• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Evli

Ja det där med Sexet är inte det roligaste just nu kanske... så svårt att slappna av, hittar ingen bekväm ställning och sammandragningarna efter orgasm gör att jag inte riktigt vågar! 

Men men det är ju bara någon månad kvar!

Men har ni några tips på bra ställningar så säg till ;) 

• Miss Giggle

Majsan: Det är inget att längta efter så var bara glad du:D

Thelma: Du måste kolla upp det vännen, det kan ju finnas annat som ligger bakom det:

Grästuva: Vet  precis vad du menar. Vi har testat ett par gången men det blir  liksom inge bra.

Min dotter är ju i sthlm med mormor och morfar så jag har passat på att sy. Sånt jag inte hinner rktigt annars.
    En  klänning och mössa och halsduk till Hannah och en sparkdräkt till Vilda Tilda.

~Hannah 081221~ och ~Minibus BF 120424~
  • A85

Någon som har erfarenhet av Stadiums bike bag som skötväska?

• No ordinary love
    A85 skrev 2012-01-01 17:29:37 följande:
    Jag har ingen personlig erfarenhet, men har läst många inlägg om den på FL, de flesta skriver att den är billig och bra... 
  • Karisma
    Evli skrev 2012-01-01 13:38:45 följande:
    Ja det där med vagnar är inte lätt, kan tyvärr inte hjälpa dig, har inte tittat på den vagnen.
    Men vi har gott en del i butiker och provat ut vad vi vill ha och väntar nu bara på att det ska dyka upp ett fynd!
    Känner oss inte jätte stressade än, men det vore ju skönt att ha fixat den...

Vi är ute efter en Brio, tycker att dem är smidigare, är inte så förtjust i ex. Emmaljunga känns så stora o klumpiga. 
    Antagligen måste vagnen bäras upp två trappor varje dag :/ Vi har inga bra vagn utrymme här i huset. Litar väl inte heller riktigt på alla i detta området... Då vill jag gärna ha en smidig vagn, klicksystemet i brios vagnar tilltalar oss...

Ska till Ullared på Tisdag, sitter just nu och skriver en liten lista, ska bli såå kul att komma i väg och börja inhandlingen av bebis saker :D
    Blir mer på riktigt...

Eftersom det är barn nr3 och troligen inte kommer bli ngn fler så vill jag helst inte lägga ut pengarna som en brio eller Emmljunga kostar. Och vi bor i villa och har stor bil så eg spelard et ingen roll om vagnen är stor och otymplig. För vår del då. De beg jag vil ha av B och E kostar runt 5000kr. Vill helst lägga hälften. Vår gamla Emmaljunga får sen stå på förskolan för att kunna sovas i på dagarna. :)

Ullared lät ju inte helt fel, jag vill åxå dit. Tungan ute

/K  
  • Karisma
    Miss Giggle skrev 2012-01-01 15:46:07 följande:
    Karisma: kvalitetsmässigt är jag väldigt nöjd. Har vänner som har classic o är nöjda med. De har haft den till i somras, då dottern var 2,5 år.

Jag har inga sammandragningar. Inte mer än om jag anstränger mig eller så. Hade jag iofs inte förra gången heller

Bytte de då bort den för att hon var för stor för den eller för att de tyckte det räckte med en mindre vagn? Ska som sagt testa vår 3åring på affären och se om han ryms i en classic. Är ju inte hela världen om den ite räcker längre än till 2.5år då vi har en typ Sulky och en stor Emmaljunga (men solblekt vilket stör mig enormt!) idag.

/K
  • Karisma
    A85 skrev 2012-01-01 17:29:37 följande:

Men oj vad bra du frågade om det. Ska kolla upp den, var ju superbra pris ju. :)

/K
  • Evli

Karisma: Då förstår jag dig :) Är absolut inte heller sugen på att lägga flera tusen på en vagn :/ Vi kollar som sagt på blocket jämnt o ständigt.... Längtar tills även vi flyttar i hus, enklare med både cykel och vagn då man kan förvara det lite tryggare i allafall :)

Min sambos dotter har denna väska som skolväska kom jag på... den är ju perfekt :)
    Bra stort fack och två mindre på utsidan! Så kan man ha lite nässesärer och dyl i väskan för att hålla i sär alla saker! Att jag inte tänkt på det tidigare...! TACK! 

Svar på tråden Aprilbebis 2012