• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • trollet83

Min dag idag har iaf varit mycket bättre än gårdagen, sonen har inte alls varit lika trotsig o mannen är lite piggare o kunnat avlasta lite vilket innebär att jag inte alls är lika trött o slut som igår..

Så blir det TUL här imorn igen..får se om bebis fortsätter vara lika stor eller om den är större/mindre..o nu får jag denna gång iaf sällskap av mannen dit..skönt det..

Kaosmamma: Läste lite på din blogg!Låter som ni har det riktigt tufft era stackare!Hemskt när barn ska behöva vara sjuka!

• Poppee

Jag åkte in för 2 veckor sedan pga förvärkar.. de ville kolla min tapp.. då skulle jag precis gå in i vecka 30

• emeilee

Kaosmamma, jag önskar man kunde hjälpa till på något sätt men inser att Ni redan har bästa hjälpen. Vilken kämpe ni har till dotter!!!

En helt annan sak, la upp en bild på magen i bildtråden men gör samma sak här. Tror ni det är en eller två? v33 nu, 11kg upp och en jättemage (känns det som)

• Kaosmamma

eme: tack! :) Svårt att hjälpa... Komma och städa och laga mat kanske ;) visst är hon en kämpe!! Lilla gumman! Önskar hon slapp dock...

Fin mage!! Men jag tycker den ser normal ut för att vara i v 33. Har kompisar som fått tvillingar och deras var bra mycket större.en vissa är ju mindre också iofs... Men vadå, har de ev sett tvillingar på ul? Jag är 163 cm och fick jätte mage redan med första, gick upp 33 kg dessutom ;) detta är första som jag har ganska liten magen men den är liksom längre men inte lika putande medan de andra varit riktiga kulor utåt!

• emeilee

Ja hade jag bott i närheten hade jag gärna gjort det. Hoppas hon snart blir bättre igen. Skönt att höra. Nej har väl inte direkt sagt något så men imorgon är det tul nr2 och de vet inte riktigt vad de ska kolla efter då måttet på bebisen var bra för två veckor sedan men sf måttet som bm tar är väldigt högt. Men jag anser att vi alla är väl olika byggda och min kropp kanske är annorlunda på insidan? Vem vet. Ska bli kul att se bebis imorgon igen. Återkommer med info efter det

• lima76

jag lär få sova sittande i natt, har världens halsbränna...

kaosmamma: så trist att höra att F verkar sämre.. hoppas hon får sova gott i natt o vaknar pigg och frisk!

emeilee: jättefin mage.. det där med storlek är svårt. med första var jag som rund runt om och med andra fick jag en riktig framåtmage som kändes hur stor som helst.. lustigt nog var bebisarna i det närmaste identiska med varandra, lika långa, samma vikt, samma frisyr.. det var som att få samma bebis två gånger.. :)
    Jag har gått upp 17 kilo den här gången (vecka 31) och närmar mig 80-kilos strecket med stormsteg... anyways... lycka till imorgon, hoppas allt ser bra ut :)

• Karisma

Idag är nog första gången jag blivit irriterad att en annan som varit gravid fått en flicka!! Blev grymt irriterad när hon sa det till någon annan. (Hon har en pojke från början) Är väl lite att det sjunkit in att jag inte kommer få någon flicka något som jag alltid drömt om. Är självklart glad över mina 3 grabbar men känslan om att inte fångn flcika åxå känns lite jobbigt. :(

/K  

• Aaglars
    Karisma skrev 2012-02-14 09:29:01 följande:
    Idag är nog första gången jag blivit irriterad att en annan som varit gravid fått en flicka!! Blev grymt irriterad när hon sa det till någon annan. (Hon har en pojke från början) Är väl lite att det sjunkit in att jag inte kommer få någon flicka något som jag alltid drömt om. Är självklart glad över mina 3 grabbar men känslan om att inte fångn flcika åxå känns lite jobbigt. :(

/K  

Kan såå väl förstå din känsla. Och det är strong att våga erkänna en sån känsla - även fast jag förstår att du älskar dina pojkar över allt på denna jord och de är det bästa som hänt dig

Jag har varit hod BM idag. UNdrade mkt över SF-måttet innan jag gick dit iom att det bara låg på 22 i v.26. Men det hade fortsatt att växa och hoppat upp ett snäpp. Så nu i v.29 ligger det på 26.  Alla värden bra och pojkens hjärtfrekvekns 136.    Känns toppenSolig.
  • emeilee

Även jag har varit iväg idag och som tur är för min del så kunde man bara se en bebis! Skrattande Den växer precis som den ska och ligger nu på i v33 på ca 1909g och huvudet var 8,8cm. Känns riktigt skönt att den följer den normala kurvan och vi fick svar på varför magen är så stor. Fostervattnet ligger på övre maxgränsen, varför man inte såg det för två veckor sedan vet de inte men troligen för att bebisen inte ligger särskilt stilla när de ska mäta just detta.
    Nu ska jag ner i tvättstugan och tvätta bebiskläderna, känns helt underbart!

Kram på Er!!!

Svar på tråden Aprilbebis 2012