• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • hannisfashionista

Inget datum satt än men samma vecka som det är beräknat. Bf 20 april så det blir väl kanske den måndagen den 16 april. Själv fyller jag år den 19 april så det blir spännande. Jag skrev tidigare att jag inte vill berätta det för alla jag känner att vi fått igenom ett planerat snitt då det är en liten stad och det där med snitt är känsligt. Läkaren fick mig inte direkt att känna mig som världens bästa mamma men men.

• lima76

När jag frågade min familjeläkare om influensavaccination sa han att om man tog svininfluensasprutan för ett par år sen ska man ha skydd mot årets influensa så jag har inte heller tagit. (jag frågade speciellt eftersom jag har astma)

hannis: grattis till snitt och vilken tramsig läkare, man är väl inte bättre eller sämre hur man än föder ut sitt barn, hoppas du inte tar åt dig!

• Miss Giggle

Jag tog inte svindlflunsan så jag har årets vaccin ist. Hoppas det fungerar nu med bara.

Min unge år också kass. Det är så tråkigt Fjuttfeber, typ 38,6, och värsta hostan. Men full fart ändå. Att hon orkar!
    Jag hade jättehemsk hosta för någon månad sedan. Sov inget alls pga men fick ingen medicin. Tro det eller ej, men vicks vaporub var det enda son hjälpte. Tror jag missbrukade en hel burk
    Detr faktiskt det som fungerar bäst på lillans hosta och näsa nu med. Ett tips bara!

• Kaosmamma

Hannis: va? Äh!! Trams. En del alltså... Av 4 barn kommer jag ha fött 1 barn vaginalt. Resten snitt. Två planerade och ett urakut katastrof. Känner mig jätte bra som mamma :) däremot älskar jag att föda, men huvudsaken är ju att pyret kommer och mår bra! Jätte skönt att du snittas om det är det rätta.

• grästuva

Hannis då har vi två samma bf, jag kommer troligtvis bli igångsatt den 16.de om kroppen är någorlunda redo tråkigt att läkaren fick dig att känna så, inte är du en sämre mamma pga av KS. Det finns ju en god orsak också till varför du bett om det.

• grästuva

Jag är beräknad till den 20 .de men blir troligtvis igångsatt den 16 .de om kroppen är någorlunda redo skulle det stå

Svar på tråden Aprilbebis 2012