• Ljushuvudet

Aprilbebis 2012

Finns det några som har lust att följas åt mot målet bebis i april 2012

Fick plus idag på cb och beräknat förlossningsdatum 20/4-2012

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 00:18
    Kanske dags att uppdatera TS med, jag fick ju missfall den 17/8 tyvärr så jag är inte med i tråden längre. Om ni vill ha något länkat en BF-tråd eller bildtråd så får ni hojta till så lägger jag in det åt er.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-09-01 17:46
    Hittade er BF-tråd, jag lägger in den i trådstarten åt er

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m60499861-1.html
  • Svar på tråden Aprilbebis 2012
  • emme 86

Karisma: inte behöver du krångla till de så?
    Me sonen som föddes i april för två år sedan gjorde jag så att jag tog hans tunna snutte o satte fast under axelbandet bara o täckte för när han skulle äta.
    Känns som att de blir svårt att se bebisen med en poncho på sig, lättare att kunna kika in under snutten.
    Kommer att göra på samma sätt med denna bebisen oxå.

• Karisma
    emme 86 skrev 2012-03-08 15:52:09 följande:
    Karisma: inte behöver du krångla till de så?
    Me sonen som föddes i april för två år sedan gjorde jag så att jag tog hans tunna snutte o satte fast under axelbandet bara o täckte för när han skulle äta.
    Känns som att de blir svårt att se bebisen med en poncho på sig, lättare att kunna kika in under snutten.
    Kommer att göra på samma sätt med denna bebisen oxå.

Tänkte ngt liknande den här fast inte sticka då.Väldigt enkelt och snabbt sytt. :)

http://www.syenlap.dk/?p=9046

Sen kan man abslut använda en tunn filt åxå, gjorde säkert så de andra två gångerna. Kändes bara smidigt att veta att ponchon sitter på plats medans pojken smaskar på. :)

Jag har aldrig tidigare reflekterat så mkt över just amning offentligt men det verkar ju vara enormt känsligt för mga och medans jag tycker det är fjantigt och tycker man ska amma var man vill så respeterar jag ändå att det finns dem som tycker annorlunda. :)

/K

• fjälla

Jag pustar ut efter dagens TUL. Lilla bebis viktskattades till 2130 g idag v 34+1 och det är -12%. Fint flöde i navelsträngen, lagom med fostervatten. Och helt proportionerlig Trots mitt SF-mått som vid senaste mätningen låg på 28. Så skönt!

• Hemlighet

Ang amning offentligt och att man vill dölja dig lite.
    Jag köpte en tunn "palestina" sjal och satte ihop två hörn med en säkerhetsnål. Bara att dra över huvudet och amma på:) fungerade super med dottern:) Kommer även göra så denna gång.

• lima76

thelma: tråkigt med inläggning men du är åtminstone i trygga händer om det sätter igång ordentligt...

Jag reflekterade inte så mkt över det där med offentlig amning och efter att ha ammat två barn så mötte jag faktiskt inga negativa reaktioner alls när jag ammade "ute bland folk".. bebisen döljer ju också bröstet och man behöver ju kanske inte lufta bröstvårtan efter just den amningen... Jag känner att man ska vara glad och stolt om man kan amma och sen om ngn mår illa på att de råkar få syn på mig när det händer så är det ju synd om dem... jag menar inte att jag tänker sticka brösten i ögonen på folk men jag tänker aboslut inte klä in mig i ett tält heller för att spara någons känslor...

fjälla skrev 2012-03-08 16:29:23 följande:
    Jag pustar ut efter dagens TUL. Lilla bebis viktskattades till 2130 g idag v 34+1 och det är -12%. Fint flöde i navelsträngen, lagom med fostervatten. Och helt proportionerlig Trots mitt SF-mått som vid senaste mätningen låg på 28. Så skönt!
    Härligt!
  • emeilee

Idag har vi varit och hälsat på förlossningen och på BB. Kändes märkligt att gå i korridorerna som man troligen kommer vanka omkring i en del inom några veckor. Fick även reda på att min arbetskamrat fick en dotter igår just där, lite smålustigt men jag stötte inte på henne på BB. :)

Nu längtar jag riktigt mycket till bebis!!!

• lima76
    emeilee skrev 2012-03-08 21:23:40 följande:
    Idag har vi varit och hälsat på förlossningen och på BB. Kändes märkligt att gå i korridorerna som man troligen kommer vanka omkring i en del inom några veckor. Fick även reda på att min arbetskamrat fick en dotter igår just där, lite smålustigt men jag stötte inte på henne på BB. :)

Nu längtar jag riktigt mycket till bebis!!!
    på vår förlossning får man inte komma på besök längre, de slutade med det för två år sedan i samband med svininfluensan... lite synd för de som ska föda för första gången.. jag hade också gärna fått en rundtur för de har byggt om sedan jag födde förra gången och nu när jag blev inlagd såg jag inte mer än bara mitt rum.. Jag vet att de numera har ett badkar så jag hoppas att det är ledigt när jag kommer in  på riktigt.. :)

vad tyckte du om förlossningsrummen?
  • Karisma

Oliver min yngsta är född i aug så största delen av amningspeioden var när det ändå börja var kallt ute så då körde jag nog bara med sweatshirttröjor som döljde allt. Men nu är det ju sommar och man är mer avklädd. Och jag har aldrig själv tänkt på att offentlig amning skulle störa vissa då det är en nödvändighet att amma offentlig om man inte ska behöva stänga in sig totalt i hemmet. 

Men testade nu med en vanlig sjal och säkerhetsnål och det fungerar ju galant. MEN ska sy en poncho iaf för nu vill jag ju åxå se om jag klarar att sy en för det verkar ju så enkelt. :P

Satte mig i soffan just och det kändes precis som världens krystvärk och att ungen var påväg ut. Men det var nog bara rejält värk i blygbenet för det gick över när jag ändra ställning. Men rädd hann jag bli,ingen unge ska ju ut nu ju. :P

Annars verkar ju tröttheten ha slagit in rejält, vill sova dygnet runt, är ungarna och alla måsten som håller igång mig.

/K   

• emeilee
    lima76 skrev 2012-03-08 21:34:27 följande:
    på vår förlossning får man inte komma på besök längre, de slutade med det för två år sedan i samband med svininfluensan... lite synd för de som ska föda för första gången.. jag hade också gärna fått en rundtur för de har byggt om sedan jag födde förra gången och nu när jag blev inlagd såg jag inte mer än bara mitt rum.. Jag vet att de numera har ett badkar så jag hoppas att det är ledigt när jag kommer in  på riktigt.. :)

vad tyckte du om förlossningsrummen?
    Okej, här har de två besöksmöjligheter varje vecka. Det kändes faktiskt riktigt bra att komma dit. Man inser att tiden är på väg att räknas ner. Känns helt mäktigt! :)

Rummen var jättefina, inte alls så skräckinjagande som jag hade förväntat mig. Och helt underbara barnmorskor.
  • lima76
    emeilee skrev 2012-03-08 21:52:25 följande:
    Okej, här har de två besöksmöjligheter varje vecka. Det kändes faktiskt riktigt bra att komma dit. Man inser att tiden är på väg att räknas ner. Känns helt mäktigt! :)

Rummen var jättefina, inte alls så skräckinjagande som jag hade förväntat mig. Och helt underbara barnmorskor.
    härligt med fina rum och bra barnmorskor! :) jag hoppas på toppenförlossningar för oss alla!
    På söndag är jag 34 hela veckor men enligt mitt gamla datum skulle jag varit 35 hela veckor idag... i vilket fall som helst börjar det närma sig...
Svar på tråden Aprilbebis 2012