• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Omorfia
    Jaja88 skrev 2012-02-06 11:21:12 följande:
    Nepp, jag menar faktiskt åderbråck. Mendet heter nåt fint namn, typ varasier i underlivet eller nåt. Det är ruskigt obehagligt iaf :/
    Japp, varicer är det medicinska ordet. Det låter ruggigt obehagligt hoppas att det går över när bebin är ute *håller tummarna*
  • Jaja88
    Omorfia skrev 2012-02-06 11:36:19 följande:
    Japp, varicer är det medicinska ordet. Det låter ruggigt obehagligt hoppas att det går över när bebin är ute *håller tummarna*

Ja, det hoppas jag också! Det gjorde det förra gången men det är värre den här gången! Svårt när det inte finns nån som helst behandling!
  • LoOoVeEe

Jaja88:

Då är jag med.
    Varför det är värre den här gången kan ju bero på att du var gravid för inte så längesedan...
    Men det låter verkligen inte trevligt och jag hoppas att du får slippa det med en gång efter förlossningen!

• Omorfia
    Jaja88 skrev 2012-02-06 12:00:40 följande:
    Ja, det hoppas jag också! Det gjorde det förra gången men det är värre den här gången! Svårt när det inte finns nån som helst behandling!
    Du får väl börja gå på händerna eller nåt
  • Jaja88
    LoOoVeEe skrev 2012-02-06 12:47:11 följande:
    Jaja88:

Då är jag med.
    Varför det är värre den här gången kan ju bero på att du var gravid för inte så längesedan...
    Men det låter verkligen inte trevligt och jag hoppas att du får slippa det med en gång efter förlossningen!
    Ja, det blir ofta värre för varje graviditet läste jag! Säkert påverkar det att det är relativt tätt mellan barnen också. Bara hålla tummarna för att det går att härda ut några veckor till och att det försvinner sen!
  • LoOoVeEe

Jaja88:

Ja, så är det ju med många grav.komplikationer, t.ex. foglossning. Vet inte om du har/ haft det men det är också ett helvete.
    Har man haft mycket besvär första graviditeten och blir gravid tätt inpå, är risken stor att det blir värre andra gången.
    Tänker man efter är det ju inte så konstigt, det har ju sin naturliga förklaring. :)

För att årergå till åderbråcket, vad märkligt men SKÖNT att det försvinner direkt efter förlossningen!
    För det gör det väl inte om man lyckas få det på benen?
    Då blir det väl kvar och man kan operera bort det, eller?

• Jaja88
    LoOoVeEe skrev 2012-02-06 14:13:22 följande:
    Jaja88:

Ja, så är det ju med många grav.komplikationer, t.ex. foglossning. Vet inte om du har/ haft det men det är också ett helvete.
    Har man haft mycket besvär första graviditeten och blir gravid tätt inpå, är risken stor att det blir värre andra gången.
    Tänker man efter är det ju inte så konstigt, det har ju sin naturliga förklaring. :)

För att årergå till åderbråcket, vad märkligt men SKÖNT att det försvinner direkt efter förlossningen!
    För det gör det väl inte om man lyckas få det på benen?
    Då blir det väl kvar och man kan operera bort det, eller?
    Ja, det känns ju mer i fogarnaden här gången också. Dessutom har jag mer ont i ryggen, vilket troligtvis beror på att jag lyfter sonen en del!

Ja, det är ju fantastiskt att det försvinner för det är ju inte säkert att det gör på benen!
  • Thelma08

Då sitter jag och väntar hos bm att tiden ska gå, har druckit sockerdrinken nu och ska vänta i 2 timmar...
    Hoppas på bra värden nu.

• Hemlighet

Thelma08: hoppas det går bra.

Snart skall jag till läkaren och se om jag får bli sjukskriven pga min foglossning. Tror inte det skall vara några problem, största problemet är nog om fk kommer att godkänna eller inte:/ Har inte fått svar ang graviditetspenningen än heller och den skall jag få svar på innan den 19/2. Vad gör man annars?? Om man inte får den godkänd? Jag klarar inte av att jobba längre, jobbar inom äldrevården och lyfter tungt och går en hel del:/

• hemmakatten

Är i v.30 och har fått sådana jäkla ilningar neråt emellanåt, som att bebisen klämmer på en massa obehagliga nerver. Har fått uppfattningen att det kan kännas så när den borrar sig nedåt och den har vad jag vet legat nedåt i några veckor nu. Känns dock lite tidigt i v.30. Vad säger ni? Någon som känner liknande?

Svar på tråden Aprilbebis 2012