lima76 skrev 2012-02-03 22:09:33 följande:
När jag frågade min familjeläkare om influensavaccination sa han att om man tog svininfluensasprutan för ett par år sen ska man ha skydd mot årets influensa så jag har inte heller tagit. (jag frågade speciellt eftersom jag har astma)
hannis: grattis till snitt och vilken tramsig läkare, man är väl inte bättre eller sämre hur man än föder ut sitt barn, hoppas du inte tar åt dig!
Tack snälla! Det är väl så att jag själv hade önskar att jag var tuff nog att pröva att klara av en normal förlossning så jag tar åt mig av allt negativt som sägs.
Jag trodde att jag skulle vara överlycklig när jag fått igenom snittet men istället kändes det mer som att "jaha, är det här det bästa egentligen?" För mig är det ju det så det inte blir en lika tuff start som sist MEN är det det bästa för barnet?
Det kan man ju fundera över... Läkaren poängterade också att det bästa för barnet lungor är att födas normalt och det gick rätt in i hjärtat då vår son har infektionsastma och vi just nu är uppe i en influensasnurra som inte går över - tredje antibiotikarundan på fyra veckor. Utsätter jag det nya barnet för detta bara för att jag vill ha kontroll över förlossningsskedet?
Å andra sidan är det ju otroligt många kejsarsnitt som blir gjorda av medicinska själ - och alladom barnen får väl inte samma problem med astma?
Så många tankar som snurrar men även om jag hade prövat att föda vanligt och förmodligen fått snitt igen, eftersom födelseförloppen ofta är likadana - samt att min syster och mamma har haft samma förlopp så skulle det ju kanske ändå sluta med snitt...
Nej, nu ska jag försöka sluta tänka och hoppa in i duschen! Vi har -17 grader ute och +25 inne då vi har ett stort funkishus med stora glaspartier så nu är det enbart solen som värmer upp... inte direkt så att man vill lufta heller när det är så kallt ute.
Ha en fin lördag alla!