• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Aaglars

Jag har också mycket SD . Är inte egen företagare...så tror knappast det har ett samband.

Jag har haft mycket och tidiga SD med alla barnen. För mig känns det positivt Det är på G å rätt håll Jag har haft snabba och "lätta" förlossningar, vilket antagligen berott på mycket SD och förvärkar tidigt. 

• Kaosmamma

Charlotta: och jag kan säga att jag INTE haft snabba och lätta förlossningar trots alla SD ;) så har inte heller nåt samband enligt mig.

Jag tror att som egen har man väldigt mycket på axlarna och är aldrig ledig, så kan mycket väl bli en stress och öka SD. Likaså om man har tex ett tungt Vanligt jobb eller kr jag ska säga. Något är det ju oftast som stör lite om man får SD tidigt så att säga. Sen finns det ju de som har SD vad de än gör, de som föder för tidigt osv.

• Aaglars

animegirl

Så olika det kan vara. Enligt bm påverkade mina förvärkar o SD mina förlossningar på detta positiva sätt.

Absolut är det stress och mycket att göra som ofta leder till SD. Jag menade bara att det på er lät som att man bara är aktiv och har mycket att göra om man är egenföretagare.

Jag studerar på högskolan på heltid, har två småbarn(vilka vi ALDRIG haft barnvakt/avlastning till), stor villa och stor trädgård som kräver enormt mkt arbete. Så allt finns det annat än eget företag som kräver sitt.

• Kaosmamma

Så menade absolut inte jag, och skrev också att jag inte tror att mitt jobb har med mina SD att göra. Men stressen och oron över dotterns tillstånd gör sitt. Så du läste nog lite tokigt. Tror att många andra jobb är mer krävande än mitt då jag verkligen älskar det jag gör, men jag är nästan aldrig ledig och det kan ju vara en viss stress. Som vid plugg, då är man nästan aldrig riktigt ledig heller utan något alltid något som ska göras osv.

Jag låg i 28 långa aktiva timmar med tvåan, och hade jobbiga dubbelvärkar osv... Så i mitt fall stämmer det inte. Men just dina SD kanske på erlade kroppen på sånt sätt, alla är ju olika :)

Visste inte att det var en tävling ;) men vi har tre täta barn, fyran i magen, båda jobbar med rullade egna företag, villa, tomt, studerar programmering vid sidan av.. Inte heller någon avlastning, aldrig som du säger. då min pappa är död, sambons mamma är död. Sambons pappa finns inte med i bilden och min mamma bor i Småland... Så vi är också solo. Plus ett svårt sjukt barn, ligger på sjukhus 1-2 ggr per månad. Så tro mig, vet hur det är att ha fullt upp, men gillar det :) annars skulle vi aldrig ha det som vi har det. Det enda jag inte gillar och tror påverkar mig negativt är som sagt dotterns sjukdom. Du verkade ta hårt av det vi skrev om företagen, tror verkligen du missförstod tyvärr.

Ego: mina jäkla näsblödningar fortsätter och mitt bäcken smärtar tusan, tagit ner kryckor nu. Sen SD. Men ändå så njuter jag för fullt :) och säger stolt att jag kräks iaf inte ;) är så härligt att ändå kunna njuta. Visst inte problemfritt men ändå bästa grav hittills :) skönt! Är det förresten någon som kräks fortfarande?

• Karisma
    Miss Giggle skrev 2012-01-01 21:33:20 följande:
    Karisma: de ville ha en mindre och smidigare vagn så de bytte till en sulkyvariant.
    Men så vitt jag vet berodde bytet bara på det.
    Vi har stadiums skötväska. Rymlig men osmidig att sätta på vagnen. Spec om man ska hänga den på pataplyskuly för det är ju inte ett helt handtag.
    Önskade att karln min var ledig idag så man fick åka in till stan och kolla in barnvagnar. MEN så fort han kommer hem åker jag på jobbet. Surt!! Och på fre lär väl barnenshus ha stängt då det är röd dag.Värdelöst att måsta vänta enda till på lördag innan man får kolla in barnvagnar. Vill ju provsätta oliver i Crescenten så jag vet om det är värt att köpa den till den här bebisen. :)

/K  
  • Karisma

Ni som är sjukskriven 50%hur fungerar det om ni tex får magsjuka? Är det fk som tar över direkt eller blir det jobbet som betalar 50% sjuklön i en vecka för magsjukan innan sjukinttyg behövs för den 50%s delen av dagen.

Om ni förstår mitt svammel. :) 

/K

• Kaosmamma

K: haha jag blir helt snurrig av FK, trots fjärde barnet... Vet faktiskt inte vad som gäller då... Men en vecka är det väl ok att vara sjuk och sen tar Fk över? Då är väl arbetsgivaren som står för dessa dagar vid v magsjuka... Men jag är också totalt förvirrad ;)

• Aaglars

Animegirl

Det är nog ingen som uppfattar detta som en tävling Så det har du nog fått om bakfoten-:)

• Aaglars

Jag tror oxå det är så att FK tar över om du är sjuk mer än en vecka i t.ex magsjuka

• Karisma
    Kaosmamma skrev 2012-01-02 13:08:31 följande:
    K: haha jag blir helt snurrig av FK, trots fjärde barnet... Vet faktiskt inte vad som gäller då... Men en vecka är det väl ok att vara sjuk och sen tar Fk över? Då är väl arbetsgivaren som står för dessa dagar vid v magsjuka... Men jag är också totalt förvirrad ;)

Får väl hoppas jag inte blir sjuk utöver ryggen/höften MEN känns ju surt om jag ska fortsätta krångla med fk om jag nu råka blir förkyld/magsjuk. Känns nämligen som en förkylning är på g. Eller för övrigt om jag är totalt orörlig någon dag då blir det ju ändå krångligare då det är samma "sjukdom".

/K
Svar på tråden Aprilbebis 2012