• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • Thelma08

Jag har väldigt hög smärtgräns, så första gången fl upptäckte regelbundna sd var när jag va inne för att jag hade smärta i sidan som visade sig va ett ligament som tagit stryk av mycket jobb och långvarig hosta.
    Sd var så små (tyckte jag) så jag knappt märkt dom. Eller ja jag märkte att det spände lite i magen men verkligen inte att det skulle göra ont.

Nu dom senaste Dagarna har dom ökar i styrka och nu gör dom ganska ont i mellan åt.

Men du kan ju ringa in och be och få kollat tappen så den inte är påverkad.
    Jag hade sd med 2-4 minuters mellanrum
    Som inte påverkade tappen, men ett tu tre så på 14 dagar hade tappen krympt 1,2 cm och sd tar som sagt i mer nu också.

• Thelma08

Se där ja poppee, hoppas bebis vill stanna!!
    Håller alla tummar och tår för er.

Här packades bb väskan idag då läkaren sa åt oss det.
    Känner på mig att jag lär bli inlagd senare i veckan så packade en till mig själv och bebis väskan får vänta.

• Thelma08

Uppdatera gärna när du kan poppee.

• lima76
    emeilee skrev 2012-03-06 19:16:09 följande:
    Hur har det gått för dig vars pojke valde att komma ut tidigt? Minns inte om det var LIMA?
    nej, inte jag :) vicki var det väl, undrar också hur det går..
    Poppee skrev 2012-03-06 20:08:35 följande:
    Är inne på fl nu.. hoppas bebisen stannar inne
    håller tummarna för det.. kram!

Tänkte tipsa er som ska föda vanligt om att testa en grej på era förvärkar.. Ta ett djupt långsamt andetag när värken börjar och medan du andas in fyll liksom ut magen så mkt du kan. det motverkar faktiskt smärtupplevelsen.. Det är väl det jag hunnit få med mig så här långt av min hypnobirth-bok och har haft en chans att öva lite på under min sjukhusvistelse..
  • Floff

Fy vad många det är i tråden som har massa problem.. Stackare! Håller tummarna för er alla att allt går bra.

Själv är jag lite chockad över att det snart är dags, är ju i vecka 35 nu.. Har knappt hunnit reagera på att tiden sprungit iväg såhär, har inte haft några större besvär utan allt har bara rullat på, med vardag, jobb, vabb, osv.. Men det känns lite läskigt också på ett sätt. Har liksom inte hunnit förbereda mig mentalt ännu.. Men nu jobbar jag bara denna vecka ut och sen ska jag vara hemma och boa

• Poppee

Hej hej nu är jag hemma igen och äter lite hallonglass Skrattande
    allt såg fint ut men de blir massor av vila nu fram över och tappen var inte påverkar av mina sd och förvärkar ! Tack och lov.. så soffan och sängen blir mina nya vän nu !!
    Hoppas allt är fint med er iaf =)

• Thelma08

På va skönt poppee. Jätte bra att inte tappen var påverkad ju.

Idag ska vi på TUL, och imorgon är det ny kontroll av tappen.
    Har en magkänslan om att jag lär bli inlagd imorgon...
    Men vi får se, allt för bebis skull.

• 4 små
    Floff skrev 2012-03-06 21:40:15 följande:
    Fy vad många det är i tråden som har massa problem.. Stackare! Håller tummarna för er alla att allt går bra.

Själv är jag lite chockad över att det snart är dags, är ju i vecka 35 nu.. Har knappt hunnit reagera på att tiden sprungit iväg såhär, har inte haft några större besvär utan allt har bara rullat på, med vardag, jobb, vabb, osv.. Men det känns lite läskigt också på ett sätt. Har liksom inte hunnit förbereda mig mentalt ännu.. Men nu jobbar jag bara denna vecka ut och sen ska jag vara hemma och boa
    jag känner likadant! Har boat mkt sista veckorna för att försöka förbereda mig mentalt, men det känns ändå inte som att jag är "mentalt med". Igår var det 3v tills att den kommer, så börjar kännas som att jag lika gärna kan ge upp och ta det som det kommer när bebisen väl är här. Men jag tror det blir så när man som vi har flera barn som kräver sitt, plus att moderkakan ligger framtill så jag känner ju inte av bebisen så mkt.
    son -05, dotter -07, son -10, BF 2012-03-27 (son) -planerat snitt
  • Floff

4 små: Ja du har ju ännu fler att ta hand om, kan tänka mig att det är tre gånger så svårt att ställa in sig då!

Sista TUL och besök hos BM idag. Allt var så bra så, hon brydde sig inte ens om att sticka i fingret denna gång eftersom allt sett så bra ut hittills. Bebben är fixerad också, allaredan. Sen vägde jag mig och insåg att jag bara gått upp ca 4 kg.. Inte så konstigt egentligen, har absolut ingen matlust - är bara törstig, sååååå törstig hela tiden!

Svar på tråden Aprilbebis 2012