• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Miss Giggle

jag kankse  är trög, men  tror som Grästuva- att de beror på UVI.

Vita brukar ju indikera en infektion i kroppen om   jag inte missminner mig.

~Hannah 081221~ och ~Minibus BF 120424~
  • lima76
    Thelma08 skrev 2012-02-05 14:50:34 följande:
    Det var uvi och svamp samtidigt.. nu blir det antibiotika som gör svampen värre men viktigare att bli av med uvi.

Sen hade jag vitablodkroppar i urinen någon som vet vad det är/ beror på?
    åh vad trist, men skönt att du får medicin. Prova att köpa probiotika som tex Probimage eller ProbiFrisk på apoteket, det återställer de bra bakterierna i magen som pencillinen tar bort och boostar immunförsvaret. det enda du behöver tänka på är att inte ta tabletten samtidigt som antibiotikan. Min dotter går på långtidsbehandling mot UVI och ProbiMage hjälper henne att klara av den långa behandlingen. I andra länder skrivs ofta Probiotika ut när man får antibiotika. Vet inte om det direkt kan hjälpa mot svampinfektion men om man håller balansen i magen brukar resten av kroppen också må bra.

De vita blodkropparna har jag ingen aning om men om det hade varit ngt att oroa sig för hade säkert doktorn sagt det? hoppas du snart mår bättre!
  • Thelma08

Ja jag googlade lite innan och förstod med att det hade med uvi och göra...
    Bara jag som snurrade ihop det hos läkaren

• Jaja88

Skulle bara höra om det är nån mer som har åderbråck i underlivet?

Jag hade det med sonen och det var hemskt, men nu är jag i v 28 och det är 100 gånger värre än dte var på slutet förra gången. Vet inte hur jag ska klara 12 veckor till,när jag dessutom kommer bli tyngre! Blää är det!

• No ordinary love
    Jaja88 skrev 2012-02-05 20:24:19 följande:
    Skulle bara höra om det är nån mer som har åderbråck i underlivet?

Jag hade det med sonen och det var hemskt, men nu är jag i v 28 och det är 100 gånger värre än dte var på slutet förra gången. Vet inte hur jag ska klara 12 veckor till,när jag dessutom kommer bli tyngre! Blää är det!
    Det hade jag ingen aning om att man kunde få i underlivet, trodde att det var ngt man fick på benen...
    Jag måste kolla upp det...

Finns det inget man kan göra åt det? 
  • Karisma
    lima76 skrev 2012-02-05 14:10:57 följande:
    jag trodde alla uppe i norr hade kaminer att ta till vid tex strömavbrott...  sen vi flytade till hus för 7 år sen har vi haft tre större avbrott på typ 2 - 3 dagar men då har vi haft turen att ha milt vinterväder runt 0-an eller t om några plus. Minus 32 och strömavbrott då är man ju rätt chanslös eller?
    de minus 25 vi haft här nere är ju långt ifrån vanliga heller, här fryser vi häcken av oss vid minus 13 :)

det blev iaf en liten sväng till pulkabacken idag men fy fasen vad det är jobbigt att dra på sig vinterstövlarna, det är ju ett helt familjeföretag... (kan hända att mina fötter är liite svullna men mest skyller jag på att magen är i vägen..)
    Ja 90% har det säkert i huset men det fanns inte då vi flytta in så nu gäller det att komma överrens om modell (jag vill ha den ena och karln en annan). Men minst 40 000kr lär vi få hosta fram innan vi skaffa kamin. Vill inte ta lån så vi får se nästa vinter eller vintern efter det. För det blir ju vääääldigt kallt om strömmen går. :P  Har än aldrig varit med om det sen vi flytta in 2004. Får hoppas det inte händer heller innan vi fixat stödvärmen. :P Jag tar ju hellre -32 i min ort än -22 i Umeå där det blåser mer. Blir ju mkt kallare då.

Det är ju enormt spännande att ta på sig  vinterkängor som ska snöras, magen är ju totalt i vägen. Tar ju 100ggr så lång tid för mig att ta på mig skorna som för hela familjen att ta på sig ytterkläderna. :P Svullna fötter har jag inte, inte vad jag märkt iaf. :)

/K
  • LoOoVeEe

Jaja88:

Menar du hemorrojder när du skriver åderbråck?

• Jaja88
    No ordinary love skrev 2012-02-05 21:35:53 följande:
    Det hade jag ingen aning om att man kunde få i underlivet, trodde att det var ngt man fick på benen...
    Jag måste kolla upp det...

Finns det inget man kan göra åt det? 
    Nej det finns tyvärr ingenting att göra:/
    På benen kan man ju ha stödstrumpor men det går ju inte när det är i underlivet så att säga. Jag har alltså inget på benen!

Det verkar som om det är ganska ovanligt för ingen verkar veta vad jag pratar om. Det pulserar och känns som att underlivet ska sprängas ungefär, framförallt om man sitter på huk eller på toaletten. Det blir värre om man står och går mycket!

Det enda som funkar är att ligga med benen i högläge! Men det är inte så lätt när man haren 1½ åring hemma!

Iaf så försvann det dagen efter förlossningen sist, så det är väl bara tyngden och trycket som gör det!
  • Jaja88
    LoOoVeEe skrev 2012-02-06 00:13:05 följande:
    Jaja88:

Menar du hemorrojder när du skriver åderbråck?
    Nepp, jag menar faktiskt åderbråck. Mendet heter nåt fint namn, typ varasier i underlivet eller nåt. Det är ruskigt obehagligt iaf :/
  • Omorfia
    Thelma08 skrev 2012-02-05 14:50:34 följande:
    Det var uvi och svamp samtidigt.. nu blir det antibiotika som gör svampen värre men viktigare att bli av med uvi.

Sen hade jag vitablodkroppar i urinen någon som vet vad det är/ beror på?
    Som du redan kollat upp själv, så beror de vita blodkropparna i urinen på din UVI. Jag var hos BM i fredags och eftersom jag tycker att urinen luktar lite annorlunda så bad jag om att få lämna urinprov och hade också vita blodkroppar i urinen. Nu har de odlat och jag får se om några dagar om det är UVI eller inte. Man kan ha vita blodkroppar i urinen utan att det är en infektion så jag får väl hoppas på det.

Fick iaf veta idag att sjukskrivningen blev godkänd av FK så nu behöver jag inte oroa mig över att förlora en hel månadslön innan graviditetspenningen kickar in. Gud så skönt! Satt nämligen på en tillställning hos min kompis som är handläggare på försäkringskassan och två av hennes kollegor som verkade ha en väldigt avmätt inställning till sjukskrivning under graviditeten och pratade om "normaltillstånd" och att ogravida minsann inte blir sjukskrivna för ryggvärk m.m.
Svar på tråden Aprilbebis 2012