• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Kaosmamma

Lima: Ja som sagt även om du och jag har svår astma så är det inget jämfört med henne. Läkare och forskare har aldrig stött på hennes sort innan, den är farlig och väldigt häftig. Så vidrigt att maktlös se på.. Anfall efter anfall och hon får knappt inga pauser. Ja alla tre har astma men de två första har ju mer en besvärlig form men inte farlig och klarar den hemma oftast, mycket skuren innan man hamnade rätt med medicinering. Wilma som är 6 år har ju också problem med magen osv och fått ligga inne för den, är ju jobbigt och oroande men att se sin dotter kämpa för livet. Önskar jag ingen! Astma ska ju inte vara livshotande idag och är sällan det, är isf ren allergi med chocker osv, men på Filippa så blir det livshotande situation. Inte alltid dock och då är hon mer medicinerad än en vuxen med svår astma. Helt galet rent ut sagt!!

Denna gång är det privat. 3D/4D ul :) har ej gjort det med de andra så ska bli mysigt faktiskt, och helt ärligt så kan jag tycka det är mysigt att kanske hå själv. Min och bebisens tid liksom :) sen får jag massa bilder och film från undersökningen som vi alla kan titta på hemma sen. Är ert privat eller ska ni kika på nåt särskilt?

• lima76
    Kaosmamma skrev 2012-02-07 19:00:40 följande:
    Lima: Ja som sagt även om du och jag har svår astma så är det inget jämfört med henne. Läkare och forskare har aldrig stött på hennes sort innan, den är farlig och väldigt häftig. Så vidrigt att maktlös se på.. Anfall efter anfall och hon får knappt inga pauser. Ja alla tre har astma men de två första har ju mer en besvärlig form men inte farlig och klarar den hemma oftast, mycket skuren innan man hamnade rätt med medicinering. Wilma som är 6 år har ju också problem med magen osv och fått ligga inne för den, är ju jobbigt och oroande men att se sin dotter kämpa för livet. Önskar jag ingen! Astma ska ju inte vara livshotande idag och är sällan det, är isf ren allergi med chocker osv, men på Filippa så blir det livshotande situation. Inte alltid dock och då är hon mer medicinerad än en vuxen med svår astma. Helt galet rent ut sagt!!

Denna gång är det privat. 3D/4D ul :) har ej gjort det med de andra så ska bli mysigt faktiskt, och helt ärligt så kan jag tycka det är mysigt att kanske hå själv. Min och bebisens tid liksom :) sen får jag massa bilder och film från undersökningen som vi alla kan titta på hemma sen. Är ert privat eller ska ni kika på nåt särskilt?
    Ja fy, stackars din Filippa! Hoppas det blir bättre!
    åh vad härligt med 3d/4d! ja då lär de ju absolut kunna se könet iaf.. Vårt är ett "vanligt" tillväxtultra i kobination med att de ska kontrollera att moderkakan flyttat sig så att det är säkert att föda vaginalt. Men jag hoppas kunna få veta om det är lillebror eller lillasyster i magen också :)
  • Kaosmamma

Lima: ja blir mys!!! Hoppas hoppas jag kommer iväg :)

Ja det fick jag göra med Filippa, brukar flytta på sig. Hoppas den gjort det på dig också. Hoppas ni ser vad det är för pyre också :)

• lima76
    Kaosmamma skrev 2012-02-07 20:34:54 följande:
    Lima: ja blir mys!!! Hoppas hoppas jag kommer iväg :)

Ja det fick jag göra med Filippa, brukar flytta på sig. Hoppas den gjort det på dig också. Hoppas ni ser vad det är för pyre också :)
    det är egentligen liten knasigt att vi inte kunnat se ännu... vi frågade vid KUB i v 12 men då ville de inte gissa. Vid RUL v 18 hade den benen i kors och när vi gjorde ett extra i v 24 (pga en liten blödning) så låg den som dubbelvikt med rumpan vänd utåt.. så det kanske inte meningen att vi ska veta i förväg men jag skulle gärna vilja för att förbereda lite.. Är det en liten tjej så har vi rätt mkt i klädväg men jag skulle ändå vilja ha lite nytt, och är det en kille blir det mycket nytt :)
  • 4 små
    Kaosmamma skrev 2012-02-07 19:00:40 följande:

härligt med 3d/4d ul! Gjorde vi förra gången och jag hade gärna gjort det igen. Men det är så mkt andra utgifter just nu att vi valde att avstå eftersom "vi ändå gjort det en gång redan". Men det är inte utan att jag ångrar mig...
    lima76 skrev 2012-02-07 20:57:32 följande:
    det är egentligen liten knasigt att vi inte kunnat se ännu... vi frågade vid KUB i v 12 men då ville de inte gissa. Vid RUL v 18 hade den benen i kors och när vi gjorde ett extra i v 24 (pga en liten blödning) så låg den som dubbelvikt med rumpan vänd utåt.. så det kanske inte meningen att vi ska veta i förväg men jag skulle gärna vilja för att förbereda lite.. Är det en liten tjej så har vi rätt mkt i klädväg men jag skulle ändå vilja ha lite nytt, och är det en kille blir det mycket nytt :)
    verkar som om det är meningen att det blir en överraskning helt enkelt
    -Vi fick ju "se" att det var en kille vid rul, eller rättare sagt, bm såg tydligt men när hon skulle visa oss hade han vänt sig och det såg "väl" ut att vara en kille. Vi får gå på hennes ord, men eftersom vi kollade med vår 3:a (också kille) och det den gången verkligen gick att se klart och tydligt vad det var så har jag haft svårt att ta till mig ett definitivt besked denna gång. Hade nästan varit enklare att inte veta än att "typ" veta. För jag vågar inte inreda blått, utan det blir neutralt fast med lite grabbigare inslag (inga gråa fjärilar, utan lite tuffare mönster). Men vi kollar ju bara på killnamnmen där har vi istället snöat fast och kan inte komma på något namn. Känns rätt skumt faktiskt

Har fått snitt-datum, 2012-03-27 smäller det!!!!!!
    son -05, dotter -07, son -10, BF 2012-04-03 (son)
  • Poppee

har ni börjat få i ordning med säng och sånt?
    ja ska köpa in de sista i slutet av månaden men har inte satt upp mer än skötbordet :S
    10 veckor kvar men japp

• Jaja88
    Poppee skrev 2012-02-08 10:44:37 följande:
    har ni börjat få i ordning med säng och sånt? ja ska köpa in de sista i slutet av månaden men har inte satt upp mer än skötbordet :S 10 veckor kvar men japp

Har inte så mycket ordnat än den här gången! Vi har tapetserat rummet men inte köpt några möbler än. Kläder har jag nog handlat färdigt! Sen har vi beställt syskonvagn, babyskydd och vagga som borde komma i veckan :) Det är några saker kvar som jag vill köpa, men en del saker har vi ju från storebror också. Babysitter, babygym och badbalja tex! Men jag vill ha en bärsele och så möbler till rummet förstås :)
  • Poppee
    Jaja88 skrev 2012-02-08 10:56:17 följande:
    Har inte så mycket ordnat än den här gången! Vi har tapetserat rummet men inte köpt några möbler än. Kläder har jag nog handlat färdigt! Sen har vi beställt syskonvagn, babyskydd och vagga som borde komma i veckan :) Det är några saker kvar som jag vill köpa, men en del saker har vi ju från storebror också. Babysitter, babygym och badbalja tex! Men jag vill ha en bärsele och så möbler till rummet förstås :)
    Jag får lite hjärnsläpp nu när ja skriver upp vad som fattas till barnet :S
  • Jaja88
    Poppee skrev 2012-02-08 11:02:45 följande:
    Jag får lite hjärnsläpp nu när ja skriver upp vad som fattas till barnet :S

Samma här! Första gången var jag väl förberedd och hade en lång lista som jag kryssade för på! Den här gången blir det inte lika organiserat! Men å andra sidan så behövdes ju inte alla saker sist! Nu kom jag på att det kan vara bra att köpa blöjor också :)
  • fjälla

Alltså det här med inköp... Jag tycker att det är svårt att veta hur mkt man ska köpa av ex kläder i olika storlekar. Och när köper ni blöjor osv? Jag går in i v 31 idag så jag har ju egentligen gott om tid, men är sjukskriven pga mkt sammandragningar och har en känsla av att bebisen inte stannar inne till 17 april som beräknat. Har vagn och säng,(och korg/vagga som vi ska ha på bottenvåningen) skötbord kommer om drygt en vecka, babyskydd ska vi hyra via ntf. Köpt lite kläder och nån filt och sängkläder...
    När tänker ni att ni ska ha allt färdigt?  

Svar på tråden Aprilbebis 2012