• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Kaosmamma
    rastlös skrev 2012-02-13 10:25:45 följande:
    Jag har också problem med RLS. Sjukt jobbigt. För mig blir det bättre (men inte helt bra) om jag äter Magnesium, finns att köpa på apoteket och ska vara ofarligt att ta när man är gravid.
    perfekt!!! då ska jag köpa det!! är vidrigt.. skulle snott dotterns magnesuimdropp på sjukhuset för en vecka sedan =P jag sprattlade runt som en tok där... hua!
  • Kaosmamma
    Karisma skrev 2012-02-13 09:48:21 följande:
    Vilken tur Liam verkar ha hoppat över den trotsen då. :) Eller så kommer den sent. :P

/K
    sonen har alltid haft häftiga trotsar.. inte tjejerna, men får väl se i tonåren sen.. kanske det byts ;) han säger nej till allt, självklara saker blir inte självklara och har svar på tal på allt.. diskuterar konstant.. jag som har nedsatt hörsel nu också, haha sjukt jobbigt! men.. det är perioder.. så får man tänka ;)
  • Karisma
    Kaosmamma skrev 2012-02-13 11:51:00 följande:
    sonen har alltid haft häftiga trotsar.. inte tjejerna, men får väl se i tonåren sen.. kanske det byts ;) han säger nej till allt, självklara saker blir inte självklara och har svar på tal på allt.. diskuterar konstant.. jag som har nedsatt hörsel nu också, haha sjukt jobbigt! men.. det är perioder.. så får man tänka ;)
    Iof har Liam alltid varit väldigt lugn. I tonåren kan det bli problem med honom för att han inte alltid vågar säga emot kompiar och andra utan bara samlar allt inom sig om ngn säger ngt elakt. Däremot blir det enormt spännnde att se hur lillebror är när han är 8år för han är allt annat än lugn. :O Är enormt nyfiken hur pojke nr 3 nu kommer vara i sättet. Kanske mittemellan. :P

För din del tror jag absolut att din grabb kmr vara lugn som en filbunke i tonåren. :)

/K  
  • Aaglars
    Karisma skrev 2012-02-13 12:08:05 följande:
    Iof har Liam alltid varit väldigt lugn. I tonåren kan det bli problem med honom för att han inte alltid vågar säga emot kompiar och andra utan bara samlar allt inom sig om ngn säger ngt elakt. Däremot blir det enormt spännnde att se hur lillebror är när han är 8år för han är allt annat än lugn. :O Är enormt nyfiken hur pojke nr 3 nu kommer vara i sättet. Kanske mittemellan. :P

För din del tror jag absolut att din grabb kmr vara lugn som en filbunke i tonåren. :)

/K  

Här är det exakt likadant. Dotter 3,5år år SÅ lugn och snäll och har svårt att bita ifrån mot kompisar - medan lillebror 22månader är en riktig vilding och absolut visar vad han vill.
    Så jag håller med dig - ska bli spännande att se hur det blir med trean...
  • vicki 83

jobbade inatt,fruktansvärd natt,hade såna sammandragningar som gjorde så ont,gick inte att stå upprätt!! pratade med förlossningen som sa att jag skulle ta två panodil och försöka sova, gick inte det skulle jag ringa tillbaka! det känns ok såfort jag ligger ner men när jag e uppe coh rör mig så kommer de tillbaka! är bara i v 30,hade ni åkt in? så svårt det här

• Aaglars

Vicki83. Om de går över när jag vilar skulle jag inte åkt in. Förlossningsvärkar/SD går inte över när man vilar

• grästuva

Är du orolig för att förlossningen ska sätta igång så tycker jag du ska åka in Vicki och be dom kolla dig. Även om det ökar i styrka, värker bak mot ryggen eller trycker på nedåt. Lyssna till dig själv och din kropp, är du orolig så åk in

• lima76

floff oc thelma: mysigt med tul, hoppas allt är toppen-för-bra då :)

vicki: jag hade nog satsat på vila om du tycker det blir bättre, kan du inte sjuka dig de sista passen innan havandeskapsledigheten? men om du är orolig så skadar det ju inte heller att ringa/åka till fl..

ang trots, mina har haft rätt tydliga perioder, är en tröst att kunna intala sig själv att det är just en period och att det går över.. det jag har känt varit viktigast under de perioderna när det känns som om vi bara bråkar och blir ovänner är att se till att kramas lite extra och berätta att jag älskar dem fast vi inte är sams. och sen är jag noga med att jag också säger förlåt när det är mitt humör som brustit...

har haft himla ont i bäckenet nu ett par dagar, är så tråkigt.. jag vill ut och promenera när solen skiner men jag går som en gammal, gammal tant och pustar och stånkar... ska försöka mig på ett yoga-pass ikväll om jag orkar, kanske det kan hjälpa att sträcka ut kroppen ordentligt..

• vicki 83

pratade med dem igen,jag fick själv välja om jag ville komma in, de hade fullt överallt, eller om jag ville avvakta tills imorgon kl 8, så svårt att veta. ligger jag ner känns det ok men såfort jag rör mig minsta lilla så kommer de tillbaka! Mannen min jobbar på sjön så jag e ju hemma själv med min son oxå nu,så det e ju inte bara att sticka iväg!

• Miss Giggle

Trots. Ja det får en att få fristen ibland.
    Dottern hade nyss ett sån utbrott för hon ville ha glass eller popcorn. Var det kom ifrån vet jag inte. Vi har aldrig sånt framme/äter det mitt i veckan.

Vicki: behöver du så åk, annars stanna hemma. Men kanske läge ser kolla om ngt kan ta sonen om du väljer att åka in imorgon?

Svar på tråden Aprilbebis 2012