• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • trollet83
    Thelma08 skrev 2012-03-06 20:25:04 följande:
    Se där ja poppee, hoppas bebis vill stanna!!
    Håller alla tummar och tår för er.

Här packades bb väskan idag då läkaren sa åt oss det.
    Känner på mig att jag lär bli inlagd senare i veckan så packade en till mig själv och bebis väskan får vänta.
    Ska nog också snart packa en väska till BB, var inne på kontroll igen igår o allt såg fint ut men det låter mer o mer på läkarna som att jag inte kommer gå tiden ut pga att bebisen är så stor. Så får väl veta mer nästa vecka efter nytt tillväxt ul men det låter ju som att jag kommer bli igångstartad inom några veckor iaf om det inte startar av sig självt;=) Tidigare har de varit så positiva till att jag ska gå tiden ut o starta av mig själv men tycker de verkar ha ändrat sig nu de sista 2 veckorna.
  • Poppee
    Thelma08 skrev 2012-03-07 06:25:22 följande:
    På va skönt poppee. Jätte bra att inte tappen var påverkad ju.

Idag ska vi på TUL, och imorgon är det ny kontroll av tappen.
    Har en magkänslan om att jag lär bli inlagd imorgon...
    Men vi får se, allt för bebis skull.
    Håller tummarna att bebisen håller sig inne ett tag till !!

ja man får väll ta och packa väskan snart ,de e ju snart april (om plutten håller sig inne tills dess)
  • Thelma08

TUL idag gick bra han uppskattades väga 2290g idag vilket är +17%
    Och helt normalt. Går jag tiden ut (vilket dom inte tror jag gör) så kommer han väga ca 4000g
    Skönt att han inte var större då storebror vägde 4445g med sina 56cm.

Imorgon är det läkarbesök på förlossningen igen och jag känner på mig att jag blir inlagd nu eftersom förvärkarna inte vill ge med sig.

• Poppee
    Thelma08 skrev 2012-03-07 10:46:20 följande:
    TUL idag gick bra han uppskattades väga 2290g idag vilket är +17%
    Och helt normalt. Går jag tiden ut (vilket dom inte tror jag gör) så kommer han väga ca 4000g
    Skönt att han inte var större då storebror vägde 4445g med sina 56cm.

Imorgon är det läkarbesök på förlossningen igen och jag känner på mig att jag blir inlagd nu eftersom förvärkarna inte vill ge med sig.
    Va bra att de gick fint :D
    vi får hoppas på att du får stanna hemma och vila ist än att bli inlagd
  • Omorfia

Jag kan bara inte känna att det är dags "snart". Jag har BF 16 april men jag gick ju +2 veckor med första barnet (och är själv en som kom på +4 veckor, stackars mamma!) och det finns ingen som helst tradition i min familj att bebisarna kommer tidigare än BF. Jag är helt inställd på sista april men hoppas att ungen kommer tidigare. (Men inte för tidigt eftersom vi "lovat" dottern att hon ska fylla år först, hon fyller 4 år 6 april.)

Sen tycker jag att det känns himla märkligt att ha sammandragningar när man ligger ned och vilar. Hur ska man bli mer avslappnad är det tänkt? Mina sammandragningar är inte regelbundna och gör inte ont (de känns ju men inte så att det stör) så det oroar jag mig inte för. Hoppas ni får behålla bebisarna inne ett litet tag till iaf!

• juskus

Thelma-undrar en sak, när du hade mensvärk och tryck neråt, kändes trycket även när du vilade eller bara när du va uppe och gick, ska mensvärken gå över med alvedon?

• Thelma08

Tycket ner känns i stort sätt hela tiden. Och nej mensvärken går inte över av Alvedon.

Jag har som typ toppar av mensvärk, svagt molande helatiden sen kommer en riktig kramp/värk.
    Det ska gå över med Alvedon och vila gör det inte det så måste man ringa förlossningen eller barnmorskan.

• juskus

Telma, tack snälla du får ditt snabba svar...känns lite bätre nu så jag avvaktar, mitt problem är mest att jag inte litar på mina egna känslor, tänker att det är nog inte så farligt, och att jag överdriver nog, men får se hur det känns imorgon...

• Miss Giggle

Thelma: jag var också iväg idag och min vägde 2300gr, men bara 5% avvikelse?
    Borde inte min bebis ha mer än din?
    Jag är ju bara i v 33+3 och du är längre gången!

• Thelma08

Nej jag är i v 32+0 idag så det stämmer säkert med 5% på din miss giggle

Svar på tråden Aprilbebis 2012