• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Kryssarinnan

Hörrni tjejer... Förlåt mig för dagens pinsamma och äckliga fråga... Underlivet är ju lite svullet och känsligt nu, men jag har ett lite konstigt tillstånd som jag undrar om någon av er har tips kring. Ska träffa barnmorskan om tre veckor. 
    Sedan någon vecka tillbaka svider och kliar det runt slidöppningen och de inre blygdläpparna, precis som vid en svampinfektion, som jag har haft ett par gånger i livet. Men flytningarna är som vanligt, dvs det är varken vitt och grynigt eller torrt. Har inte haft samlag på länge.
    Har ni någon idé om vad detta kan vara och vad man kan göra åt det? 

• lima76
    4 små skrev 2012-02-08 09:50:13 följande:
    verkar som om det är meningen att det blir en överraskning helt enkelt
    -Vi fick ju "se" att det var en kille vid rul, eller rättare sagt, bm såg tydligt men när hon skulle visa oss hade han vänt sig och det såg "väl" ut att vara en kille. Vi får gå på hennes ord, men eftersom vi kollade med vår 3:a (också kille) och det den gången verkligen gick att se klart och tydligt vad det var så har jag haft svårt att ta till mig ett definitivt besked denna gång. Hade nästan varit enklare att inte veta än att "typ" veta. För jag vågar inte inreda blått, utan det blir neutralt fast med lite grabbigare inslag (inga gråa fjärilar, utan lite tuffare mönster). Men vi kollar ju bara på killnamnmen där har vi istället snöat fast och kan inte komma på något namn. Känns rätt skumt faktiskt

Har fått snitt-datum, 2012-03-27 smäller det!!!!!!
    Förstår hur du menar med att veta men inte veta säkert.. vi har vänner som var på könsbestämmande ultraljud sent i graviditeten,fick reda på att de hade en pojke i magen och sen vid förlossningen kom det iaf en liten flicka. Svårt att förklara för storebror var lillebror tog vägen, det tog lång tid för honom att acceptera en lillasyster ist.. men det är nog rätt ovanligt att de får det så fel vid sena UL...

Jag hade en sån hemsk dröm precis innan jag vaknade imorse.. Bebisen gjorde en helomvändning i magen och tryckte sig mot huden så att jag kunde se ansiktet igenom magen.. Sen ställde jag mig upp och då gled hela bebisen ut. I drömmen var jag bara i v 27 och den lilla flickbebisen vägde 700 gram. Hela huset var fullt av folk, mest min mans släktingar men ingen verkade bekymrad över att bebisen kommit så tidigt. jag försökte ringa 112 men fick bara konstiga autotelefonsvar och ngn log och sa att det numret fungerar inte än. så då försökte jag ringa 90 000 (visar min ålder där..) men fortfarande ingen tur. Min mage var helt platt och jag undrade varför jag inte blödde när hela navelsträngen och hinnan kom ut och jag la dem i toavasken..  Summan av det hela är nog att det är dags att sluta titta på förlossningsprogram på tv...
  • Thelma08

Vilken dröm Lima Ibland undrar man hur man får Ihop det

På tal om fixa med grejor så har vi bara snackat om sakerna och sen har det inte hänt mer.
    Har rätt mycket kvar från sonen tex babyskydd bärsele vagn och skötbord.
    Men vi ska köpa ny säng och amningskudde och skötbädd.
    Var mycket mer förberedd förra gången. Denna gången tar man det mer med ro och tänker "det löser sig sen" man kan ju läsa saker efter hand.
    Men blir kanske en shoppingtur till helgen

• grästuva

Kryssarinnan vet inte vad det kan bero på, kan vara en svampinfektion ändå trots normala flytningar. Jag tycker du ska ringa din Bm idag och höra med henne, inte vänta tre veckor till nästa besök

• 4 små
    lima76 skrev 2012-02-08 12:41:09 följande:
    Förstår hur du menar med att veta men inte veta säkert.. vi har vänner som var på könsbestämmande ultraljud sent i graviditeten,fick reda på att de hade en pojke i magen och sen vid förlossningen kom det iaf en liten flicka. Svårt att förklara för storebror var lillebror tog vägen, det tog lång tid för honom att acceptera en lillasyster ist.. men det är nog rätt ovanligt att de får det så fel vid sena UL...

Jag hade en sån hemsk dröm precis innan jag vaknade imorse.. Bebisen gjorde en helomvändning i magen och tryckte sig mot huden så att jag kunde se ansiktet igenom magen.. Sen ställde jag mig upp och då gled hela bebisen ut. I drömmen var jag bara i v 27 och den lilla flickbebisen vägde 700 gram. Hela huset var fullt av folk, mest min mans släktingar men ingen verkade bekymrad över att bebisen kommit så tidigt. jag försökte ringa 112 men fick bara konstiga autotelefonsvar och ngn log och sa att det numret fungerar inte än. så då försökte jag ringa 90 000 (visar min ålder där..) men fortfarande ingen tur. Min mage var helt platt och jag undrade varför jag inte blödde när hela navelsträngen och hinnan kom ut och jag la dem i toavasken..  Summan av det hela är nog att det är dags att sluta titta på förlossningsprogram på tv...
    ja de va en himla konstig dröm! Inga fler förlossningsprogram nu

Ja, det känns som att det är en överraskning vad det är för ngt, men samtidigt känner jag mig löjlig för vi ska ju trots allt vara "upplysta" och "veta" att det är en pojk *haha*

Det där med att förbereda... vi har en syskonvagn sen tidigare (eller två faktiskt), en UJ och en Phil n´Ted, som vi tänkte sälja. Och så säljer vi vår singelvagn teutonia cosmo. Och för pengarna köper vi en ny mindre syskonvagn som kommer bättre in i bilen (eftersom ett säte blir uppfällt i bagageluckan fom att bebisen föds så blir det trångt).
    -Nån som behöver köpa vagn?!
    Sen har vi en extra spjälsäng i vårt sovrum, men kommer på sikt behöva en till bebisens rum. Och så är det inredningen kvar i barnrummet... Men jag känner att om ngt skulle hända (jag brukar gå över tiden, ser det som riskfritt att bebis kommer tidigt) men som sagt OM ngt skulle hända och den kommer tidigare så har vi ju ändå back-up i form av alla dessa grejjer. Kläder och skötbord och flaskor har vi ju oxå klart. Så jag kan bara slappna av och roa mig med att möblera om här hemma och fynda på blocket Så fixar jag försäljningar och allt varteftersom!
    son -05, dotter -07, son -10, BF 2012-03-27 (son) -planerat snitt
  • Thelma08

Hej tjejer! Nu är det jag och min otur med alla grejor igen. Efter att behandlingen mot uvi snart är klar så fick jag sån smärta i magen igår vid 14 tiden. Jobbade klart ändå men det sökte mig nästan i mellan åt så ont det gjorde.
    Tänkte att det är lika bra att ringa fl för att fråga om jag behövde komma in och ja det skulle jag ju.
    Ringer hem till sambon och säger det men sa att jag klarar mig själv. ( han behövde ju lägga sonen och så)
    Så jag kör inom fl dom tar temp urinprov och sätter ctg först bara med hjärtljuden men sen sa hon ska du ändå ligga här så tar vi sammandragningarna också.
    Och jag låg där i 30 min 45 min 60 min...
    Efter 1 timme och 20 min med ctg kommer barnmorskan in och säger du har ju regelbundna sammandragningar och rätt kraftiga...

Jag har ju känt att jag har mycket sd men inte tyckt det va så farligt.
    Men okej jag fick ligga och vänta på läkaren som precis hade gått in på operation så dom visste inte om det tog 2 eller 4 timmar...
    Klockan va då 19.30.
    Då tog dom lite fler prover hb och sänka tror jag det var.

När läkaren kom vid 21.30 så skulle hon göra ul både vaginalt och utanpå.
    Tappen va 4cm så den va opåverkad och det var ju jätte bra.
    Sen mätte hon bebisen och jag va i v 28+0 men mätningarna visade 30+4...

Jag blev ordinerad vila i ett par dagar för sd och smärtan som troligtvis va ligamenten.

Men att det skiljde 16 dagar på bebisen kändes kändes lite halv skumt då dom flyttade mig från bf 19/4 till bf 5/2 (13 dagar)

Hon sa att troligt vis hade jag bf runt 19/4 men det fick kollas närmare på TUL...

Så här hoppar vi 2 veckor fram och tillbaka... :-S
    Ja nu fick nig en lång text av mig torsdag kväll...
    Hoppas fredagskvällen blir lugnare.
    Ska åka och smygjobba lite nu

• Vronki

Oj Thelma! 

Du kanske borde vila ist för o smygjobba...va jobbar du med? Bebisen är ju ändå inte så stor ännu, så hoppas den stannar kvar några v till iaf. 

• Thelma08

Ja jo jag vet ju att jag ska vila men det är så svårt att flytta alla kunder. Jobbar som frisör. Idag jobbar jag bara mellan 9 och 17.30 sen får jag ta det lugnt hela helgen.
    Nästa vecka så jobbar jag bara månd. Halva tisd och fred så då blir det lugnare.

• Floff

Åh den lättnad och glädje jag känner just nu har inga gränser! Vi fick just reda på att det inte var cancer hos min pappa! Helt fantastiska nyheter! Äntligen kan vi börja glädjas lite igen här hemma

• Omorfia

Blöjor ja, det hade jag inte haft en tanke på. Jag har listat innehåll i BB-väskan färdigt, men blöjorna hade jag glömt bort. Tack för påminnelsen! {#emotions_dlg.flower}

Annars har vi allt sen dottern var bebis förutom skötbord som vi tog bort för att flytta dottern (snart 4 år) till eget rum. Nu har vi köpt ett ihopfällbart skötbord att ha i vår minibadrum istället. Spjälsäng, vagn, kläder, saker, sjal, bärsele och babyskydd finns redan. Jag räknar iofs inte med att amningen funkar den här gången heller, så vi ska nog köpa lite flaskor och ersättning innan så att det finns.

@Kryssarinnan, just klådan låter ju som en svampinfektion. Har man svamp på andra ställen på kroppen så är det ofta rött och torrt och kliande. Jag tycker att du ska kolla upp det så att om det är något så hinner du bli av med det innan bebisen ska ut.

Svar på tråden Aprilbebis 2012