Aaglars skrev 2012-02-01 11:26:29 följande:
NEJ - det är helt frivilligt!!!! Jag har blivit erbjuden men tackat nej.
så är det kanske, men det framställdes inte som frivilligt här utan mer "i vecka 28 ska du göra glukosbelastning"... varför tackade du nej?
sandraa01 skrev 2012-02-01 12:09:24 följande:
Var på VUL igår för att kolla moderkakans läge, var nära tappen förut. Men nu har den flyttat upp, så nu behöver jag inte oroa mig för snitt! Iaf inte av den anledninge

. Är så lättad!
Härligt! jag har fortfarande 4 veckor kvar till min kontroll.. Jag gjorde ett UL på julafton efter en liten blödning och då hade den fortf inte flyttat sig.. men ingen anledning att oroa sig i förskott..
Jag laddade hem min hypnobirth-cd igår och lyssnade när jag gick och lade mig. tror nog att det kan bli bra. tittade på youtube också på några som lagt upp hypnobirth-förlossningar, mammorna ser väldigt avslappnade ut även vid de berömda 9 centimetrarna... (det är då jag brutit ihop lite båda gångerna och snyftat dramatiskt till min man "nu dööör jag")
Har ni andra börjat tänka på förlossningen än?
Kaosmamma skrev 2012-02-01 12:14:34 följande:
fick ju urakut katastrofsnitt ändå :p men det gick det också! Nu får jg planerat snitt och känner mig lite deppig för det, men bara att gilla läget. Men de flesta barn kommer ju faktiskt vanliga vägen :) skulle vilja uppleva det igen! Av fyra barn är en vanligt...
förstår hur du menar men visst är det tur att det finns plan b också? Det viktigaste är ju att mån sin lilla bebis i famnen efteråt, oavsett vilken väg ut de kommer..

Jag tror planerade snitt kan vara jättebra, vet flera som har jättebra upplevelser med sig från planerade snitt.. min vän som måste föda med snitt om hon blir med barn igen har kollat upp och hittat något som heter naturligt snitt, då man försöker efterlikna en vaginal förlossning så mkt som möjligt för barnet.. kanske något för dig?