• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • No ordinary love
    Floff skrev 2012-02-10 10:18:08 följande:
    Åh den lättnad och glädje jag känner just nu har inga gränser! Vi fick just reda på att det inte var cancer hos min pappa! Helt fantastiska nyheter! Äntligen kan vi börja glädjas lite igen här hemma
    Vilka härliga nyheter :)
  • vicki 83

Äntligen efter 2 veckor med både luftrörskatarr och bihålsinflammation så börjar det kännas bättre!! Men så segt det vart!! Och nu ska man jobba 30 timmar denna helgen, men sen är det bara 2 nätter kvar sen har jag jobbat färdigt för ett bra dag fram över!!!! Så skönt!!!
    Sover verkligen skit dåligt på nätterna, blev ju inte bättre när man var sjuk ifs!
    Har börjat få som typ en strålande smärta ner mot underlivet..gör ju inte jätteont men det verkligen ilar till..någon som känner igen det?

• hemmakatten

Jag har också börjat få ilningar och konstiga känslor nedåt nu senaste veckan, tror bebisen börjar röra sig nedåt och kommer åt nerver och grejer...:)

• 4 små

thelma: Skönt att det blivit bättre! (och se till att ta det LUGNT nu, kunderna tackar dig ändå inte för att du föder för tidigt)

Floff: Vad skönt, underbara nyheter!

Omorfia skrev 2012-02-10 10:18:57 följande:
    Blöjor ja, det hade jag inte haft en tanke på. Jag har listat innehåll i BB-väskan färdigt, men blöjorna hade jag glömt bort. Tack för påminnelsen! {#emotions_dlg.flower}
     Asch, jag brukar sno med mig blöjorna från bb istället

Vicki: Ja, bihålorna är verkligen ett gissel... jag hade 9v inflammation i dec/jan, så nu är det full behandling av kortisol-nässpray, rinexin, och vila fram till förlossningen som gäller. Vill slippa fler antibiotika-kurer nu. Är så j*a trött på allt vad bihåleinflammation heter!
    hemmakatten skrev 2012-02-10 14:27:58 följande:
    Jag har också börjat få ilningar och konstiga känslor nedåt nu senaste veckan, tror bebisen börjar röra sig nedåt och kommer åt nerver och grejer...:)
    Det känns ju så när de sjunker nedåt och "borrar" sig in mot bäckenet. Så det positiva med allt det obehagliga är att graviditeten närmar sig slutet och att det verkligen känns att man närmar sig "the end"! (även om det inte är skönt precis)

son -05, dotter -07, son -10, BF 2012-03-27 (son) -planerat snitt
  • Poppee
    Thelma08 skrev 2012-02-10 07:20:14 följande:
    Hej tjejer! Nu är det jag och min otur med alla grejor igen. Efter att behandlingen mot uvi snart är klar så fick jag sån smärta i magen igår vid 14 tiden. Jobbade klart ändå men det sökte mig nästan i mellan åt så ont det gjorde. Tänkte att det är lika bra att ringa fl för att fråga om jag behövde komma in och ja det skulle jag ju. Ringer hem till sambon och säger det men sa att jag klarar mig själv. ( han behövde ju lägga sonen och så) Så jag kör inom fl dom tar temp urinprov och sätter ctg först bara med hjärtljuden men sen sa hon ska du ändå ligga här så tar vi sammandragningarna också. Och jag låg där i 30 min 45 min 60 min... Efter 1 timme och 20 min med ctg kommer barnmorskan in och säger du har ju regelbundna sammandragningar och rätt kraftiga... Jag har ju känt att jag har mycket sd men inte tyckt det va så farligt. Men okej jag fick ligga och vänta på läkaren som precis hade gått in på operation så dom visste inte om det tog 2 eller 4 timmar... Klockan va då 19.30. Då tog dom lite fler prover hb och sänka tror jag det var. När läkaren kom vid 21.30 så skulle hon göra ul både vaginalt och utanpå. Tappen va 4cm så den va opåverkad och det var ju jätte bra. Sen mätte hon bebisen och jag va i v 28+0 men mätningarna visade 30+4... Jag blev ordinerad vila i ett par dagar för sd och smärtan som troligtvis va ligamenten. Men att det skiljde 16 dagar på bebisen kändes kändes lite halv skumt då dom flyttade mig från bf 19/4 till bf 5/2 (13 dagar) Hon sa att troligt vis hade jag bf runt 19/4 men det fick kollas närmare på TUL... Så här hoppar vi 2 veckor fram och tillbaka... :-S Ja nu fick nig en lång text av mig torsdag kväll... Hoppas fredagskvällen blir lugnare. Ska åka och smygjobba lite nu

Oj.. nu får du Ta och vila dig
  • lima76

thelma: skönt att du fick komma hem, ta det nu lugnt och vila när du kan!

Vicki83: skönt att bli frisk igen! ang ilandet så känner jag inte det riktigt än men kommer ihåg från tidigare graviditeter, tror också det är bebisen som börjar borra sig ner i födsloposition:)

Floff: vad härligt med bra nyheter!

Jag har börjat boa... emellan trötthetsattacker städar jag och sorterar och organiserar... Idag fick sig ugnen en välbehövlig omgång.. jag tycker städning är så tråkigt men jag kan må bra länge på resultatet..

• trollet83
    lima76 skrev 2012-02-11 00:04:43 följande:
    thelma: skönt att du fick komma hem, ta det nu lugnt och vila när du kan!

Vicki83: skönt att bli frisk igen! ang ilandet så känner jag inte det riktigt än men kommer ihåg från tidigare graviditeter, tror också det är bebisen som börjar borra sig ner i födsloposition:)

Floff: vad härligt med bra nyheter!

Jag har börjat boa... emellan trötthetsattacker städar jag och sorterar och organiserar... Idag fick sig ugnen en välbehövlig omgång.. jag tycker städning är så tråkigt men jag kan må bra länge på resultatet..
    Jag försöker med greja här hemma..men känner att jag ligger så efter med städning o rörigt är det..men tar en sak i taget..har nu iaf tvättat de flesta bebiskläderna o har en del projekt på G till det..håller på att försöka få lite mer ordning i vår hall o var sak jag påbörjar tar ju sin tid..då jag inte orkar allt på en gång..så känns som jag påbörjat flera olika projekt som allt är halvfärdigt haha men men det får nog ta sin tid nu..är ju iaf hemma på heltid nu iaf så det är skönt..
  • lima76
    trollet83 skrev 2012-02-11 14:33:31 följande:
    Jag försöker med greja här hemma..men känner att jag ligger så efter med städning o rörigt är det..men tar en sak i taget..har nu iaf tvättat de flesta bebiskläderna o har en del projekt på G till det..håller på att försöka få lite mer ordning i vår hall o var sak jag påbörjar tar ju sin tid..då jag inte orkar allt på en gång..så känns som jag påbörjat flera olika projekt som allt är halvfärdigt haha men men det får nog ta sin tid nu..är ju iaf hemma på heltid nu iaf så det är skönt..
    ja, halvfärdiga projekt har jag också gott om.. Idag känner jag mig så frusterad över allt jag vill göra men inte orkar.. önskar jag hade en armé av hushållerskor och hantverkare att basa över ;)
    jag är också hemma på heltid men förstår inte vart tiden tar vägen... dagarna bara rusar iväg..

Kaosmamma: såg i en annan tråd att du kommit iväg på ditt 3d-ultra; grattis! så mysigt att få se den lilla.. :)

Vi har vattkoppor i huset även denna vecka, nu är det storasysters tur.. hon verkar inte speciellt påverkad än trots många koppor så hoppas det blir lindrigt och inte börjar klia vansinnigt..
  • emeilee

Lima & Trollet, då får Ni tänka på oss andra som inte är hemma Flört. Jobbar mån-fre 8-17, en timmas resväg t&r, tre hästar och en hund +  maken. Inte mycket tid till bebisgrejande då men det löser sig. Pillar när jag kan på helgerna, städar och tvättar och allt annat som man skjuter på.

Fick mitt stödbälte i veckan. Gosh vad jag gillar denna uppfinning. Helt underbar, gör inte att smärtan i bäckenet försvinner men känns som om det håller ihop allt.
    Är era bebisar livliga i magen nu? Går in i v 33 på måndag och min är heltokig. Avskyr när jag dricker kallt vilket jag gör typ hela tiden för jag är törstig. Dansar omkring och har sig, men det är så mysigt, jag verkligen längtar tills vi får träffa den. :)

Svar på tråden Aprilbebis 2012