• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Evli

Ja det där med vagnar är inte lätt, kan tyvärr inte hjälpa dig, har inte tittat på den vagnen.
    Men vi har gott en del i butiker och provat ut vad vi vill ha och väntar nu bara på att det ska dyka upp ett fynd!
    Känner oss inte jätte stressade än, men det vore ju skönt att ha fixat den...

Vi är ute efter en Brio, tycker att dem är smidigare, är inte så förtjust i ex. Emmaljunga känns så stora o klumpiga. 
    Antagligen måste vagnen bäras upp två trappor varje dag :/ Vi har inga bra vagn utrymme här i huset. Litar väl inte heller riktigt på alla i detta området... Då vill jag gärna ha en smidig vagn, klicksystemet i brios vagnar tilltalar oss...

Ska till Ullared på Tisdag, sitter just nu och skriver en liten lista, ska bli såå kul att komma i väg och börja inhandlingen av bebis saker :D
    Blir mer på riktigt...

• Thelma08

Gott Nytt År på er alla

Sammandragningar!?
    Hur många har ni per dag?
    Har ni vissa som gör ont?

Jag har mängder med sammandragningar...
    Flerastycken varje dag. Dom flesta gör ont och vissa gör så ont att jag får bita mig i tungan och andas igenom.
    Jag är i v 23 nu.

• Majsan242
    Thelma08 skrev 2012-01-01 15:29:18 följande:
    Gott Nytt År på er alla

Sammandragningar!?
    Hur många har ni per dag?
    Har ni vissa som gör ont?

Jag har mängder med sammandragningar...
    Flerastycken varje dag. Dom flesta gör ont och vissa gör så ont att jag får bita mig i tungan och andas igenom.
    Jag är i v 23 nu.
    Hur känns sammandragningar? Jag har haft ont i ljumskarna o runt om när jag gått snabbt eller så och en gång fick jag en ny sorts värk som var som ett band över magen och höll i sig några minuter. (v26+1)
  • grästuva

Thelma sd som gör ont ska du alltid ta upp med din BM. Hon kan kolla så de inte har tapp påverkan.

Under denna graviditeten har jag inte så mycket sd, de kommer ibland men inte dagligen och gör inte ont. Ramlade för ett par veckor sedan och slog i ryggen vilket satte igång kraftiga sd under två timmars tid, dom lugnade ner sig sen och läkaren kollade tappen några dagar senare men den var oförändrad tack och lov.

Med andra barnet hade jag kraftiga sd och tapp påverkan. 

• Miss Giggle

Karisma: kvalitetsmässigt är jag väldigt nöjd. Har vänner som har classic o är nöjda med. De har haft den till i somras, då dottern var 2,5 år.

Jag har inga sammandragningar. Inte mer än om jag anstränger mig eller så. Hade jag iofs inte förra gången heller

• Evli

Thelma, jag tycker att du ska kolla upp det! 

• grästuva
    Majsan242 skrev 2012-01-01 15:31:02 följande:
    Hur känns sammandragningar? Jag har haft ont i ljumskarna o runt om när jag gått snabbt eller så och en gång fick jag en ny sorts värk som var som ett band över magen och höll i sig några minuter. (v26+1)
    Vid sd blir lätt hela magen hård, jag tycker det känns som jag har en hård boll instoppad under skinnet. Man kan även ha lätta sd utan att känna av det direkt. Sd gör livmodern hård, en träning inför förlossningen så det är helt normalt. 
    I vissa fall kan dock täta och/eller smärtsamma sd leda till påverkan av livmodertappen och eventuellt starta prematura värkar.
    Därför ska man alltid prata med sin BM om man har mycket och täta och/eller smärtsamma sd.
    Jag är urkass på att förklara men hoppas det hjälpte en gnutta iaf  
  • Thelma08

Ja med sonen hade jag också en del men inte så som nu när dom gör ont.

Får nog ringa bm imorgon för säkerhetsskull.

Igår hade jag och sambon lite "mys" och då hade jag en sammandragning efteråt som varade i flera minuter och gjorde ont så jag fick tårar i ögonen. Och jag har väldigt hög smärttröskel så det känns ordentligt innan jag säger nått.

• grästuva

Ja ring BM och hör med henne Thelma, är du orolig eller har mycket ont så kan du även ringa och prata med förlossningen.

Vi har inget sex nu under graviditeten, försökte tre ggr i början men det kändes obekvämt för mig så vi la sexet på hyllan till bebis kommit.
    Under dom andra graviditeterna har det inte varit något problem.

• Majsan242
    grästuva skrev 2012-01-01 15:54:44 följande:
    Vid sd blir lätt hela magen hård, jag tycker det känns som jag har en hård boll instoppad under skinnet. Man kan även ha lätta sd utan att känna av det direkt. Sd gör livmodern hård, en träning inför förlossningen så det är helt normalt. 
    I vissa fall kan dock täta och/eller smärtsamma sd leda till påverkan av livmodertappen och eventuellt starta prematura värkar.
    Därför ska man alltid prata med sin BM om man har mycket och täta och/eller smärtsamma sd.
    Jag är urkass på att förklara men hoppas det hjälpte en gnutta iaf  
    Svårt o förklara säkert, jag får säkert känna dem förr eller senare, tack för svaret! =)
Svar på tråden Aprilbebis 2012