TusenTankar skrev 2012-01-28 23:13:20 följande:
Lima:
Min mans syster har använt sig av hypnobirthing och jag blev grymt imponerad av hennes lugn inför förlossningen (samt att hon födde hemma utan någon smärtlindring... Detta är inte alls vad jag räknar med, men om jag kan hitta ett liknande lugn så tror jag deffinitivt att min förlossning kommer att gå bättre och att jag kommer uppleva den bättre).
Hon bor också i England och alla jag frågar här ser ut som frågetecken. Jag har fått hennes cd skivor (Marie Morgan) och boken är påväg. (tror den finns på adlibris om man är intresserad och då får man nog med cd skivorna).
Jag har börjat lyssna på cd skivorna dagligen nu och känns ju lite töntigt att säga... Men jag är lugnare och känner redan nu att detta kommer hjälpa mig. Om inte annat så kommer det definitivt hjälpa mig att må bättre inför förlossningen. Och jag känner även att starkare "vi" - band mellan mig och min bebis i magen:)
Är Boken du lånat på engelska eller svenska? Berätta vad du tycker om den sen:)
Den är på engelska, jag ska också försöka få tag på ngn cd-skiva, den ena instruktören jag varit i kontakt med hade till försäljning. Jag har ju två bra förlossningar bakom mig så jag känner ingen jättestor rädsla men man vinner alltid på att förbereda sig, tror jag :) ska aboslut berätta om boken när jag läst den :) vad roligt att din svägerska hade en sån bra förlossning, det är inspirerande att höra att det fungerar!