• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Karisma
    lima76 skrev 2012-01-31 19:25:51 följande:
    Hmm, då är det kanske något konstigt eftersom hon bara betalde ut för 16 dec till den 2 januari nu?... Åh vad jobbigt.. vi har i princip samma sjukskrivningsdatum, lite roligt, jag gick hem på 50 procent den 1 (eller 2e?) dec och sen på heltid från den 16e.. är det foglossning som du också är hemma för?

jag gjorde glukosbelastningen idag, är det inte obligatoriskt i hela sverige? här nere i skåne gör iaf alla den. Det gick bra men det var sjukt svårt att fasta från midnatt, är ju hungrig jämt...
    bebisens hjärtljud pendlade mellan 137 och 144, jag kommer inte ihåg vad sf-måttet var men jag låg på mittenkurvan så det var säkert ok. nu är det 3 veckor till nästa besök och 4 till mitt TUL. jag mäter tiden efter BM-besöken..

Kollade i mina papper igår och jag fick för 15dec-16 januari i första utbetalningen (18jan) och i andra fick jag för 17-20 januari (27jan). Jag har varit 50% sjukskriven hela tiden. Så kanske kommer det mer pengar om ngn vecka till dig. :)

Jag gick nu hem den 16e januari på heltidssjukskrivning men ska träffa läkaren först idag om ökning upp till 100%. Så det är kanske nu mina problem med utbetalningar börjar. Fk ska ju godkänna ytterligare 50% vilket man alrig kan lita på att de gör. Hittils har allt fungerat som det ska. Jag är sjukskriven för foglossning samt nedre ländrygg. 

Glukosbelastning har jag aldrig gjort,det här är graviditiet nr 3. :) 

/K
  • Aaglars

Thelma. Det är inte obligatoriskt - men du blir erbjuden. Jag bor själv i Skåne men tackade nej

• hemmakatten
    rastlös skrev 2012-02-01 09:34:37 följande:
    Åldersdiabetes är just diabetes 2.
    Okej, men jag ska göra testet pga diabetes 2 och jag går i Borlänge...
  • rastlös

Va konstigt, min BM (Falun) sa att de inte gjorde det om man inte var överviktig eller hade diabetes 1 i min närmaste släkt. Verkar vara olika beroende på vilken BM man har. Hemmakatten: vilken vecka ska du göra testet i?

• hemmakatten

Ja, det var konstigt, särskilt eftersom det är samma landsting! Jag är smal och har inte ens förhöjt värde, och min pappa har inte ens konstaterad diabetes utan bara höjda värden som de ska försöka sänka till sommaren. Det var väldigt många som skulle göra belastning i Borlänge de här veckorna så jag hade tom svårt att få någon tid för det. Ska göra nästa onsdag, då är jag i 29+2.

• Poppee

Ja i Skåne så ska du göra de oavsätt du har de eller inte.. ska göra glukosbelastning imorgon

• Aaglars
    Poppee skrev 2012-02-01 11:08:09 följande:
    Ja i Skåne så ska du göra de oavsätt du har de eller inte.. ska göra glukosbelastning imorgon

NEJ - det är helt frivilligt!!!! Jag har blivit erbjuden men tackat nej.
  • Thelma08

Jag tyckte inte det kändes frivilligt när min bm sa det. Jag försökte ändå med att jag hade bra värden när jag vänta sonen men det skulle göras i alla fall!

• sandraa01

Var på VUL igår för att kolla moderkakans läge, var nära tappen förut. Men nu har den flyttat upp, så nu behöver jag inte oroa mig för snitt! Iaf inte av den anledninge . Är så lättad!

Svar på tråden Aprilbebis 2012