• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • grästuva

När jag väntade sonen märkte jag en dag efter avslutat arbete att jag hade läkt igenom arbetströjan och hade två stora blöta fläckar över brösten, kändes sådär då dom var i storlek av assieter och med det hade jag gått runt och städat kontor

• A85

Mina bröst läcker endast om jag "mjölkar" ur dem. Vilket jag gör emellanåt för att släppa på trycket, mina bröst är väldigt spända. Ibland står råmjölken som en stråle rakt ut. :)

Är eran råmjölk vit, gul eller genomskinlig? Min är emellanåt vit/gul men mestadels helt genomskinlig och har en lite "kladdig" känsla.

• lima76
    Karisma skrev 2012-01-31 07:57:34 följande:
    De betalar från den 21 till den 20e .Precis som med fp.

Jag har varit sjukskriven from 1dec (fk tog över 15e) och jag fick tom 16januari utbetalt den 18e januari sen en vecka senare fick jag för ytterligare 4dagar. Så det jag får i feb är då för 21jan till 20feb. 

/K
    Hmm, då är det kanske något konstigt eftersom hon bara betalde ut för 16 dec till den 2 januari nu?... Åh vad jobbigt.. vi har i princip samma sjukskrivningsdatum, lite roligt, jag gick hem på 50 procent den 1 (eller 2e?) dec och sen på heltid från den 16e.. är det foglossning som du också är hemma för?

jag gjorde glukosbelastningen idag, är det inte obligatoriskt i hela sverige? här nere i skåne gör iaf alla den. Det gick bra men det var sjukt svårt att fasta från midnatt, är ju hungrig jämt...
    bebisens hjärtljud pendlade mellan 137 och 144, jag kommer inte ihåg vad sf-måttet var men jag låg på mittenkurvan så det var säkert ok. nu är det 3 veckor till nästa besök och 4 till mitt TUL. jag mäter tiden efter BM-besöken..

Förresten; ang hypnobirthing; jag ska köpa hem en avslappningscd ikväll från www.thehypnobirthingcenter.co.uk den kostade 15 pund för cd och bara 10 om man laddade ner till mp3. min väninna sa att det är just cd man får denmesta hjälpen av, bara ifall att någon är intresserad? :) (10 pund är runt 100 kr tror jag så inte så dyrt alls)
  • Karisma
    grästuva skrev 2012-01-31 17:45:24 följande:
    När jag väntade sonen märkte jag en dag efter avslutat arbete att jag hade läkt igenom arbetströjan och hade två stora blöta fläckar över brösten, kändes sådär då dom var i storlek av assieter och med det hade jag gått runt och städat kontor

Haha jag hade dött. Men du bjöd på på dig själv iaf. Undra om det var ngn som reflekteradeöver dina ringar. Tungan ute
  • rastlös

I dalarna får man inte göra glkostest om man inte har diabetes 1 i tjejens närmaste släkt. Diabetes 2 bryr de sig tydligen inte alls om. Tänk va olika det är...

• hemmakatten
    rastlös skrev 2012-02-01 08:57:04 följande:
    I dalarna får man inte göra glkostest om man inte har diabetes 1 i tjejens närmaste släkt. Diabetes 2 bryr de sig tydligen inte alls om. Tänk va olika det är...
    Vad är åldersdiabetes klassat som eftersom jag ska göra glukostest?
  • juskus

I Sörmland är det inte heller obligatoriskt, men jag har fått göra det i 2 av 3 graviditeter iaf, pga socker som visat för högt, va glad om ni slipper, jag tycker det är hemskt, mådde så dåligt av sockerblandningen nu sist

• Thelma08

Här i Skåne är det obligatoriskt eller vad man ska säga alla gör det runt v 28

Svar på tråden Aprilbebis 2012