Karisma skrev 2012-02-05 13:14:55 följande:
Ja bilen är då väääldigt seg ute i kylan. Inga dämpare och dyligt. :P Min 8åring tyckte vi kunde åka till pulkbacken för han förstod inte vad jag prata om när jag sa att det var kallt ute. Efter ett åk har man väl förfrusit ansiktet. Han har traskat till skolan i minus 27 hela veckan och tyckte det var skönt. :P Men eg känner man inte så jättestor skillnad mellan -25 och -32. Men idag kändes det däremot riktigt varmt ute när det bara var -20.
Kamin skulle jag vilja ha så man kan stödelda när tempen ändras snabbt ute för då hinner inte riktigt fjärrvärmen med. Men den kostnaden lär inte bli att vi lägger ut närmsta 18mån. :) Jobbigt att ha det kallt inne, vi funderar på en luft/luft värmepump till garaget får se vad vi hittar för ngn. :)
/K
jag trodde alla uppe i norr hade kaminer att ta till vid tex strömavbrott... sen vi flytade till hus för 7 år sen har vi haft tre större avbrott på typ 2 - 3 dagar men då har vi haft turen att ha milt vinterväder runt 0-an eller t om några plus. Minus 32 och strömavbrott då är man ju rätt chanslös eller?
de minus 25 vi haft här nere är ju långt ifrån vanliga heller, här fryser vi häcken av oss vid minus 13 :)
det blev iaf en liten sväng till pulkabacken idag men fy fasen vad det är jobbigt att dra på sig vinterstövlarna, det är ju ett helt familjeföretag... (kan hända att mina fötter är liite svullna men mest skyller jag på att magen är i vägen..)