• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Thelma08

Va skönt att allt var okej för dig emeliee.

• Poppee

Jag hade sf måttet 30 i vecka 29 eller ja vecka 30 säger man.. e de stort då? Vad hade ni?

• Aaglars

Poppee Jag har 26 och det är ganska litet. Tror 30 är helt normalt. Har inte BM visat dig kurvan? Där kan du se genomsnittskurvan och hur långt över/under du ligger den.

• Thelma08

Jag har hört att sf måttet är veckan man är i +- 2-3cm
    Huvudsaken är att man följer sin egen kurva.

• Miss Giggle

Så har jag också hört Thelma! På fredag ska jag till bm, får se vad hon säger då. Tror jag är ganska normalstor. Känns som att jag inte varit där på en evighet. Nästan 1,5mån sedan sist. Men man får nog av bm i slutet ändå

Här Skåne har vi halv storm idag. Maken flyger t Sthlm om en stund vilket jag är sådär imponerad av m tanke på vädret. Är sån hönsmamma när jag är gravid.

Har iaf sovit gott inatt. Vaknade inte och låg vaken men vaknade tidigt, redan vid 5. Men hellre det faktiskt. Så kan man gå upp och göra morgon.

• trollet83

Här är en som är riktigt trött o seg idag..vaknade inatt vid 4-tiden av rejält senedrag i höger vad. Fick be min man om hjälp tillslut gjorde så ont..o så efter det hade jag svårt att somna om så nu när sonen vaknat känns det smått segt..

Jag undrar om det är någon mer här som har problem med halsont?Jag har nu dragits med halsont till och från i ca 3 veckors tid tror jag det är..det tycks aldrig riktigt vilja ge sig, men det har inte varit så besvärligt eftersom det kommer oftast på kvällarna..men nu dagarna som varit har min man legat i svår halsfluss så funderar på om man borde söka för det..men jag har ju varken feber eller andra symptom bara lite halsont till kvällen..men blir störd på att det aldrig tycks vilja ge med sig helt..

Jag var också på TUL igår i v.32+0 bebis beräknades väga 2618 gram o ligger fortfarande på samma översta kurva men följer kurvan o läkarna tycker allt såg bra ut. Skönt det iaf.

• emeilee

Trollet83, skönt att allt såg bra ut! Som du skrev innan så verkar det bli en rejäl liten bebis

• hemmakatten

I går när vi var på bio hade jag riktigt obehagliga ilningar nedåt, typ som hugg som gjorde skitont. När vi kom hem gick det över men vaknade i natt 03.50 av att bebis höll på och grejade och kände samma sak igen och stundtals ett obehagligt tryck ut mot rumpan. Blev riktigt nojig när jag låg där yrvaken i mörkret, trodde att den skulle spräcka hinnorna och försöka ta sig ut! Men sen lugnade den ner sig efter ett tag och jag somnade om... Usch.

• Thelma08

God morgon! Behöver få lite råd av er.
    Som jag skrev innan så var jag ju inne på fl i torsdags kväll och då konstaterade dom att jag hade mycket och regelbundna sammandragningar.
    Läkaren kollade tappen som var 4 cm, alltså okej. Men hon sa att håller sammandragningarna i sig så skulle jag ta det med min bm.
    Sd har ju hållt på så länge, inte blivit värre men heller inte färre.
    Tycker ni jag ska ringa bm? Eller avvakta ett par dagar till? Har tid hos bm den 29/2 är det för länge att vänta?

Svar på tråden Aprilbebis 2012