• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Aaglars

No ordinary love

Det är troligen vätskesamling. Stödstrumpor är bra samt högt läge med fötterna så ofta det går.

• vicki 83

hej tjejer! hoppas ni har en härligt helg!!
    själv jobbar jag helga helgen,börjat kännas tungt nu, jobbar inom vården på natten och går i princip 10 timmar per arbetspass!! Men nu är det bara 3 nätter kvar! längtar!!
    Har sedan några dagar haft en annan känsla nertil,lite som att det är "tungt" nertill. vad tror ni om det, kan det vara så att bebisen lagt sig med huvudet neråt och lixom trycker på?
    Sen har jag fått som träningsvärk på insidan av låren och ljumskarn, och även typ vid rumpan,typ sittknölarna eller vad de heter Kan det vara foglossning?
    Hade foglossning när jag vänta sonen men då var det mer som ischias

• Karisma
    lima76 skrev 2012-02-12 13:35:47 följande:
    vilken tur! jag har fortf inte ordnat med en vagn, kollar lite på blocket då och då men inte hittat ngt än.. tänkte dra med mannen på en tur runt affärerna och se om det finns några rea-rester som slumpas bort för en billig peng :) och så tänkte jag ta mig till brios outlet för en titt också.

vi verkar vara många som börjar plocka fram grejerna redan nu, skönt att få känna sig lite normal, min man tycker jag har börjat för tidigt..

nu hickas det i magen igen, tror lite grann att bebisen kanske ändå lagt sig rätt nu, om jag försöker bedöma vart hickningarna känns.. nästa bm-besök om en vecka så hoppas hon kan säga då.

Hon kunde hålla den så imorgon hämtar vi liften. :) Jag har letat fram alla saker och allt ligger nui tvättstugan så jag har koll på var jag har dem. :P

Min bm sa att bebisen kan snurra om nga veckor till för mig.Typ till runt v33. Oftast ligger min bebis som en banan, huvudet under revbenen samt fötterna under revbenen. Underbar känsla. Not!! :P

/K
  • Karisma

Alltså idag har jag varit på dåligt humör. Hittar inte fårsinnet alls, har sökt igenom alla förråd har sutti på golvet och rivit i alla påsar och lådor. Det enda som jag fick ut av dagen är en hiskelig värk precis överallt!!

Så imorgon när vi ska in till Umeå igen så blir det att köpa ett nytt. Måste ju ha ett känner jag. MEN frågan är, vilket fårskinn är bäst? Vill ha det både sommar och vinter. Kort lugg eller lång lugg? Grå eller"gul" ? Någon som har stenkoll? :) Tänkte köpa på babyproffsen, de hade ok pris på dem.

/K

• grästuva

Vet inte vilket fårskinn som är bäst, använde kort gul lugg till Theo när han var liten. Dock är rekommendationen att inte använda fårskinn de första sex månaderna pga av den ökade risken för Psd. Utifrån vad jag läst mig till och vad min Bm sagt iaf

• Thelma08

Här är en till med mycket sd vissa gör riktigt ont och känns som värkar.

Är det första barnet för dig poppee?
    Detta är mitt andra.

• Poppee
    Thelma08 skrev 2012-02-13 07:38:58 följande:
    Här är en till med mycket sd vissa gör riktigt ont och känns som värkar. Är det första barnet för dig poppee? Detta är mitt andra.

Ja vissa gör faktist ont.. detta är mitt första.. Va kul hur gammal e ditt andra barn?
  • trollet83
    emeilee skrev 2012-02-11 16:13:47 följande:
    Unnar alla de som är hemma det, så ingen annan tror något. Jag mår bäst när jag får jobba, går så mycket jag kan fram och tillbaka till skrivaren..hehe..Är ju helt självmant som jag valt att behålla pållarna.

Lima, du har inget som behöver göras i hemmet som de kan tänkas tycka är roligt?
    Ja men det är väl skönt att du kan jobba så länge du orkar. Jag jobbade nu ända till v.32 o då har jag också ett jobb som kan innebära våld med tanke på att jag jobbar med dementa samt att jag också har 2 kroniska sjukdomar som ska hållas i schack extra mkt nu under grav. Men efter att varit hemma nu några dagar har jag nästan gått o blivit tokig..då min man har legat sjuk i nån typ av influensa sedan i onsdags då jag gjorde sista dagen med feber, ont i kroppen, halsont osv. O igår fick han konstaterat halsfluss med kåvepenin utskrivet av läkaren..så dessa dagar har jag i princip fått sköta allt själv hemma med en livlig 4-åring som framförallt igår testade mitt tålamod o min ork om och om igen..så var helt slut igår kväll..så ibland kan det nästan vara skönt att få fly till jobbet när det känns slitigt hemma..så jag tänker får väl se hur lämge jag orkar gå hemma blir väl värre sedan när lillebror kommer också..

Hoppas på en bättre dag idag får se om min son vill vara på bättre humör o inte reta mamma lika mkt..
Svar på tråden Aprilbebis 2012