• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Hemlighet

NEJ nu är det slut ätet av det goda, nu skall jag tänka nyttigare!
    Ställde mig på vågen, dum som jag är och OJ vad jag har gått upp i vikt!
    Nu är det slut på godis och chips och allt annat onyttigt( som jag har frestats av att äta av i stort sett varje dag).
    Nu blir jag nyttig!

Några tips om hur jag kan hålla suget borta?? Skall inte banta.

• Karisma

Alltså varför i hela fridens dagar haf fk betalat ut 955kr till mig i sjukersättning? Fick ju nyss för 4veckors sjukskrivning och nu en summa på 955. Viket knas, tur jag har lite koll på hur mkt pengar jag borde ha på mtt visa kort annars hade jag ju spenderat det på absolut ingenting och saknat pengar när räkningarna ska  betalas nästa månad. Tråkigt åxå att det inte står på mina sidor på fk för vilket datum det gäller.:(

Idag slet jag ut mig själv och familjen på en liten promenad men gud vad glad jag var att få komma hem och slänga mig i soffan. Jäkla skitrygg!!! Så med andra ord är man fast inne i ja få se i 2.5mån till!!!!

/K

• Majsan242
    Hemlighet skrev 2012-01-28 15:50:47 följande:
    NEJ nu är det slut ätet av det goda, nu skall jag tänka nyttigare!
    Ställde mig på vågen, dum som jag är och OJ vad jag har gått upp i vikt!
    Nu är det slut på godis och chips och allt annat onyttigt( som jag har frestats av att äta av i stort sett varje dag).
    Nu blir jag nyttig!

Några tips om hur jag kan hålla suget borta?? Skall inte banta.
    Uj, svårt, jag har oxå gått upp lite väl mkt (+17 kg  v30+0 idag) jag pendlar mellan att bara äta frukt när jag blir sugen och andra dagar äta chips, bullar etc.. Inte för att jag lever som jag lär men mina tips: ha inte sötsaker hemma, ersätt med annat som är gott (jag gillar tex en filmjölksdip med lite paprika/gurkstavar istället för fet dip med chips) ät regelbundet (som sagt, lever inte som jag lär men jag försöker iaf) och ofta - dvs hellre mindre mål mat varannan timme än en 1500 kcal pizza på en gång :) Har du själv några idéer?

• grästuva

Frukt och grönsaker håller mitt sötsug borta. Fruktsallad för att lyxa till det lite. Och att inte gå för långt mellan målen för då kommer sötsuget direkt. Morötter är goda att knapra på. Vill jag ha något snacks väljer jag molvärk, utan smör (inte micro popcorn)

• Majsan242
    grästuva skrev 2012-01-28 17:38:35 följande:
    Inte molvärk utan popcorn, ni får ursäkta min telefon
    Snygg felskrivning det blev, LOL :)
  • hannisfashionista

Hemlighet - regelbundna måltider med fullkornskolhydrater till köttet, alternativt bara grönsaker för att hålla blodsockret i skick. Frukt så som kiwi, gröna äpplen, ananas, blodgrape. (sura frukter sänker gi:t - mätt/osugen längre) Är man hungrig så kan man ta minikeso med lite lättsockrad sylt till, eller komplettera fruktstunden med ett ägg. :) sen det klassiska som någon skrev ovan - ha inte det söta hemma eller vad som nu är din triggerpoint. :) Men som någon skrev innan, lätt att säga! Jag märker stoooor förändring bara denna vecka med vad jag är sugen på. Det märks att bebisen huvudfokus nu är att tjocka på sig för jag är såååå sugen på grädde hela tiden, semlor och kladdkaka med grädde, ja allt med grädde nästan! :)

• sandraa01

Ofta är man törstig när sötsuget rycker in! Så prova att dricka vatten brukar hälla i citron så blir det mumsigt

• lima76
    grästuva skrev 2012-01-28 17:38:35 följande:
    Inte molvärk utan popcorn, ni får ursäkta min telefon
    haha Skrattande jag som just satt och undrade hur molvärk skulle smaka om den gick att äta...

jag är nog mindre godis-sugen än vanligt just nu.. konstigt nog.. men håller med om vad ni andra sa om att inte låta det gå för långt mellan målen, blir jag riktigt hungrig äter jag nästan vad som helst... jag älskar förresten röd grapefrukt den här gången, precis lagom söt..
  • TusenTankar

Lima:
    Min mans syster har använt sig av hypnobirthing och jag blev grymt imponerad av hennes lugn inför förlossningen (samt att hon födde hemma utan någon smärtlindring... Detta är inte alls vad jag räknar med, men om jag kan hitta ett liknande lugn så tror jag deffinitivt att min förlossning kommer att gå bättre och att jag kommer uppleva den bättre).
    Hon bor också i England och alla jag frågar här ser ut som frågetecken. Jag har fått hennes cd skivor (Marie Morgan) och boken är påväg. (tror den finns på adlibris om man är intresserad och då får man nog med cd skivorna).
    Jag har börjat lyssna på cd skivorna dagligen nu och känns ju lite töntigt att säga... Men jag är lugnare och känner redan nu att detta kommer hjälpa mig. Om inte annat så kommer det definitivt hjälpa mig att må bättre inför förlossningen. Och jag känner även att starkare "vi" - band mellan mig och min bebis i magen:)

Är Boken du lånat på engelska eller svenska? Berätta vad du tycker om den sen:)

Svar på tråden Aprilbebis 2012