• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • vicki 83

äntligen har magsjukorna lämnat oss för denna gången!! två dagar innan jul åkte jag på det och sen fick min son det två dagar innan nyår!!!

Angående vagn så har vi beställt en emmaljunga city, och även ett babyskydd som man kan sätta direkt på chassit!
    Vi ville bägge ha en vanlig vagn med 4 stora hjul,som har gott om utrymme för bebisen! och att man kan ha barnet vänt mot sig även när man använder sittdelen!

• Miss Giggle

Karisma: de ville ha en mindre och smidigare vagn så de bytte till en sulkyvariant.
    Men så vitt jag vet berodde bytet bara på det.
    Vi har stadiums skötväska. Rymlig men osmidig att sätta på vagnen. Spec om man ska hänga den på pataplyskuly för det är ju inte ett helt handtag.

• AnnkAn80

Emmaljunga eller Brio vill jag ha-svensk kvalité ska det vara. :)
    Jag vill också ha en vagn med fyra (rejäla) hjul. Skulle bli tokig på trehjulingar samt på hjul som är svängbara!
    Det känns som att de däcken lätt kan svika en när det är vinterväglag...
    Sedan är det väldigt viktigt för mig att mina barn sitter med ansiktet mot oss när vi kör vagnen, oavsett hur gamla de är.
    De får se tillräckligt av världen ändå anser jag. ;)
    Det kan lätt bli för mycket intryck och jag vill gärna se hur mina barn reagerar på det de ser, plus att jag vill kunna prata med dem ansikte mot ansikte.

• A85

Ja precis den väskan jag menar!
    Funderade mest på om den var tillräckligt rymlig. Inte sett den i verkligheten utan bara på bild.
    Har beställt en och kan hämta ut den på Stadium i stan i veckan. :) Bra pris! Återkommer med omdöme när jag har sett den. :)

Kan man hänga skötväskan på styret eller blir vagnen ostabil av det?

• CB82

Jag har väskan från stadium. Funkar superbra. Får plats med mycket saker och har många bra fack. Väldigt prisvärd!

• Liteniapril

Jag har den väskan från stadium som "jobbväska" och har räknat kallt med att bara köra den i tvättmaskinen innan bebis kommer och sedan ha den som skötväska, så det var lite kul att höra att det fanns fler med samma idé :)

• Floff

Jag har också Stadium-väskan Älskar den. Köpte en skötväska som hörde till vagnen när jag väntade sonen men den var så stor och klumpig och trist. Det enda jag kan sakna på Stadium-väskan är möjligheten att liksom sätta fast den på styret så den inte glider ner, men det är en småsak. I övrigt är den perfekt.

• Thelma08

Har pratat med min bm nu, som känner mig alldeles för väl hos visste ju att jag jobbade för mycket.
    Hon ville att jag skulle träffa doktorn och bli sjukskriven på halvtid.
    Så nu blir det mycket jobb med f-kassan då jag är egenföretagare.
    Tur jag har min son på 3 år som håller mig sällskap nu när jag ska va hemma.

Men nu är det lugn och ro som gäller.
    Sambon har sagt detta till mig i flera veckor så han fick väl rätt för en gångs skull

• Evli

Thelma 08: va skönt att du tog tag i saken, har själv FA skattsedel, inte helt enkelt:/

Jag får med sammandragningar i samband med stress och för hög puls, men nu har jag haft jullov, är lärare, och är ledig en vecka till, allt känns mycket bättre när man får vila! Hoppas du bli bättre...

• Kaosmamma

Thelma: jag är också egen företagare, sedan ett år tillbaka. Jag har också mycket sammandragningar, fick redan i v 13. Men har egentligen inte med jobbet att göra tror jag utan vår sjuka dotter. Har varje dag motvärk och SD. Tror inte mina är nån fara så, bara obehagligt. Hade tidiga med ettan och tvåan också men nu är det fyran så tror jag känner mer.

Men hur länge har du varit egen och har du en normal lön i företaget? Mitt företag går bra och är omskrivet men är inte att jag plockar ut någon heltidslön ännu. Vet du hur det blir med FK vid en sådan situation? Tänker om jag måste bli sjukskriven längre fram men även sen när bebis kommer. Blir ju jätte yrt i mitt huvud, innan hade jag min fasta och braiga lön. Nu har jag ju dragit igång något eget som ska växa, tar ut lön vilket jag är tacksam för att jag kan och rullar så pass men är absolut ingen heltidslön fast jag jobbar heltid så att säga.. Har du någon klok vetskap? :)

Svar på tråden Aprilbebis 2012