• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • emeilee

Till Er som har problem med benen osv. Jag använder också stödstrumpor men jag tycker inte Apotekets eller Lindex är någon höjdare så jag använder mina ridstrumpor och då är det inte de som är tjockare i bomull utan de som håller sig tajt runt ridbyxan. Kan verkligen rekommendera dessa! Har inga problem med benen längre och det är skönt

• Kaosmamma

Ang med benen... Får ganska illa RLS (restlesslegs syndrome) alla mina grav. Så här också... Nån som har nåt att tipsa om där förutom högläge och mycket vätska? Aldrig hört om tex stödstrumpor kan dämpa, nån som vet?

Sen är jag beräknad nånstans mellan 1-4 maj :) men blir planerat snitt 10-14 dagar innan bf. Och ang trots... Min son som precis blev 7 år OMG!!!!!

blogg.mama.nu/ceciliasvensson/

• Floff

Jahopp, då blir det TUL för mig också då. Är i vecka 32 nu och sf-måttet hade planat it sen förra gången och låg nu på 27. Är dock inte särskilt orolig, och inte BM heller. Hon sa att hon ville göra TUL eftersom "min" kurva planat ut mot det understa strecket, men hade den legat lite högre upp så hade man nog inte brytt sig. Så första TUL blir på onsdag, det andra den 29/2.

I övrigt var allt bra. Järnet låg på 129 vilket förvånade mig massor eftersom jag varken tar tillskott eller ätit särskilt bra den senaste tiden. Bebisens huvud låg också tydligen "VÄLDIGT" långt ner, så det är väl därför det har ilat och stuckit så mkt den senaste tiden.

Ja ja, ska bli mysigt att se lillknorren på onsdag igen iaf

• hemmakatten

Jag som är förstföderska och inte har så bra koll.. Hur vet BM när bebis är fixerad? Har ju hört om fixerad men ruckbar också, hur känner hon det? Jag har jättemycket ilningar och obehagskänslor längst ner nu. Och det rör sig en hel del där nere också. Mindre upp mot revbenen, där är det mer som att den spjärnar emot, inte sparkar längre...

• Thelma08

Poppee
    Jag har bf 2/5 efter rul men när jag va på fl på kontroll häromdagen så visade sig att bebis var i v 30+4 istället för 28+0
    Så hon sa att 16-19/4 va en mer lagom
    Bf tid

• rastlös
    Kaosmamma skrev 2012-02-13 09:31:49 följande:
    Ang med benen... Får ganska illa RLS (restlesslegs syndrome) alla mina grav. Så här också... Nån som har nåt att tipsa om där förutom högläge och mycket vätska? Aldrig hört om tex stödstrumpor kan dämpa, nån som vet?

Sen är jag beräknad nånstans mellan 1-4 maj :) men blir planerat snitt 10-14 dagar innan bf. Och ang trots... Min son som precis blev 7 år OMG!!!!!

blogg.mama.nu/ceciliasvensson/

Jag har också problem med RLS. Sjukt jobbigt. För mig blir det bättre (men inte helt bra) om jag äter Magnesium, finns att köpa på apoteket och ska vara ofarligt att ta när man är gravid.
  • Karisma
    hemmakatten skrev 2012-02-13 10:19:30 följande:
    Jag som är förstföderska och inte har så bra koll.. Hur vet BM när bebis är fixerad? Har ju hört om fixerad men ruckbar också, hur känner hon det? Jag har jättemycket ilningar och obehagskänslor längst ner nu. Och det rör sig en hel del där nere också. Mindre upp mot revbenen, där är det mer som att den spjärnar emot, inte sparkar längre...
    Mina har aldrig blivit fixerade. :) Har för trångt bäcken för att bebisen som ska kunna falla på plats och fastna. Här finns bra svar på din fråga om ruckbar och fixerad. :)

http://www.niomanader.se/content.asp?id=208

/K
  • Poppee
    Thelma08 skrev 2012-02-13 10:22:07 följande:
    Poppee Jag har bf 2/5 efter rul men när jag va på fl på kontroll häromdagen så visade sig att bebis var i v 30+4 istället för 28+0 Så hon sa att 16-19/4 va en mer lagom Bf tid

Oj vilket hopp haha.. okej lagom datum då ^^ Ska på Rul 2 nästa vecka och se hur allt ser ut.. de får gärna flytta fram mig med :P
  • Thelma08

Ja denna gången blev de på rätt håll

Ul är så mysigt hoppas allt är bra
    Vi ska med på ul fast inte förrän den 7/3 då dom kollar det ordentligt.

Svar på tråden Aprilbebis 2012