• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • lima76
    TusenTankar skrev 2012-01-28 23:13:20 följande:
    Lima:
    Min mans syster har använt sig av hypnobirthing och jag blev grymt imponerad av hennes lugn inför förlossningen (samt att hon födde hemma utan någon smärtlindring... Detta är inte alls vad jag räknar med, men om jag kan hitta ett liknande lugn så tror jag deffinitivt att min förlossning kommer att gå bättre och att jag kommer uppleva den bättre).
    Hon bor också i England och alla jag frågar här ser ut som frågetecken. Jag har fått hennes cd skivor (Marie Morgan) och boken är påväg. (tror den finns på adlibris om man är intresserad och då får man nog med cd skivorna).
    Jag har börjat lyssna på cd skivorna dagligen nu och känns ju lite töntigt att säga... Men jag är lugnare och känner redan nu att detta kommer hjälpa mig. Om inte annat så kommer det definitivt hjälpa mig att må bättre inför förlossningen. Och jag känner även att starkare "vi" - band mellan mig och min bebis i magen:)

Är Boken du lånat på engelska eller svenska? Berätta vad du tycker om den sen:)
    Den är på engelska, jag ska också försöka få tag på ngn cd-skiva, den ena instruktören jag varit i kontakt med hade till försäljning. Jag har ju två bra förlossningar bakom mig så jag känner ingen jättestor rädsla men man vinner alltid på att förbereda sig, tror jag :) ska aboslut berätta om boken när jag läst den :) vad roligt att din svägerska hade en sån bra förlossning, det är inspirerande att höra att det fungerar!
  • Poppee

nu har bebisen vänt sig ..huvudet ligger nedåt ^^ och är i 28+4 idag
    de känns med tanke på sparkarna på höger revben haha ajjjajjj

• Längtan efter 3
    Poppee skrev 2012-01-30 11:47:01 följande:
    nu har bebisen vänt sig ..huvudet ligger nedåt ^^ och är i 28+4 idag
    de känns med tanke på sparkarna på höger revben haha ajjjajjj
    Min ene har också vänt sig... =) Men dom kan fortfarande snurra rundor...
    Känns i revbenen ja ;) Riktiga krafter i sparkarna :P
  • TusenTankar

Samma här... för några veckor sen satt man och sa "åhhh... nu kände jag en liten spark"... och nu är det mer i stil med: "hööö... jävlar vilken spark" och så sitter man spänd och väntar på nästa karatekick i revbenen. haha. Ja bebis har verkligen fått kraft i sparkarna! hihi.

• Thelma08

Alltså jag har tyckt att min mage suttit långt ner denna gången men så det skulle va för långt ner. Nu har jag vänner och kunder (är frisör) som påpekar att den "sjunkit" och undrar om det inte är dax snart... Måste få in en bild i kväll eller morgon så ni får se.
    Och bara för man börjat höra det så tycker jag att den är väldigt långt ner... Sitter med magen i knät och undrar om era också sitter långt ner eller alla sitter på normalt ställe

• hemmakatten

Jag har alltid tyckt att min mage är låg jämfört med alla andra, får ofta kommentarer om det också så i början, eftersom det är första barnet och jag inte har en susning om det är normalt eller inte, var jag orolig men inget har sett konstigt ut och de säger att alla ser olika ut så nu bryr jag mig inte utan antar att den liksom bara är sån:)

• lima76

Ni som har sjukpeng från fk, jag har varit hemma helt sen mitten av december och imorgon får jag min första utbetalning, jag hade trott att de skulle betala upp till dagens datum men jag får ut för fram till den 2 januari och sen antar jag att jag får vänta tills slutet av februari för januari-pengarna. Är det så för er också? det blir ju ett väldigt hopp mellan lön och sjuklön, är tacksam att vi klarade räkningarna iaf...

Imorgon är det dags för glukosbelastning och BM-besök, ska bli spännande att se vad hon säger om hur bebisen ligger, jag kan inte för mitt liv säga vilket som är vilken del, tycker det sparkar både här och där,ibland får jag nästan för mig att den lagt sig helt på tvären...

• Miss Giggle

Min är ganska låg. Alla har påpekat det också
    Stör väl eg inte så. Men det känns ju att man är mer begränsad än som förra gången när den satt väldigt högt.

Sparkar känner jag av , men min tjej mest tåfiser hennes syster var en riktig busa, men denna är snällare. Än så länge!

Vet att ni alla diskuterat syskonvagnar för ett tag sen. Vi har varit och provat baby traven och carenas idag. Ung hugget som stucket.
    Ska försöka hitta en begagnad. Någon som har ngn info om dessa två? Både + och - ?

• Mom86

Ang vagnar så har vi köpt babytravels syskon vagn! Fördelen med den jämfört med carenas är justerbart handtag det har inte carenas, vilket gör mycket tycker jag!

Svar på tråden Aprilbebis 2012