• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Thelma08

Japp mensliknande smärtor skall tas på allvar.
    Är precis hemkommen från fl, men nöd och näppe att jag fick komma hem.

Tappen hade krympt 1,2 cm på 2 veckor så nu är jag heltidssjukskriven och får inte göra något utan bara vila vila vila.

Ska tillbaka på ny kontroll på torsdag för att se så det inte händer mer på tappen.

Så poppee du ska nog ringa in och höra. Mina har inte varit jätte regelbundna men ändå påverkat tappen en del.

• juskus

Thelma, men oj, jag har ju också en del mensvärk, men min bm tog inte det på allvar, då ringer jag fl nästa gång....ta hand om dig nu, vilken vecka är du i nu?

• Karisma

Thelma08: Har en liten fråga ang din karls krampanfall. Minns du om han en tid efter dessa anfall har haft ont i musklerna typ som om han har träningsvärk?

/K

• Thelma08

Jag är i v 31+4 idag men som tror jag är 2 v längre gången.

Ja karisma han hade fruktansvärd träningsvärk som satt i rätt länge efter. Till och med träningsvärk under fötterna.

• Karisma
    Thelma08 skrev 2012-03-05 18:49:18 följande:
    Jag är i v 31+4 idag men som tror jag är 2 v längre gången.

Ja karisma han hade fruktansvärd träningsvärk som satt i rätt länge efter. Till och med träningsvärk under fötterna.

Gud va skönt att höra, då är det inte onormalt då. :) Blir ju nojjig över allt nuförtiden Sover ju knappt på nätterna, både pga värk i kroppen + att jag inte vill missa om han får ngt nytt anfall. Hur länge var det mellan anfallen som din karl hade? Veckor? Månader?
    _______

Nu är jag otroligt less på att vara gravid, kan ju göra absolut ingenting hemma. Skulle vilja hinna med en storstädning men det får vänta då jag inte klarar av det. Skulle vilja var ute i pulkbacken med pojkarna men klarar inte av det. Suck. :(   Är ju ung 5.5vecka kvar. :O

/K

• Thelma08

Det var nog ett par månader mellan har jag för mig. Som tur är så har han ju bara haft 2 st och det är 8 år sedan nu.

Ja förstår er oro, men försök att leva på som vanligt, han behöver ju inte få fler.
    Så länge han äter och sover ordentligt så behöver det ju inte komma fler.

• Karisma
    Thelma08 skrev 2012-03-05 19:29:35 följande:
    Det var nog ett par månader mellan har jag för mig. Som tur är så har han ju bara haft 2 st och det är 8 år sedan nu.

Ja förstår er oro, men försök att leva på som vanligt, han behöver ju inte få fler.
    Så länge han äter och sover ordentligt så behöver det ju inte komma fler.
    Hmm sova det gör han men äter, nja han hinner ju som inte då han sover så mkt. Men tjatar varje dag om att han ska anmäla sig hos ams. :) Rutin i vardagen kommer hjälpa till med sömn och mat. Så jobbigt när man inte vet vad han har, och sen den där blicken som förföljer mig är ju påfrestande. Som gravid har jag alltid varit extra nojjig och tror att alla runtomkring mig ska dö, ännu en anledning att det ska bli skönt då bebisen tittat ut. :)

Tack för dina svar. :)

/K
  • Poppee

Oj ja jag får ringa in nästa gång jag får dem smärtorna, idag har jag haft de ungefär 4 gånger så tog inte de på allvar direkt men trycket nedåt är lite kombinerat med smärtorna... Lite tidigt att komma än då jag är i v 33+4 idag...

• lima76
    No ordinary love skrev 2012-03-05 13:51:03 följande:
    Vilken rolig dröm :) 
    Jag har bara en massa mardrömmar, att mitt barn skall komma ut dödfött osv...
    usch vad jobbigt för dig... med första barnet hade jag också lite mardrömmar men den här gången har det mer varit konstiga drömmar än otäcka..

idag har det känts som om bebisen mest består av vassa armbågar och knän...

jag har också lite mensvärk som ni andra beskriver men inte precis tryck nedåt..  tycker att rent allmänt så är det alltid bättre att ringa en gång för mycket till förlossningen än för lite, om man är orolig..
  • emeilee

Hur har det gått för dig vars pojke valde att komma ut tidigt? Minns inte om det var LIMA?

Blir lite orolig när ni skriver om Era smärtor. Jag är en person som inte gnäller över smärta osv, har haft fruktansvärt ont i ryggen under hela graviditeten pga en fraktur som inte läkt som den ska så har lärt mig att hantera den smärtan relativt bra.
    Har under ca en veckas tid haft ont i magen, kan inte säga om det är värkar eller sammandragningar för jag vet inte hur det ska kännas. Det trycker på neråt stundtals men jag kan inte säga riktigt när det börjar eller slutar. Borde jag också ringa FL?
    När jag spydde pga blödande magsår för någon vecka sedan så frågade de mig på förlossningen om jag har värkar? Jag sa att jag har ingen aning för jag vet ju som sagt inte hur de ska kännas. Men ni som säger att ni har detta, jag antar att man märker det? Eller kan det vara så att jag "tar" den smärtan och inte tar de på allvar??

Svar på tråden Aprilbebis 2012