• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Kaosmamma

Tack hörrni. Skönt att pysa ur sig lite... Träffar ju inte nåt folk knappt för vi är isolerade under hennes besvär. Kan ju bli knäpp för mindre. Men hoppas bara vi har en oturs period nu och att våren vill oss lite bättre!

Grästuva: kan tänka att just samma vecka är en milstolpe men även fruktansvärd tung. Alla gamla minnen från oliver. Kan inte förstå, men är glad att ni har en livlig kille i magen.. Det måste kännas tryggt iaf att känna bebis tydligt.

Floff: beklagar att din pappa kanske har cancer :( vidriga sjukdom! Jag var 19 år när min pappa förlorade sin kamp och min bror var 8 år. Ovissheten är så jobbig. Håller alla tummar att det är en bra prognos efter op! Massa kramar!

• Floff

Kaosmamma: Åh fy, har du förlorat både pappa och bror i cancer? Usch så hemskt Kramar till dig också! Det är verkligen en vidrig sjukdom.. Min farfar gick bort i magcancer och min farmor har även hon haft cancer i magen, men klarat sig turligt nog. Men i och med att båda pappas föräldrar haft det så förväntar man sig liksom det värsta just nu.. Men som sagt, ovissheten är vidrig.. Nästan bättre att få ett besked, oavsett vad det blir, så man kan gå vidare i nästa steg liksom. Just nu är det bra vacuum..

Det är dock något komiskt.. Ungefär i samma månad som jag är nu, fick pappa ev blodpropp när jag väntade storebror, och höll på att gå bort då. Så nu vågar jag inte bli gravid fler gånger

• Floff

Läste nog lite fel, din bror gick inte bort i cancer men han var 8 när er pappa gick bort? Hemskt, vidrigt, hjärtskärande oavsett!

• Kaosmamma

Oj nej!! Gud uttryckte mig klumpigt!! Är så trött :( menade att jag var 19 år och bror 8 år när pappa dog! Men däremot trodde de att min bror hade en tumör i huvudet denna period, men var cystor.

Konstigt att saker och ting händer ungefär samma period som innan... Men lovar att det inte är av den orsaken. Haft mycket dödsfall runt mig och förknippat det till när jag väl börjar bli glad så dör någon. Det var extremt jobbigt! Men så klart att det aldrig var så. Men min farmor dog på min konfirmation tex och det var enbart för henne jag konfirmerades. Men var mycket i tonåren där.

• Floff

Men fy vad du gått igenom mycket I förhållande till andra känner jag att jag inte har rätt att klaga, men allting verkar hopa sig precis just nu. Och man undrar hur långt det är kvar till bristningsgränsen liksom. Har också lite dåligt samvete över att jag inte hinner med att glädjas ordentligt eller planera, shoppa och tvätta bebissaker, sånt man gjorde förra gången, för all tid och energi går åt till att oroa sig eller lösa problem. Det är ju lite lillskräpets fel, han förtjänar ju lika mycket "uppmärksamhet" som storebror tänker jag liksom. Bläh, allt bara snurrar..

• Kaosmamma

Floff; klaga när det är nåt som tynger en ska man alltid! Det är när man inte gör det som det kan bli mer tungt än vad det är. Hoppas verkligen ni får bra svar om din pappa!

• lima76

Oj vad här har hänt grejer i tråden!

Floff: Hoppas du och sonen kryar på er och att din pappa får goda nyheter!

Kaosmamma: så jobbigt att lillan varit dålig igen! Hoppas hon snart är bättre! Astma är ju en sån sak som kan bli bättre ju större hon blir, hon blir ju starkare när hon växer iallafall. Men förstår din oror och frustration, jag har haft astma sen 2-års åldern själv och var inlagd i omgångar som barn.

Thelma: testa att ta niferexen med ett glas juice, gärna en som också är järnberikad, det verkar ha gjort susen för mig, mitt hb hade ökat litegrann vid senaste kontrollen, annars är blutsaft jättebra, kanske inte istället för men du kan ju ta blutsaft varannan dag och nifrexen varannan..

hemmakatten: lycka till imorgon! om ingen sagt det så ta gärna med en halv citron att pressa i sockerlösningen, den blir lite lättare att få ner då..

Emeilee: lycka till, hoppas du inte behöver oroa dig. Min BM har sagt att så länge jag följer min kurva är allt ok. Än så länge har jag väl inte mkt till kurva iofs, jag har bara blivit mätt en gång...

Jag tog mig till stan ett par timmar idag, skönt att komma ut en stund. Gick och petade på alla söta bebiskläder men köpte faktiskt ingenting. Hoppas vi får veta könet på nästa UL om tre veckor och förhoppningsvis har försäkringskassan funderat färdigt då också så jag kan åka och shoppa lite! Har gett mig själv den tidsramen också att få färdigt med skötbord och sånt inom tre veckor, skönt med lite delmål ;)

• Kaosmamma

Lima: ja jag också. Sista inläggningen vid 19 års ålder. Ganska sen ålder att ligga inne för astma. Hennes syskon har också astma. Men däremot så har Filippa mer eller mindre Sveriges svåraste astma och man får inte bukt mes henne. Och ute bara att hon måste ligga inne vilket många astmatiker behöver i omgångar... Men att det är hela tiden trots adekvat medicinering och egna specialbehandlingar med bland annat magnesiumdropp (först på barn som
    får det) osv så hamnar hon på IVA. På IVA säger de att de aldrig haft barn med astma där så länge de kan minnas. Just denna bild gör mig orolig. Och vi väntar på svårare allergier också. Men absolut. Känner av min astma dagligen men den är bättre helt klart. Filippas är dock 1000 ggr värre än min och många andras... Så det är ingen vanlig astma tyvärr som följer vanligheten. Hon kommer tyvärr få kämpa hårt med detta länge enligt alla forskare och läkare. Är bara så frustrerad!!

Mysigt att gå runt och softa lite. Jag har ul på fredag om det funkar att jag går... Hoppas det, men är ju inte säkert att sambon kan komma med om Filippa inte kan vara med sin resurs. Men vi ska kika på kön då om det går :)

• Thelma08

Tack så mycket för alla tips
    Tokstolla jag ska kolla om jag hittar några palttunnbröd. Tar redan mina niferex med ett glas c-vitamin.

• lima76
    Kaosmamma skrev 2012-02-07 18:16:25 följande:
    Lima: ja jag också. Sista inläggningen vid 19 års ålder. Ganska sen ålder att ligga inne för astma. Hennes syskon har också astma. Men däremot så har Filippa mer eller mindre Sveriges svåraste astma och man får inte bukt mes henne. Och ute bara att hon måste ligga inne vilket många astmatiker behöver i omgångar... Men att det är hela tiden trots adekvat medicinering och egna specialbehandlingar med bland annat magnesiumdropp (först på barn som
    får det) osv så hamnar hon på IVA. På IVA säger de att de aldrig haft barn med astma där så länge de kan minnas. Just denna bild gör mig orolig. Och vi väntar på svårare allergier också. Men absolut. Känner av min astma dagligen men den är bättre helt klart. Filippas är dock 1000 ggr värre än min och många andras... Så det är ingen vanlig astma tyvärr som följer vanligheten. Hon kommer tyvärr få kämpa hårt med detta länge enligt alla forskare och läkare. Är bara så frustrerad!!

Mysigt att gå runt och softa lite. Jag har ul på fredag om det funkar att jag går... Hoppas det, men är ju inte säkert att sambon kan komma med om Filippa inte kan vara med sin resurs. Men vi ska kika på kön då om det går :)
    usch stackars henne, och stackars dig!
    Min astma är också en daglig del av mitt liv men så länge jag klarar mig undan förkylningar och pälsdjur mår jag rätt bra ändå..  men det är en sak att själv gå igenom något och en helt annan att tvingas stå och se på ens barn när de gör det.. Jag är tacksam att mina barn har sluppit den sortens problem. Vi har andra problem med stora dotterns urinvägar som också är oroande men just andningen känns ju mer akut..
    Varför ska du göra UL igen, är det nytt tillväxt eller privat för att kika på kön?
Svar på tråden Aprilbebis 2012