• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Karisma
    lima76 skrev 2012-01-30 16:37:06 följande:
    Ni som har sjukpeng från fk, jag har varit hemma helt sen mitten av december och imorgon får jag min första utbetalning, jag hade trott att de skulle betala upp till dagens datum men jag får ut för fram till den 2 januari och sen antar jag att jag får vänta tills slutet av februari för januari-pengarna. Är det så för er också? det blir ju ett väldigt hopp mellan lön och sjuklön, är tacksam att vi klarade räkningarna iaf...

Imorgon är det dags för glukosbelastning och BM-besök, ska bli spännande att se vad hon säger om hur bebisen ligger, jag kan inte för mitt liv säga vilket som är vilken del, tycker det sparkar både här och där,ibland får jag nästan för mig att den lagt sig helt på tvären...

De betalar från den 21 till den 20e .Precis som med fp.

Jag har varit sjukskriven from 1dec (fk tog över 15e) och jag fick tom 16januari utbetalt den 18e januari sen en vecka senare fick jag för ytterligare 4dagar. Så det jag får i feb är då för 21jan till 20feb. 

/K
  • Poppee
    TusenTankar skrev 2012-01-30 13:35:55 följande:
    Samma här... för några veckor sen satt man och sa "åhhh... nu kände jag en liten spark"... och nu är det mer i stil med: "hööö... jävlar vilken spark" och så sitter man spänd och väntar på nästa karatekick i revbenen. haha. Ja bebis har verkligen fått kraft i sparkarna! hihi.
    Hahaa precis.. de e inte direkt de'' mysiga'' med sparkarna på revbenet ..

måste bara berätta att igår när sambon och ja krypit ner för att sova så låg ja på hans bröstkorg och vi snackade lite ,sedan var de dags att ta den vanliga kvällskissen haha.. när ja kommer tillbaka så har sambon tänt upp sovrummet och står och stirrar på lakanet med typ en tröja i handen .. ja ser en STOR våt fläck och frågar vad han har gjort och då säger han att de var minsann och dar mina bröst som hade orakat de där och började skratta..
    han hade råkat rulla i de och kännt ngt blött..
    Läcker ni också råmjölk? jag menar ja vet att jag läcker då och då men de var liksom inte den lilla ''pölen'' o_0
  • grästuva

Nu läcker jag inte så mycket råmjölk men med första sonen länge jag rejält, var tvungen att byta lakan varje morgon trots ammningsinlägg och handuk där jag sov

• grästuva

Jag har precis varit hos Bm, 28+3 idag. Hjärtljud låg mellan 140 / 150, viktuppgång 10 kg sen start och sf mått på 31. Gjorde TUL i lördags och lillkillen låg på lite mer än 1200 gram

• hemmakatten

Vad mysigt grästuva:)

Jag var hos BM i morse i 28+0. Hjärtljud mellan 147-152, SF-mått 28, blodvärde 135 (gått upp från 123 sist, jippie), vikt ca + 7,5 kg.

Vi började prata om graviditetsdiabetes av en slump och då nämnde jag att min pappa precis fått misstänkt åldersdiabetes, inget konstaterat än men han har höjt blodsocker och ska gå på medicin fram till sommaren för att se om det hjälper. Då ville BM att jag ska göra glukosbelastning eftersom jag då tydligen ligger i riskzonen pga pappa så ska in och göra det nästa onsdag. Har inget förhöjt värde nu och tror inte att det är något men bättre att göra det en gång för mycket!

• Poppee

Haha fyy fasiken om de där med vikt o_0
    ja har gått upp ca 15-16 kilo redan och är i v 28+5 höhö..
    men på något höger så ser de inte ut som att ja gått upp så mycket, de har satt sig fint =) peppar peppar haha

• Längtan efter 3

Jo läcker gör jag verkligen... Måste ha bh och amningsinlägg på natten :( Bara att vänja sig... ;) Men visst där blir fläckar på lakanen ändå :(

• Poppee
    Längtan efter 3 skrev 2012-01-31 14:36:18 följande:
    Jo läcker gör jag verkligen... Måste ha bh och amningsinlägg på natten :( Bara att vänja sig... ;) Men visst där blir fläckar på lakanen ändå :(
    De e inte de diskreta fläckarna iheller för när de torkar blir de typ ''stela''
  • Längtan efter 3

Poppee: Ha ha... Ja d går ju inte att dölja dom ;) Inte ens när dom torkat.. Men d hör liksom till graviditeten, så lite charm e d allt ;)

• Poppee
    Längtan efter 3 skrev 2012-01-31 14:55:08 följande:
    Poppee: Ha ha... Ja d går ju inte att dölja dom ;) Inte ens när dom torkat.. Men d hör liksom till graviditeten, så lite charm e d allt ;)
    Hahaa så kan man också se de ja :P
Svar på tråden Aprilbebis 2012