• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • rastlös

Tror det va emme 86 som skrev att hon hade haft problem med öronen förra gången hon var gravid.
    Skönt ivf att det inte var något alvarligt, fast nog så irriterande ändå.

• Majsan242
    lilaOrkidee skrev 2012-01-15 21:06:39 följande:
    Hej! jag har inte skrivit så mycket i denna tråd men följt den! Jag har bf 8 april! Jag har funderat på vad man ska ha för ytter kläder till bebis då? Behöver man en tunnare overall? eller räcker det med tröja o filt? hur gör ni?
    Jag har en stickad dräkt och en nyfödd-overall. Bor i Lund med det kan ju vara kallt i april... Sen har jag ju täcke till vagnen också så stackars barnet kommer väl ligga o svettas ;D
  • Aaglars

Min syster var fruktansvärt täppt i öronen under sin grav. Gick knappt att prata med henne. Hon hörde nästan inget...Släppte ett par dagar efter förlossning

Själv får jag väldigt lock för öronen under denna graviditet Flera ggr/dag slår det fullkomligt lock.

• Karisma
    Hej! jag har inte skrivit så mycket i denna tråd men följt den! Jag har bf 8 april! Jag har funderat på vad man ska ha för ytter kläder till bebis då? Behöver man en tunnare overall? eller räcker det med tröja o filt? hur gör ni?
    Beror nog på var i sverige man bor. Hade fleeceoverall till äldsta när han föddes 16mars. Avvaktar och ser hur vädret blir framöver. :)

/K
  • lima76

anime: vad jobbigt, kunde de inte gett dig pencillin för att dra ut inflammationen? eller det kanske inte gör ngn skillnad?

det beror nog helt på hur aprilvädret blir... har du åkpåase i vagnen så behöves kanske inte en varm overall.. jag har en i typ velour som knappt är använd,mina två stora barn kom i maj och juni så jag vet egentligen inte varför jag en gång köpte den (förutom att den var så sööööt, då..) kanske blir den till slut använd nu när jag väntar i april ;)

har börjat läsa lite om dyktekniken och hypno-birthing, någon med erfarenhet i tråden?
  • Kaosmamma

Lima: nä är ingen inflammation, bara massa vätska och slem, urk!! Men det gör ingen skillnad. Är gammalt öronbarn och aldrig haft så här. Bara att gilla läget ändå, grymt irriterande dock!!!! Men nu vet jag att det ger med sig... Typ om 3 mån eller nåt :p

Rastlös: ja det var det ju :) åh härligt med människor med minne :) ja grymt irriterande! Pratat med vårdguiden och VC i telefon och de trodde vaxpropp eller var typ säkra och ville att jag skulle ta såna där droppar i öronen, men nåt sa att jag ska kolla först. Och jag ska absolut inte ta droppar med detta enligt läkaren.

Charlotta: jag har annars varit grymt täppt i näsan vid grav... Aldrig i öronen trots att jag haft många inflammationer som vuxen också. Låter som mig, säger va? Va? Va? Hela tiden och ljud är jobbigt... På ett konstigt sätt.

• Kaosmamma

Ang overall: Jag kommer nog ha en tunnare mysoverall i april, och något extra runt halsen bara.. Och anpassa filt efter väder typ. Alltså ingen regelrätt overall utan mer en jumpsuit eller nåt som är mer overallig ;)

• Omorfia

Hej gravida medsystrar! Har vi någon magtråd för aprilbebisar? Enligt mitt SF-mått (och alla som kommenterar) är min mage så stor, skulle vilja se fler magar i ungefär samma vecka för att jämföra.

Angående graviditetspenning så skickade jag in min ansökan dagarna innan nyår, men den har ännu inte scannats in och "finns inte" hos FK. Nog för att det har varit en storhelg emellan, men det är nästan två fulla arbetsveckor de har haft på sig att scanna in den. Känns lite sådär, eftersom de tappade bort (skickade den fram och tillbaka  mellan två kontor) min ansökan förra gången Obestämd

• grästuva

Vilken vecka är du i och vad ligger ditt sf mått på? Vi har en magbildstråd men jag sitter med mobilen så jag kan tyvärr inte länka, hoppas någon annan kan

Svar på tråden Aprilbebis 2012