• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Karisma

Passar en brio hårdlift i en Emmaljunga citycross?

Har hittat en lift jag kan tänka mig på blocket men som sagt är osäker om den passar. :P

Skulle köpa babyproffsens mjuklift som kosta 499 igår men den har utgått ur sortiment. :O Den för 599 vill jag helst inte ha. Och Carenas mjuklift är ju som fleecefodrad och det känns ju onödigt varmt inför sommaren.

/K

• lima76
    emeilee skrev 2012-02-11 15:12:54 följande:
    Lima & Trollet, då får Ni tänka på oss andra som inte är hemma Flört. Jobbar mån-fre 8-17, en timmas resväg t&r, tre hästar och en hund +  maken. Inte mycket tid till bebisgrejande då men det löser sig. Pillar när jag kan på helgerna, städar och tvättar och allt annat som man skjuter på.

Fick mitt stödbälte i veckan. Gosh vad jag gillar denna uppfinning. Helt underbar, gör inte att smärtan i bäckenet försvinner men känns som om det håller ihop allt.
    Är era bebisar livliga i magen nu? Går in i v 33 på måndag och min är heltokig. Avskyr när jag dricker kallt vilket jag gör typ hela tiden för jag är törstig. Dansar omkring och har sig, men det är så mysigt, jag verkligen längtar tills vi får träffa den. :)
    ja, ni är duktiga :) jag hade nog gärna jobbat lite grann iallafall, lite tid hemifrån är aldrig fel.. har känt efter båda mina mammaledigheter att det varit rätt skönt att få börja jobba igen.. fast jag hade nog gärna jobbat mindre än heltid om det gick..

jag gillar inte stödbältet ngt vidare, använder det när jag gör saker stående men inte när jag går, då tycker jag det känns obehagligt.. jag tycker mkt om min TENS men har inte blivit färdig att köpa nya plattor och får som små stötar av de jag har nu eftersom de behöver bytas.. så nu använder jag mest min gamla och högt älskade engelska varmvattenflaska.. så skön att kura ihop sig med i soffan om kvällen..

jag ska försöka hitta på ngt mysigt pyssel med tjejerna nu, de tittar på film en stund men känner att de behöver aktiveras lite... gärna något som inte skräpar ner för mkt... tips, någon?
  • emeilee

Unnar alla de som är hemma det, så ingen annan tror något. Jag mår bäst när jag får jobba, går så mycket jag kan fram och tillbaka till skrivaren..hehe..Är ju helt självmant som jag valt att behålla pållarna.

Lima, du har inget som behöver göras i hemmet som de kan tänkas tycka är roligt?

• Miss Giggle

Lima: när vi ska göra saker här hemma blir det oftast: lek m lera
    Rita/limma saker
    Spela spel / lägga puzzel
    Baka
    Ngn hjälp?

Jag jobbar m fulltid. Har Bf 24 april, jobbar fram till 10e sen ska jag boa och fixa
    Läser in en utb på jobb som gör att jag får resa t Gbg ett par vändor inom kort och sen måste man plugga hemma med. Sådär häftigt m facit i hand. Hade helst velat få ta det lite lugnt.

• Kaosmamma

Lima: ja!!!! :))) det var så himla mysigt att äntligen faktiskt kunna göra nåt ihop och bara mysa... Sambon, jag och bebis!! Visste var hon söt :)

Ang fixa osv... Har verkligen shoppat loss nu!! Köpt lite kläder, vagnen har vi hemma nu, beställt vagga och sängkläder till den och vagnen plus lite annat smått och gott :)Och har fått för mig att göra om de större barnens rum totalt. Kollat ut allt till båda rummen... Men får inse att vi gör det sen när bebis kommit och min mamma är här, det är dock roligt att boa och planera diverse :) men först ny altan på plats. Plus att jag måste avsluta app-projektet innan bebis :)

Ul bild (3D) på bebis finns på bloggen om nån är nyfiken:

blogg.mama.nu/ceciliasvensson/

• lima76
    Miss Giggle skrev 2012-02-11 17:59:27 följande:
    Lima: när vi ska göra saker här hemma blir det oftast: lek m lera
    Rita/limma saker
    Spela spel / lägga puzzel
    Baka
    Ngn hjälp?
    det är väl ungefär det vi brukar göra här också..  Glad tänkte jag skulle ge mig på att testa papier mache nån dag, såg på art attack med barnen hur man bygger en sparbössa men det får vänta till en annan dag. Idag blev det istället leksakssortering för mig och lillasyster och en film till åt storasyster.. blev väl mkt tv men hon har lite feber nu och känner sig hängig..
    Kaosmamma skrev 2012-02-11 19:06:05 följande:
    Lima: ja!!!! :))) det var så himla mysigt att äntligen faktiskt kunna göra nåt ihop och bara mysa... Sambon, jag och bebis!! Visste var hon söt :)

Ang fixa osv... Har verkligen shoppat loss nu!! Köpt lite kläder, vagnen har vi hemma nu, beställt vagga och sängkläder till den och vagnen plus lite annat smått och gott :)Och har fått för mig att göra om de större barnens rum totalt. Kollat ut allt till båda rummen... Men får inse att vi gör det sen när bebis kommit och min mamma är här, det är dock roligt att boa och planera diverse :) men först ny altan på plats. Plus att jag måste avsluta app-projektet innan bebis :)

Ul bild (3D) på bebis finns på bloggen om nån är nyfiken:

blogg.mama.nu/ceciliasvensson/
    ja, jättesöt. tycker namnet ni valt är himla gulligt också :) jag blevså avis på alla kläderna du köpt. jag stod nämligen på kappahl för bara några dagar sen och tittade på precis samma men tänkte jag skulle vänta tills jag vet vad det blir. undrar vad de säger på ultraljudet om jag vägrar gå därifrån förrän de berättat könet?
    Hur är det med in dotter nu, börjar hon känna sig lite bättre?
  • Karisma
    Karisma skrev 2012-02-11 15:57:50 följande:
    Passar en brio hårdlift i en Emmaljunga citycross?

Har hittat en lift jag kan tänka mig på blocket men som sagt är osäker om den passar. :P

Skulle köpa babyproffsens mjuklift som kosta 499 igår men den har utgått ur sortiment. :O Den för 599 vill jag helst inte ha. Och Carenas mjuklift är ju som fleecefodrad och det känns ju onödigt varmt inför sommaren.

/K
    Frågade tjejen som sålde hårdliften och hon hade haft den i en Emmaljunga Cerox så den passar. Håller nu tummarna att hon kan hålla den tills på måndag. :) 

Idag blir det att leta fram alla bebisgrejer/amningsgrejer som ligger på ngt bra ställe i huset. :P

/K

• lima76
    Karisma skrev 2012-02-12 11:38:56 följande:
    Frågade tjejen som sålde hårdliften och hon hade haft den i en Emmaljunga Cerox så den passar. Håller nu tummarna att hon kan hålla den tills på måndag. :) 

Idag blir det att leta fram alla bebisgrejer/amningsgrejer som ligger på ngt bra ställe i huset. :P

/K

vilken tur! jag har fortf inte ordnat med en vagn, kollar lite på blocket då och då men inte hittat ngt än.. tänkte dra med mannen på en tur runt affärerna och se om det finns några rea-rester som slumpas bort för en billig peng :) och så tänkte jag ta mig till brios outlet för en titt också.

vi verkar vara många som börjar plocka fram grejerna redan nu, skönt att få känna sig lite normal, min man tycker jag har börjat för tidigt..

nu hickas det i magen igen, tror lite grann att bebisen kanske ändå lagt sig rätt nu, om jag försöker bedöma vart hickningarna känns.. nästa bm-besök om en vecka så hoppas hon kan säga då.
  • No ordinary love

Hej tjejer, 

Jag undrar om det är ngn av er  som har börjat svälla upp i kroppen?
    Idag efter att jag tagit mig ut ur duschen så såg jag på mina fötter att de börjat svälla upp, de har börjat bli vitprickiga. Som om det inte är ngn vidare cirkulation där. Är det stödstrumpor som fötterna skriker efter tror ni, eller ni kanske har ngn aning om vad det kan vara?

Svar på tråden Aprilbebis 2012