Kaosmamma skrev 2012-02-07 18:16:25 följande:
Lima: ja jag också. Sista inläggningen vid 19 års ålder. Ganska sen ålder att ligga inne för astma. Hennes syskon har också astma. Men däremot så har Filippa mer eller mindre Sveriges svåraste astma och man får inte bukt mes henne. Och ute bara att hon måste ligga inne vilket många astmatiker behöver i omgångar... Men att det är hela tiden trots adekvat medicinering och egna specialbehandlingar med bland annat magnesiumdropp (först på barn som
får det) osv så hamnar hon på IVA. På IVA säger de att de aldrig haft barn med astma där så länge de kan minnas. Just denna bild gör mig orolig. Och vi väntar på svårare allergier också. Men absolut. Känner av min astma dagligen men den är bättre helt klart. Filippas är dock 1000 ggr värre än min och många andras... Så det är ingen vanlig astma tyvärr som följer vanligheten. Hon kommer tyvärr få kämpa hårt med detta länge enligt alla forskare och läkare. Är bara så frustrerad!!
Mysigt att gå runt och softa lite. Jag har ul på fredag om det funkar att jag går... Hoppas det, men är ju inte säkert att sambon kan komma med om Filippa inte kan vara med sin resurs. Men vi ska kika på kön då om det går :)
usch stackars henne, och stackars dig!
Min astma är också en daglig del av mitt liv men så länge jag klarar mig undan förkylningar och pälsdjur mår jag rätt bra ändå.. men det är en sak att själv gå igenom något och en helt annan att tvingas stå och se på ens barn när de gör det.. Jag är tacksam att mina barn har sluppit den sortens problem. Vi har andra problem med stora dotterns urinvägar som också är oroande men just andningen känns ju mer akut..
Varför ska du göra UL igen, är det nytt tillväxt eller privat för att kika på kön?