• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Thelma08

Jaha då blir det vårdcentralen idag kl 10...
    Pratade med 1177 imorse och hon trodde det kunde va urinvägsinfektion. så jag skulle kolla det så fort jag kunde fick inte vänta till imorgon.
    Det är ju så drygt att sitta på vc en helg när alla andra me är där med alla sina baciller.
    Men urinvägsinfektion ska väl inte va så bra att ha när man är gravid...

• grästuva

Nej obehandlad Uvi är inget bra som gravid så bra att du kollar upp det redan idag Thelma

• sandraa01

Åh vad jag har börjat bli hungrig på morgonen! Trots att vi åt en sen middag, så känns det som att jag inte ätit på en vecka. Men mat är ju gott så! Hehe

Nån mer som får ont där bebisen brukar sparka? Hon brukar gnida sitt huvud i mellangärdet, och fy vad ont det gör, känns som jag har blåmärken under huden

• Miss Giggle

Hannis: Jag tycker att om du känner att du kanske vill testa att föd vaginalt så ska du göra det, gå och tala med Aurorateam innan och så. Blir det sedan så att det inte blir det utan det blir kejsarsnitt så är det ok det med.

Du är inte en sämre mamma för att du väljer KS- det inte är bara ignoranta människor som tror att föräldraskap sitter i den delen av kroippen. Ung som att man är sämre om man inte ammar. Skitsnack säger jag! Hejja dig för att du vill göra ett informerat val och vet vad du mår bäst av och faktiskt, bebben kommer må bäst av. Kan inte tänka mig att ngn tycker att en mamma med psykbryt efter en fl är en bra mamma liksom!

Här hemma rullar allt på som vanligt. Jag jobbar alldeles för mycket och dotterns förkylning har jag fått med- snällt va?!

Bebben har party i magen deluxe, men det är skoj att man kan se ett mönster nu. ung var 3e timme har hon partyt. Blir skoj att se om hon håller de tiderna när hon är född.

Ohc   Sandra; Join the club,.Skulle kunna äta 24-7 vissa dagar. För att inte tala om mängden mjölk jag dricker. GUdars skymning. Skulle ensam kunna få Skånemejerier att gå runt! hahah

~Hannah 081221~ och ~Minibus BF 120424~
  • Tokstolla

Här är en till som inte mår helt 100% och varit borta från tråden pga mitt mående... Fast hos mig är det humöret som sviktar redigt värre. Vilken tur att jag har en bra förstående BM som känner mig sedan förra graviditeten och som berättade att jag teoretiskt sett kan bli igångsatt från v34+0 om det nu skulle vara så akutilla med mig.

Jag måste säga att en jättesten släppte från mig när jag nu vet att det i värsta fall är 30 dagar kvar även om mitt mål är att allt ska ha sin naturliga gång så klart. Jag skulle inte direkt må bättre av att ha ett barn på antenatalenheten eller att det var tvunget att dras med tång eller klocka pga värkförloppet avstannade. Eller i värsta fall (för mig och inte medicinskt)... ett kejsarsnitt som för mig innebär att jag måste sövas eftersom jag får blodförtunnande och inte kan lokalbedövas med eda... 

jaja, nu har jag också fått tjatat av mig lite.

• Karisma
    lima76 skrev 2012-02-04 21:58:33 följande:
    jösses, jag kan inte ens försöka inbilla mig att jag förstår hur kallt det är! som mest har vi nog haft minus 25, vad jag kan komma ihåg iallafall... Typiskt nog gick vår luft/luft pump sönder i senaste stormens strömavbrott och vi kämpar på med extra element inomhus.. Skulla vilja sätta in en kamin eller ngt som lite el-avlastning..
    Ja bilen är då väääldigt seg ute i kylan. Inga dämpare och dyligt. :P Min 8åring tyckte vi kunde åka till pulkbacken för han förstod inte vad jag prata om när jag sa att  det var kallt ute. Efter ett åk har man väl förfrusit ansiktet. Han har traskat till skolan i minus 27 hela veckan och tyckte det var skönt. :P  Men eg känner man inte så jättestor skillnad mellan -25 och -32. Men idag kändes det däremot riktigt varmt ute när det bara var -20.

Kamin skulle jag vilja ha så man kan stödelda när tempen ändras snabbt ute för då hinner inte riktigt fjärrvärmen med. Men den kostnaden lär inte bli att vi lägger ut närmsta 18mån. :) Jobbigt att ha det kallt inne, vi funderar på en luft/luft värmepump till garaget får se vad vi hittar för ngn. :)

/K
  • lima76
    Karisma skrev 2012-02-05 13:14:55 följande:
    Ja bilen är då väääldigt seg ute i kylan. Inga dämpare och dyligt. :P Min 8åring tyckte vi kunde åka till pulkbacken för han förstod inte vad jag prata om när jag sa att  det var kallt ute. Efter ett åk har man väl förfrusit ansiktet. Han har traskat till skolan i minus 27 hela veckan och tyckte det var skönt. :P  Men eg känner man inte så jättestor skillnad mellan -25 och -32. Men idag kändes det däremot riktigt varmt ute när det bara var -20.

Kamin skulle jag vilja ha så man kan stödelda när tempen ändras snabbt ute för då hinner inte riktigt fjärrvärmen med. Men den kostnaden lär inte bli att vi lägger ut närmsta 18mån. :) Jobbigt att ha det kallt inne, vi funderar på en luft/luft värmepump till garaget får se vad vi hittar för ngn. :)

/K
    jag trodde alla uppe i norr hade kaminer att ta till vid tex strömavbrott...  sen vi flytade till hus för 7 år sen har vi haft tre större avbrott på typ 2 - 3 dagar men då har vi haft turen att ha milt vinterväder runt 0-an eller t om några plus. Minus 32 och strömavbrott då är man ju rätt chanslös eller?
    de minus 25 vi haft här nere är ju långt ifrån vanliga heller, här fryser vi häcken av oss vid minus 13 :)

det blev iaf en liten sväng till pulkabacken idag men fy fasen vad det är jobbigt att dra på sig vinterstövlarna, det är ju ett helt familjeföretag... (kan hända att mina fötter är liite svullna men mest skyller jag på att magen är i vägen..)
  • Thelma08

Det var uvi och svamp samtidigt.. nu blir det antibiotika som gör svampen värre men viktigare att bli av med uvi.

Sen hade jag vitablodkroppar i urinen någon som vet vad det är/ beror på?

• No ordinary love
    Thelma08 skrev 2012-02-05 14:50:34 följande:
    Det var uvi och svamp samtidigt.. nu blir det antibiotika som gör svampen värre men viktigare att bli av med uvi.

Sen hade jag vitablodkroppar i urinen någon som vet vad det är/ beror på?
    Jag känner verkligen med dig, hade svampinfektion två ggr under min förra graviditet och fick det direkt efter förlossningen. Rena helvetet, men jag använde salva och lokalbedövning xylocain efter förlossningen...

Hoppas verkligen att det är ngt man slipper denna gången. 
  • grästuva

Kan inte de vita blodkropparna bero på din UVI? Skönt att det blev upptäckt, hoppas du slipper besvär framöver

Svar på tråden Aprilbebis 2012