva innan, hjärnan hänger inte riktigt med när jag är trött :$ amiegirl vad obehagligt att blöda sån mängd, vet du varför du så lätt får näsblod när du är gravid?

• Kaosmamma

Antar att det är att slemhinnorna blir sköra.. Gissar på det iaf! Ja ruggig mängd idag..

• TusenTankar

Animegirl - du har iallafall mycket spännande och händelserika historier att berätta för dina kids när dom blir äldre om vad du råkat ut för under dina graviditeter:) skönt att du inte var själv idag när det hände utan fick lite hjälp!
    Mitt tandkött är känsligare och blöder ibland, men så fort jag får blodsmaken längst bak i munnen kräks jag som bara den. Så näsblod är nått jag verkligen önskar att jag slipper!

Välkommen missgiggle! Å du kan va lugn, vi alla i detta forumet som äger en iphone har misslyckat med våra inlägg, ett antal gånger, hihi, så välkommen i klubben:)

Nästa år är vårat år brudar! Wiieee...2012 going to be awsome! happy new year!

• Kaosmamma

TusenTankar: hihi ja, har några riktiga godingar att berätta för varje barn ;) och har berättat en del redan... De vara skrattar. Ja hua om det tex varit för julmaten, då var jag helt själv... Inte kul när det händer något. Ujuj, ja hoppas du slipper näsblod... Känns som du är väldigt känslig för det. Håller tummar att det inte händer!

Och ja, vårt år nu! 2012 kommer bebisarna :) så ha ett riktigt Gott Nytt År firande!!!! Vi har massa att fira! Kram på er!!

• grästuva

Vill också passa på att önska er ett gott nytt år. Vi ska bara vara hemma och mysa, äta lite gott och hoppas på att det inte skjuts för mycket fyrverkerier då hunden år skotträdd :-/

• Majsan242

Jag hittade den här artikeln efter jag såg uppdrag gransknings program om sfinkterrupturer. 
    https://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:FIAKf0HrwqQJ:portal.omv.lu.se/publicfiles/samarbetsorgan/nordejordemodern/studentrapporter/MariaochCathrine.pdf+f%C3%B6rhindra+sfinkterruptur&hl=sv&gl=se&pid=bl&srcid=ADGEESgWsUp1sQJjMINZ_-6vOm_W7ANQlQIl3t0A0kEqIygMALGXTPBEq3-jd_NesWqyQ5m8Xa7xCqFa6jFRN1on1123mPuFrNhS7M-US3bR-s3pPN3Y2yFNK771WrAamsMCp9eu-IrX&sig=AHIEtbQA9R116fUFcKCVUC3HD0IvptoCjA&pli=1

Kändes bra o läsa eftersom jag är förstföderska och lite rädd. Ska använda weledas massageolja för perineum också.

Gott nytt 2012  

• Majsan242

Länken måste ni kopiera hela - blev konstigt när jag skrev in den...

• emeilee

Var hos BM i torsdags och hälsade på. Blev blodprover, viktkontroll, mått på magen och lite allmän info. Har gått upp 6,3kg sedan v8 men det verkade som om hon tyckte att det var "normalt". Tyvärr har blodvärdet sjunkt en del och låg nu på 115 och ska därför börja äta järntabletter. Är en av de människor som drabbas av sväljsvårigheter under graviditeten och måste därför har väldigt små tabletter för att de inte ska komma upp igen men det verkade som om hon hittade det.

Bebisen verkar må fint med, måttet som hon tog som jag glömt av vad det heter var 26cm i v25+2 vilket tydligen var lite i överkant då min kurva låg över den normala. Tolkar ni det precis som jag att bebisen är stor? Hjärtljudet låg omkring 150.

Vi anmälde oss även till en föräldragrupp och en profylaxkurs. Frågade efter gravidyoga men det verkar som om den enbart finns till hösten 2012, lite tråkigt men så är det.. Får väl kolla grannkommunerna och se vad de erbjuder.

• Majsan242
    emeilee skrev 2011-12-31 11:20:36 följande:
    Var hos BM i torsdags och hälsade på. Blev blodprover, viktkontroll, mått på magen och lite allmän info. Har gått upp 6,3kg sedan v8 men det verkade som om hon tyckte att det var "normalt". Tyvärr har blodvärdet sjunkt en del och låg nu på 115 och ska därför börja äta järntabletter. Är en av de människor som drabbas av sväljsvårigheter under graviditeten och måste därför har väldigt små tabletter för att de inte ska komma upp igen men det verkade som om hon hittade det.

Bebisen verkar må fint med, måttet som hon tog som jag glömt av vad det heter var 26cm i v25+2 vilket tydligen var lite i överkant då min kurva låg över den normala. Tolkar ni det precis som jag att bebisen är stor? Hjärtljudet låg omkring 150.

Vi anmälde oss även till en föräldragrupp och en profylaxkurs. Frågade efter gravidyoga men det verkar som om den enbart finns till hösten 2012, lite tråkigt men så är det.. Får väl kolla grannkommunerna och se vad de erbjuder.
    Ditt SF-mått (symfys-fundus) verkar helt normalt. Det brukar ju vara vecka +- 1cm men kan ju skilja mer. Det viktiga är ju att din kurva går uppåt i rätt takt inte att den ska ligga precis på medel. Tror inte din bebis är större än normalt. 

Nifrex är tabletter som man kan öppna o hälla i lite jos o dricka istället. Det kanske är lättare än att svälja tabletter?

Hoppas kurserna du ska gå är bra, själv bor jag i Lund o har inte fått nån info alls om nåt sånt, men det kommer kanske senare? Har fått en bibba papper att läsa igenom dock :)

• No ordinary love

Jag vill också passa på att önska alla i tråden ett Gott Nytt År!

Ni som är förstföderskor, kolla upp föräldrarkurser, dem är faktiskt väldigt roliga och informationsrika. Vi gick på en heldag med vår första och det var något vi båda uppskattade. Vi gick även separat på pappakurs/information och mammakurs/information. Det erbjöds när vi bodde i Stockholm.

Vi valde dock bort profylaxen, inget jag har ont av nu, men jag var inte orolig eller rädd heller, mitt tänk var mer att jag kommer hamna bland proffs och dem vet vad dem gör annars hade dem inte fått vara där dem är idag osv...

Hoppas ni får en mysig och fin kväll med gott mat och trevligt sällskap!

Många kramar till er alla Hjärta

Svar på tråden Aprilbebis 2012