• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Kryssarinnan

Alltså kameran får stå på ett bord eller så, och filma hela rummet, maken ska inte stå mellan benen och göra en dokumentär för Discovery Channel, haha. 

• Aaglars

Kryssarinnan
    Min första förlossning gick också fort och jag hann liksom inte med. Kommer inte ihåg så mkt. Hann bara vara på förlossning 50min innan hon var ute.
    Precis som du födde jag utan smärtlindring.

Nästa förlossning valde jag också bort smärtlindring Då tog det 6h inne på förlossningen och jag hann vara med på ett helt annat sätt. Jag hann prata med maken och bada varmbad ett par gånger

Föredrar 6h förlossning framför racet som det var första förlossningen

Hur som helst älskar jag att föda barn. Så himla häftigt!!!

• Lovis 1
    Hej alla!

BLÄ för glukosbelastning, gjorde en i morse idag igen. Jag mår så sjukt dåligt av att göra den. Mår illa, blir yr, snurrig i hela huvudet osv osv  Detta var andra jag gjorde. Och jag hade ALDRIG i hela mitt liv utsatt mig för detta om mitt socker inte visade högt, vilket det gör, jämt. (efter måltid). Ligger mellan 11-12 jämt när de mätt (1-2 h efter måltid).

Fick 9.7 idag på belastningen. 10.0 är diabetes. Bm skulle prata med läkaren nästa gång läkaren kommer dit, på tis nästa v. Visst är det konstigt att läkaren är där så sällan, när det är 15 bm som jobbar där...:/

Annars så tycker jag att detta är JOBBIGT nu, jag har varit grymt positiv ända tills nu, nu ORKAR jag snart inte mer... Är i v 31 idag, precis.

Ni som har barn sedan innan, tycker inte ni det är lite besvärligt att "sköta allt " man ska? Bara det att ta på min tvååring på morgonen när vi ska till dagis, jag får ju knappt på henne kläderna om hon sitter i mitt knä för jag är så stor om magen...

Ja ja, 8 v kvar sedan plockar de ut den
  • Thelma08

Usch har nu i 2 nätter inte kunnat sova för jag har haft sån värk i kroppen. Vilket jag aldrig har annars. Har hosta så jag håller på att hosta upp lungorna och det är tungt att andas, och huvudvärk från helvetet.

Nån som vet om detta påverkar liten i magen?
    Det är år och dar sen jag mådde så här kasst.
    Vet inte hur jag ska klara morgondagen med en 3 åring som jag antingen får ha hemma till kl 12 då mormor kan ta honom eller pallra mig iväg till dagis och lämna honom...

Jag redar ju knappt mig själv.

• Thelma08

Usch har nu i 2 nätter inte kunnat sova för jag har haft sån värk i kroppen. Vilket jag aldrig har annars. Har hosta så jag håller på att hosta upp lungorna och det är tungt att andas, och huvudvärk från helvetet.

Nån som vet om detta påverkar liten i magen?
    Det är år och dar sen jag mådde så här kasst.
    Vet inte hur jag ska klara morgondagen med en 3 åring som jag antingen får ha hemma till kl 12 då mormor kan ta honom eller pallra mig iväg till dagis och lämna honom...

Jag redar ju knappt mig själv.

• grästuva

Thelma jag vet att feber kan påverka bebis i magen pga av den höjda kroppstemperaturen men i övrigt vet jag inte, kontakta din Bm om du är orolig. Krya på dig och hoppas du fick några timmars sömn iaf @-}--

• Thelma08

Ja några få timmars sömn blev det inatt. Och efter lite sömn kändes det bättre, men sen jag hade varit uppe ca 15 min så smög det sig på igen... Blir soffan hela dagen idag.
    Hoppas sonen fortsätter va lika snäll som han varit fram till nu.

Han frågade om jag ville ha något så sa
    Jag nej tack, så skramlade det i köket och jag frågade vad han gjorde då svarar han fixar nått bara. Då har han vatt i skafferiet och tagit fram saften och blandat med
    Vatten och tagit fram rånen här mamma detta behöver du.

• sandraa01
    Thelma08 skrev 2012-02-03 09:34:20 följande:
    Ja några få timmars sömn blev det inatt. Och efter lite sömn kändes det bättre, men sen jag hade varit uppe ca 15 min så smög det sig på igen... Blir soffan hela dagen idag.

Hoppas sonen fortsätter va lika snäll som han varit fram till nu.

Han frågade om jag ville ha något så sa

Jag nej tack, så skramlade det i köket och jag frågade vad han gjorde då svarar han fixar nått bara. Då har han vatt i skafferiet och tagit fram saften och blandat med

Vatten och tagit fram rånen här mamma detta behöver du.

Blir helt tårögd, så söt!!
  • Thelma08

Ja han är verkligen omtänksam och påhittig 3 år gammal och fattar redan så mycket

Svar på tråden Aprilbebis 2012