• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Thelma08

Med första hade jag också en del sd men inga som kändes så här mycket och kommer om nätter eller när man ligger på soffan...
    Vår son är 3 år nu och längtar ihjäl sig han tycker lillebror ska komma nu

Jag va inne på fl förra veckan och hade då regelbundna sd så jag ska ringa min bm i veckan och få det kollat så inte tappen påverkas.

• grästuva

Trollet, haha ja den där 4 års trotsen är härlig, ,Theo har precis börjat komma ifrån den

• grästuva

Jag är beräknad till 20/4, blir nog några dagar innan då det troligtvis blir igångsättning. Ska försöka orka till så nära Bf som möjligt

• Poppee
    Thelma08 skrev 2012-02-13 08:17:34 följande:
    Med första hade jag också en del sd men inga som kändes så här mycket och kommer om nätter eller när man ligger på soffan... Vår son är 3 år nu och längtar ihjäl sig han tycker lillebror ska komma nu Jag va inne på fl förra veckan och hade då regelbundna sd så jag ska ringa min bm i veckan och få det kollat så inte tappen påverkas.

Va kul =) jag har 2 bonustöser som också längtar efter bebisen (kön valde vi att få som en suprise) När har du bf? Jag har redan fått lite förvärkar.. var inne på fl för 2 veckor sedan men allt såg bra ut
  • Poppee
    grästuva skrev 2012-02-13 08:25:46 följande:
    Jag är beräknad till 20/4, blir nog några dagar innan då det troligtvis blir igångsättning. Ska försöka orka till så nära Bf som möjligt

Varför blir det igång sättning? E de ditt första barn?
  • trollet83
    grästuva skrev 2012-02-13 08:22:32 följande:
    Trollet, haha ja den där 4 års trotsen är härlig, ,Theo har precis börjat komma ifrån den
    Ja du visst är den o ingenting är intressant längre än 5 min..igår när vi kom hem från grillning hos mormor o morfar tänkte jag vi kunde bygga pärlplattor men det hade han tålamod till i max 5 min sedan skulle han göra nåt annat..gahh blir tokig..försökte med allt spela musik med mora träsk så han fick dansa men lika där tålamodet till det räckte inte länge..nu försöker jag på morgonen få han sitta still o titta på film men lika så här så är det som han har myror i rumpan o inte kan sitta still..så får se vad vi idag hittar på för att sysselsätta herrn..hans mormor erbjöd oss komma dit på fm idag så hon kan hjälpa mig så får se om vi åker dit..så är han inne i en period där han är så nyfiken o frågar varför, varför varför hela tiden..

Jag har bf 9/4 (Annandag påsk) men tror också bebisen kommer tidigare då han redan är stor o de troligtvis inte låter mig gå tiden ut om han fortsätter på den stora kurvan..
  • Karisma
    grästuva skrev 2012-02-12 23:13:51 följande:
    Vet inte vilket fårskinn som är bäst, använde kort gul lugg till Theo när han var liten. Dock är rekommendationen att inte använda fårskinn de första sex månaderna pga av den ökade risken för Psd. Utifrån vad jag läst mig till och vad min Bm sagt iaf
    Men va??? Tyckte det ju skulle vara perfekt nu, har haft till Oliver åxå. Kanske lammskinn är bättre? Lr samma sak där kanske. Låter så konstigt bara att det skulle kunna orsaka psd. Hjälper ju som bebisen hålla sin kroppstemp utan att bli varken för varm eller för kall. hmm får fråga fler och se om de säger likadant. :)

Tack för ditt svar. :)

/K  
  • Karisma

Härligt att ni pratar om 4års trotsen när jag har en pojk på 3.5år här hemma. :P Kommer inte ihåg trotsperioderna alls från storebror som är 8år. Lika bra kanske. :P

Olivers älsklings sysselsättning nu när jag ber honom göra ngt, tex kommas å jag får klä på honom, bortsta tänderna ja allt sånt så springer han och gömmer sig och sitter helt stila hur mkt jag än skriker/ropar efter honom. Hoppas detta är hans del av 4års trotsen och att det stannar vid kurragömma. :P

/k  

• emeilee

Jag har BF 12 april men vid förra TUL så var det egentligen 9april, men de ändrade aldrig. TUL imorgon igen så det återstår att se om de flyttar datumet då. Har alltid hävdad 8april till BM men vi har delade åsikter ;)

Vicki 83, jag har också två mornar i rad haft ett tryck när jag kissar och det känns som om huvudet trillat ner en bit. Även lite molvärk nertill när jag går så bebisen har väl lagt sig till ro där. Går in i v 33 denna vecka. Nu är det ju bara slutspurten kvar!!!

Måste även berätta att jag har världens mest underbara syster som igår hade fixat en babyshower åt mig!!! Hon bjöd in mig till tupperwareparty och jag hatar verkligen sådant men brukar gå för hennes skull. Så när jag väl stod utanför dörren hos henne, försenad å allt så var det en lättnadens suck och tårar som kom när hon samlat alla vänner. Underbart det är att ha sådana runtomkring sig. Hjärta    

Svar på tråden Aprilbebis 2012