• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Carolajnah
    Jaja88 skrev 2012-02-06 11:19:55 följande:
    Nej det finns tyvärr ingenting att göra:/
    På benen kan man ju ha stödstrumpor men det går ju inte när det är i underlivet så att säga. Jag har alltså inget på benen!

Det verkar som om det är ganska ovanligt för ingen verkar veta vad jag pratar om. Det pulserar och känns som att underlivet ska sprängas ungefär, framförallt om man sitter på huk eller på toaletten. Det blir värre om man står och går mycket!

Det enda som funkar är att ligga med benen i högläge! Men det är inte så lätt när man haren 1½ åring hemma!

Iaf så försvann det dagen efter förlossningen sist, så det är väl bara tyngden och trycket som gör det!
    Jag fick det rätt så tidigt, v.18-19, har använt stödstrumpor som går upp till låren, typ stay-ups och det + kombination med ett besök hos en kiropraktor som knäckte nacken och ryggen för att sätta igång blodcirkulationen i kroppen har gjort att det är knappt kännbart längre! Så prova med det om du inte redan gjort det!!
  • Hemlighet

En fråga till er som använder stödstrumpor under denna grav. Är era ben svullna eller använder ni dom i förebyggande syfte?

• No ordinary love
    hemmakatten skrev 2012-02-07 09:37:51 följande:
    Är i v.30 och har fått sådana jäkla ilningar neråt emellanåt, som att bebisen klämmer på en massa obehagliga nerver. Har fått uppfattningen att det kan kännas så när den borrar sig nedåt och den har vad jag vet legat nedåt i några veckor nu. Känns dock lite tidigt i v.30. Vad säger ni? Någon som känner liknande?
    Jag har känns så i flera veckor och jag är inne i vecka 31 nu. Verkligen obehaglig känsla det där. 
    Hemlighet skrev 2012-02-07 09:57:30 följande:
    En fråga till er som använder stödstrumpor under denna grav. Är era ben svullna eller använder ni dom i förebyggande syfte?
    Jag använder dem i förebyggande syfte, under min förra graviditet så blev jag väldigt svullen, hade "elefantfötter" mot slutet och det vill jag inte få nu. Än så länge har jag bara gått upp 4,5 kg och det är jag väldigt glad över, förra graviditeten blossade jag upp 30 kg. Men det avslutades med preeklampsi tyvärr...
  • emeilee

Thelma, håller tummarna för att det går bra! :)

Hemlighet, förstår dig och det är inte lätt att byta arbetsuppgifter heller i den yrkeskategorin. Gällande FK så har jag ett och annat som jag tycker att de borde ändra på i reglerna men det är en annan historia. Krasst så är det väl så om de inte godkänner det så blir du utan ersättning under den perioden som du inte jobbar.

Igår var vi hos BM igen. SF måttet fortsätter att vandra och nu blir det läkarbesök på fredag och utredning om varför. Han ska göra ett nytt TUL och se vad som kan vara "fel". Förra TUL (två veckor sedan) visade ju att bebis låg på normalkurvan, bara jag som ligger över "max"linjen. Är i v. 31+1 och har ca 35 i mått. Hur ligger ni andra till?
    Hade bara gått upp 0,5kg från förra gången och har endast mage, inte lagt på mig någon annanstans. Viktuppgång totalt är ca 10kg nu.

Någon som hört liknande innan? Skönt är det att de kollar upp det och jag är väl inte jätteorolig för storleken på barnet då jag tror den håller sig till det normala men de kan ju inte svara på varför livmodern växer så förbannat, de gör mig lite konfunderad...

• grästuva

Jag ligger också lite över maxlinjen emeliee, detta är dock min tredje graviditet och kroppen fick bara tre månaders vila från förra och denna. Bebis är normalstor och följer mitten kurvan. Förra veckan i v.28+3 hade jag hitintills gått upp 11 kg och SF måttet låg på 31, bara mage och gympa hos mig. Är smal naturligt och väger nu med mina +11, 57 kg. Skönt att dom håller koll på dig, vad säger läkaren?

• emeilee

Längtan efter 3, Haha, tankarna fanns där men på förra TUL sa det att de var säkra på att det endast var en. Makens släkt har tvillingar så chansen har ju funnits där men är rätt så säker på att det bara är en.

Grästuva, WOW!!! Att du orkar. Hemma pratas det om nr2 (inte jag) och som jag känner just nu så pallar jag verkligen inte det. Inte ens inom rimlig tid som han anser att det bör vara. Tycker kroppen tagit mer stryk än jag trodde från början.
    Jag är inte heller "stor", 160lång och ca 58kg i normala fall, är ju ingen smalis men ändå ingen jätte så därför känns det lite märkligt med kurvan. Vad säger BM om ditt mått? Har du gjort extra TUL?
    Läkaren ska jag träffa på fredag för första gången, så det återstår att se. Men hon som gjorde ultraljudet för 2v sedan sa att den låg perfekt på sin normalkurva så därför bli man ju lite konfunderad?     

• Thelma08

Mitt blodsockret låg jätte bra men mitt hb va däremot bara 98, dom trodde först att maskinen va sönder för så lågt skulle det ju inte va. Har rasat från 121 sen inskrivningen.
    Är nu i v 27+6.
    Nu skulle jag ta 1 niferex/dag och va jätte noga med att höra av mig om jag kände mig trött. (svårt och veta när jag fortfarande är förkyld som tusan)

Vad gör dom om inte hb går upp nu?

Hade inte gått upp något sedan förra gången men magen hade vuxit till 29cm

Jag ligger med på översta kurvan och ska på TUL. Men dom flyttade Oss från 19/4 till 2/5 och jag vet när jag hade mensen så jag är kanske 2 veckor längre gången än dom säger. (jag tror själv att jag är 2 veckor före)

Svar på tråden Aprilbebis 2012